sectiopäivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja all day long
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

all day long

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
1 251
0
36
No niin, kävinpäs kuulemassa sitten päivän jolloin sectio tehdään. Mieli on omituinen, toisaalta on helpottunut olo, kun tietää mitä ja milloin tapahtuu, mutta edelleen harmittelen vähän tuota sectiota.
No, pointti kuitenkin on se, että kun monet tietää mulle tehtävän suunnitellun section, niin nyt sitten on tekstareita tullut pilvin pimein, että millon on h.hetki?
Emminä taho kertoa!
Miten mä voisin kauniisti ja ystävällisesti ilmaista, että en aio kertoa? Voisko laittaa vaan takas viestiä, että sittenpä kuulette kun vauva on jo maailmassa? :D

Olen tuolla synnytyspuolella tainnut vaan asiasta mainita. Mutta siis mulla on löydetty kohdusta myooma, joka tukkii synnytyskanavaa niin pahasti, että alateitse synnytys ei ole mahdollista.
Se harmittaa nyt eniten, kun esikoinen meni kiireelliseksi sectioksi ja tämä nyt suunnitellusti. Niin kuitenkin, jos vielä joskus raskaaksi tulen, en alatiesynnytystä saa kokeilla.
No turvallisuusyistä näin tietty parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Laita ihan asiallisesti ja nätisti, että ilmoittelet kyllä sitten kun on syntynyt. Huumorintajuisille voi tietysti sanoa, että pidetääs nyt tyhmää hetki jännityksessä ;)...

Jep, tuo onkin hyvä. :D Passaa aika hyvin mun kavereille ;)

Alkuperäinen kirjoittaja lillmam:
Olen tuolla synnytyspuolella tainnut vaan asiasta mainita. Mutta siis mulla on löydetty kohdusta myooma, joka tukkii synnytyskanavaa niin pahasti, että alateitse synnytys ei ole mahdollista.
Se harmittaa nyt eniten, kun esikoinen meni kiireelliseksi sectioksi ja tämä nyt suunnitellusti. Niin kuitenkin, jos vielä joskus raskaaksi tulen, en alatiesynnytystä saa kokeilla.

Niin on, mulle on yksi suunniteltu sektio myös tehty. Onnea koitokseen! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:

Kiitos :flower:
Saankos udella vielä että miten meni?
Mulla vähän meinaa jänskättää...

Mulle on tehty kaksi suunniteltua sektiota. Pakkotapauksia molemmat: mulle ei tule yhtään supistuksia edes käynnistyskeinoin. Pakko siis sektioida, jotta vauva saataisiin masun tälle puolelle. Hyvin meni molemmilla kerroilla. Varaa vauvan synnyttyä kotiin joku käymään auttelemassa, koska olet nostelukiellossa. Toivut paremmin kun saat levätä.

Onnea koitokseen! :wave:
Minä kerroin sektiopäivän mutta tyttöpäs syntyikin 2pvä aikaisemmin ihan oma-aloitteisesti joten siinä oli yllätystä ihan itsellekin :laugh:
Olikin sitten mukava ilmoitella ilouutista ystäville =)

Minä olen kyllä ihan kaikille kertonut että milloin on sektioaika. Edellisen muksun kohdalla en kertonut sen enempää päivämäärästä kuin sektiostakaan, nyt en koe sitä semmosena asiana, ihan reilusti sanon että sektio. Jos kysyvät syytä, kierrän kysymyksen, en halua kertoa. Sanon ehkä vaan, ettei minulla ole lupa alateitse synnyttää.

Jos vaan sanot ettet halua kertoa etukäteen, vähän jännitystä peliin? ;) Tuo "sitten kuulette kun vauva on syntynyt," on ihan hyvä vastaus.

Meillä esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla "yllättäin", kuopus laitettiin suunnitelluksi sektioksi ihan loppuraskaudessa mutta sektiopäivä kerkesi muuttua kahdestikin kiirellisempien tieltä (oltaisiin leikattu viikonloppuna mutta jouduttiin odottamaan maanantaita).

Muuten tosi positiiviset kokemukset jäi molemmista, toivottavasti näin tellekin! Nyt tuntuu hassulta ajatella että seuraavissa raskauksisa meillekin lapsen syntymäpäivä selviää etukäteen...

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:

Kiitos :flower:
Saankos udella vielä että miten meni?
Mulla vähän meinaa jänskättää...

Leikattiin siksi, että oli yllätysperätila ja painoa 4,5kg. Leikkaus meni oikein hyvin, toivuin nopeasti, pe leikattiin ja lähdin kotiin jo su, alkuun kaikki meni hyvin, sitten nousi 40c kuume; rintatulehdus, kohtutulehdus ja haavatulehdus :/ Pari päällekkäistä antibioottikuuria söin ja toivuin hyvin.
Sulla kuitenkin sektio jo takana, niin tiedät mitä on tulossa =)

Yhteistyössä