Seat, uskaltaisko sellasen ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uutta autoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on ollut vm. 2003 Ibiza Stella, ostin sen uutena. Oli 3 ovinen, mutta yllättävän tilava saman kokoluokan autoihin verrattuna! Ite tykkäsin kyllä tosi paljon muutenkin autosta, toimi hyvin eikä ollut pahemmin ongelmia. Voisin hyvin hankkia uudelleenkin Seatin jos autoa vaihdettaisiin, Alteaa katseltiinkin aiemmin, mutta vaihto jäi tekemättä mihinkään autoon, ei budjetti vielä sallinut :)
Myin Iben pois kun kahdelle ei ollut tarvetta, ja kahden pienen lapsen kanssa kolmiovinen on vähän ahdas. Suosittelen kyllä, hinta-laatusuhteeltaan musta tosi hyvä auto. Ja ovat ihan fiksun näkösiäkin :)

Ittellä Ibiza -99 ollut jo 4 vuotta. Tykkään tosi paljon vaikka pikkuvikoja on ollutkin, ja pohja alkaa mätänemään. Suurin haitta on nuo oven lukot jotka alkavat kostealla ja kylmällä säällä reistailemaan.
Myöskin itse ovet saattavat totaalisesti jäätyä, ei esim. pääse ulos autosta enää, tai vaihtoehtosest joutuu työmatkan ajaa ovi aukki... :D

Mutta muuten diggaan, harmittaa kun pitäisi siitä eroon päästä viimeistään keväällä.

Kuluttaa vähän, halpa huollettava. Tosiaan Volkkari-konsernin auto. Ajettavuus ei ole kummoinen. Esim. C3 sitikka pesee meidän Seatin mennen tullen ajomukavuudessa. Mutta hintaansa nähden edullinen ja koneessa riittää vääntöä, siitä ei siis ajomukavuus ole kiinni. Mutta meidänkin farmari jotenkin kuitenkin hyvin pikkuautomainen.

-98 alhambra löytyy, mitään vikaa ei ole. Luotettava volkkarin kone, voisin ihan hyvin vaihtaa uuteen alhambraan, mut on aika tyyris jo karvahattumallina. Bensasyöppö rupee jo olemaan, mutta niin taitaa suurin osa tila-autoista ollakkin.

Mulla oli Seat Cordoba vm-2002 vuodet 2002-2007. Olin muuten tyytyväinen mutta ovet ei kunnolla auenneet pakkasella. Puoli vuotta sen jälkeen kun olin vaihtanut sen pois, uusi omistaja soitteli ja kyseli onko tehty jotain esim vaihdettu radio tms kun autossa oli sähkövika. Sen enempää en tiedä asiasta.

[QUOTE="vieras";24980517]Aika ympäripyöreä kysymys!

Tarkoitatko -80 luvun 200euron arvoista Seattia, vai uutta 45000euron arvoista Seattia?[/QUOTE]
Ei nyt lähdetä saivartelemaan. Tarkoita 2000-luvun Seatteja yleensä.

Hassu kysymys koska muiden kokemukset ei sano mitään siitä että millanen yksilö sulle osuu käsiin.. :D

Ja mitä noihin vagin luotettavuuteen tulee niin meille ei tule enää ainoatakaan vaggilaista..joo halpaa ja helppoa korjata, mutta kun vikaa on vian perään, nousee se summakin kovaks..
Ja näin todistettiin se yksilöiden ratkaisevuus.. :D

Ei nyt lähdetä saivartelemaan. Tarkoita 2000-luvun Seatteja yleensä.

Ai saivartelemaan? 2000-luvun Seatti voi tarkoittaa 1,4l Cordobaa jonka saa alle tonnilla, tai sitten lähes 30keuron Leon Cupraa. Osa on espanjalaisten omia virityksiä, osa taas perustuu täysin VW-tekniikkaan.

Tarkenna nyt hyvä ihminen minkälaista autoa olet hakemassa ja mihin käyttöön, ei tällaisesta keskustelusta muuten ole hyötyä kenellekään.

-98 alhambra löytyy, mitään vikaa ei ole. Luotettava volkkarin kone, voisin ihan hyvin vaihtaa uuteen alhambraan, mut on aika tyyris jo karvahattumallina. Bensasyöppö rupee jo olemaan, mutta niin taitaa suurin osa tila-autoista ollakkin.

En voi sanoa samaa volskin sharanista. ;) Kulutus, minunkin, ajossa pysyy kurissa.. Tosin on lastutettu diesel. ;)

Yhteistyössä