Se syö kaiken...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

juuei

Aktiivinen jäsen
14.02.2005
7 292
0
36
Poika on 1v8kk. Vaihtoehdot tuntuu olevan, että suussa on oltava aina jotain. Tutti tai jotain muuta tavaraa. Vaaralliset pikkuroinat on helppo kerätä pois, mutta entäs pihalla? TUtti on tulppana, mutta väliin sekin lentää ja sitte lapiolla hiekkaa naamariin.

Mitä mää teen? Sisällä tutin saa pois suusta vain rautakangella ja siitä seuraa parku. (Ja se kätkee niitä ja menee sitten etsimään piiloistaan kun minä vien yhden pois.) Ei oikeastaan tarttis kokonaan vierottaa, mun puolesta sais olla unitutti vielä.

Korjaus otsikkoon, ruokaa se ei tietenkään syö.

Moi!

Mulla on 1v8kk oleva tyttö. Öisin tytöllä tutti käytössä, myös päiväunilla. Kuitenkin olen yrittänyt ns. harhauttaa että ei muistaisi tuttia kun heräilee. Touhuilee sitten leikkejään ilman tuttia sisätiloissa. Myös kauppareissuilla ym. tutti on pois suusta. Ulos olen usein kuitenkin laittanut tutin suuhun, koska tosiaan on helpompi valvoa kun tietää että tutti on suussa. Ei saa ihan nopsaan tungettua muuta roinaa sinne. Meillä tutti on tosi rakas ja ajatuksissa olis että viimeistään kun tyttö täyttää 2vuotta, olisi mukava jo päästä eroon tuosta tutista. Saa nähdä kuinka meillä sujuu tuo sitten...

Kaikki lapset varmati syö hiekkaa (ja kaikkee mahdollista) jossain välissä, mutta se että pitää tuttia suussa sen estääkseen ei helpota eikä pidemmän päälle varmasti ratkaise asiaa.
Kannattaa miettiä muita konsteja syömisen estämiseksi, koska tutti ei sitä ongelmaa ratkaise, vaan todeenäköisesti vaan pahentaa. Anna vaikka porkkana mielummin tutin tilalle, jos jotain pitää koko ajan pureskella. Onko kaikki hampaat jo tullu? Meillä ainakin poskihampaiden tulon aikaan tykkää pureskella kaikkea mahdollista (myös äitiä!), mutta sitkeällä kieltämisellä ja anteekspyytämisellä (jos on purru äitiä) ja näkkärin syönnillä siitä on selvitty.

Yhteistyössä