seinäjoen sairaala

kokemuksia kyseisestä sairaalasta! itse olen kuullut vähän huononpuoleisia, vaikka omat kokemukset tähän mennessä ihan hyvät. nyt on alkanut askarruttamaan mieltä mm se saako sektion miten helposti, jos vauva liian iso?
muutaman viikon päästä ois la ja painoarvioiden ja muidenkin mittojen mukaan vauva olisi isohko..
olen ensisynnyttäjä, eikä sektiosta ole puhuttu mitään. mitään lantion mittauksia ei myöskään ole tehty..pitäisikö niitä vaatia?
kertokaa kokemuksianne seinäjoen sairaalasta, ja ihan kaikenlaisia. tarkoitukseni ei siis ole moittia kyseistä synnäriä, haluan vaan saada mielipiteitä, kun itse niin tietämätön :)

kiitokset jo etukäteen :flower:

kerran synnyttänyt
Prenataaliosastolla olin yhteensä 30 päivää ja siellä tutustuin isoon joukkoon aivan mahtavia kätilöitä ja lääkäreitä.(Samat kätilöt kiertävät synnärillä,vierihoidos ja prenalla)Mielestäni sain todella ihanaa ja asianmukaista hoitoa.Isoon joukkoon mahtuu tietty aina niitä vähän vähemmänkin ihania ihmisiä ja kemiat ratkasee.Synnytyskätilöni teki työnsä muttei yhtään enempää,silti jäi ihan hyvä mieli.Kannattaa kyllä reilustu kertoa omista fiiliksistä ihan rohkeasti,sinähän sen työn teet!!

Voisithan neuvolatädin pyytää laittamaan lähetteen Seinäjoelle painoarvioon + lantion mittaukseen. Sitten ainakin saat mielenrauhan ja siitä selviää minkäkokoinen vauva suurinpiirtein lantiostasi mahtuu ulos. Itse olen synnyttänyt kyseisessä sairaalassa kaikki kolme lastani ja positiivinen mielikuva jäi :saint: Tietty mukaan tosiaan mahtuu niitä vähemmän mukavia hoitajia/kätilöitä, mutta niidenkin kanssa tulee kyllä toimeen. Kaikissa synnytyksissäni oli eri kätilö ja jokainen oli ihan mukava eikä tullut mitään sanaharkkaa tai vastaavaa. Turhaan jännität! Ei kaikkea kannata uskoa mitä ihmiset sanovat. Tsemppiä synnytykseen :hug:

Seinäjoella pitää VAATIA sektiota jos sen meinaa saada, vaikka olis kuinka hyvät perusteet!! :(
Jostain syystä siellä suhtaudutaan aika nihkeästi sektioon, vaikka huonoja kokemuksia on sairaalalle kertynyt.

Kannatta ainakin ottaa asia esille, eikä tyytyä ekaan vastaukseen.

*tuleva hankala potilas*

miukkiss
Mulla myös hyvät muistot!!

Mulle neuvolassa terkka sano et on aika suuren tuntunen vauva ja kun mä sitä vähän pelästyin niin sain lääkäriltä lähetteen seinäjoelle painoarvioon ja lantiota myös katottiin ei kyllä kuvattu, käsin tunnustelemalla todettiin vauvan mahtuvan alakautta. Sillon lääkäri sano painoarvioksi n. 3.9 kg (RV 39)
Vauva synty rv 41+3 ja sinä päivänä vielä ultrattiin ja katottiin kokoa, sillon lääkäri arvioi kooksi 3900-4200. Tyttö painoi sit syntyessää 3920g.
Kätilö oli mulla kyllä aivan loistava :heart: Hänelle iso kiitos!!
Tsemppiä synnytykseen!!!!!!!!!!!!!

Yhteistyössä