Seitsemän kuukautta sitä riemua kesti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millipilli

Vieras
Seitsemän kuukautta sitten poika sairasti keuhkokuumeen ja sen jälkeen on ollut täysin terveenä pientä nuhaa ja yskää lukuunottamatta näin pitkään. Viikko sitten alkoi yskä, viikonloppuna oksensi yskänpuuskassa ja nyt sitten nous illan aikana korkee kuume. Oli toinen ihan reppana nukkumaan mennessä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu VoittamatonRautaPerse:
Täällä tyttö täytti 8kk eikä ole vielä sairastanut B)

Meillä pojalla on ikää 2v9kk "jo", mutta edellisestä sairastamisesta on se seitsemän kuukautta. Mä oon ollut ihan ihmeissäni kun poika on kuitenkin päiväkodissa ollut koko sen seitsemän kuukautta ja siellä on kiertänyt vaikka mitä tauteja

Meillä lapsella ei ollut pientä mitätöntä nuha lukuunottamatta mitään sairauksia 1 v 4kk ikään. Sit meni päiväkotiin. syyskuusta joulukuuhun kuusi korvatulehdusta, yksi silmätulehdus, kaksi kuumekautta. Jotta vielä ehtii...

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:

Meillä pojalla on ikää 2v9kk "jo", mutta edellisestä sairastamisesta on se seitsemän kuukautta. Mä oon ollut ihan ihmeissäni kun poika on kuitenkin päiväkodissa ollut koko sen seitsemän kuukautta ja siellä on kiertänyt vaikka mitä tauteja

Hyvä!
Meillä pojalla on kanssa samaa vikaa, sairastaa siis harvoin.
Ei tosin ole päiväkodissa, viimeksi meillä oli joulukuussa enterorokko...jälkitautina tammikuussa korvatulehdus.
Eikä likka saanut niitä(kään) itselleen.
(anteeksi, nyt ei ollut tarkoitus kilpailla kenen lapsi sairastaa vähemmän ja enemmän)
Taitaa vaan se vastustuskyky olla parasta A-luokkaa :D
(pojathan on melkein samaa ikääkin ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä lapsella ei ollut pientä mitätöntä nuha lukuunottamatta mitään sairauksia 1 v 4kk ikään. Sit meni päiväkotiin. syyskuusta joulukuuhun kuusi korvatulehdusta, yksi silmätulehdus, kaksi kuumekautta. Jotta vielä ehtii...

Tätä mä niin pelkäänkin!
Ensin tulee se "ensimmäinen" tauti joka jatkuu jatkuu ja vaihtuen jatkuu :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tätä mä niin pelkäänkin!
Ensin tulee se "ensimmäinen" tauti joka jatkuu jatkuu ja vaihtuen jatkuu :|

Mutta ei välttämättä. On tuolla tarhassa täysin terveitäkin lapsia. Meillä nyt vain sattui tuollainen tautiputki. Onneksi aika reipas potilas on useimmiten ollut. Ja mieskin pystynyt vuorovedoin olemaan hoitamassa. Nyt on putket korvissa, ja näyttäisi siltä, että tämä koko perheessä jyllännyt flunssa menisi lapsellakin ilman korvatulehdusta. Edistystä.

Niin ja olisiko jotenkin perinnöllistä tuo alttius korvatulehduksiin. Mun sisarusten lapsilla on melkein kaikilla kans ollut korvakierteet. Voisiko olla esim. jotain rakenteellista?

Meilläkin eka päiväkotivuosi meni sairastaessa... 1v4kk jätkä oli päikyn aloittaessaan ja elokuusta seuraavaan heinäkuuhun oli ihan vähän väliä pari päivää kuumeessa. Koko ajan joku flunssa päällä siihen asti kun tuli se keuhkokuume. Sairaalassa sai sitten vissiin niin tehokkaan iv-antsut, että tähän asti on pysynyt terveenä sen jälkeen :D

muoks. nyt oli jotenkin niin reppana kun ekaa kertaa osasi sen kertoa että on kylmä...

Yhteistyössä