• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Se on viikinkiaikainen!!!

Alkuperäinen kirjoittaja maissikas:
missä päin ne kaivelee? ja miksi?
Savon mualla ollaan. Naapurissa on perimätiedon mukaan ollut joskus keskiaikainen kirkko ja ne tutkii missä kohdalla se on ollut tarkkaanottaen, ja hautaustapaa koska se on siitä erikoinen että ei ole haudattu tiettyyn ilmansuuntaan vaan haudat on sikonsokin.
 
Tosi mahtavaa =) Meijän isä heilu kerran metallinpaljastimen kans mökillä, puun alta löyty kauhee kasa vanhoja markkoja. Oli isännät vissiin pelannu uhkapeliä...

Ja mä löysin paljain käsin perunapellosta 10 markan (tai ehkä se oli pennin) kolikon vuodelta 1939... se oli pitkään mun yks tosi hieno aarre.

Kotipihasta mä löysin sormuksen haudattuna maahan...

Oon monesti miettiny että alkaisin lukea arkeologiaa mut pitäis ensin varmaan olla ylioppilas tjtk... :'( Ja historia kiinnostaa kans hirveesti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nibblerin sisko:
Tosi mahtavaa =) Meijän isä heilu kerran metallinpaljastimen kans mökillä, puun alta löyty kauhee kasa vanhoja markkoja. Oli isännät vissiin pelannu uhkapeliä...

Ja mä löysin paljain käsin perunapellosta 10 markan (tai ehkä se oli pennin) kolikon vuodelta 1939... se oli pitkään mun yks tosi hieno aarre.

Kotipihasta mä löysin sormuksen haudattuna maahan...

Oon monesti miettiny että alkaisin lukea arkeologiaa mut pitäis ensin varmaan olla ylioppilas tjtk... :'( Ja historia kiinnostaa kans hirveesti...
Mä kanssa aikanani haaveilin mutta opon tunnilla selvisi että on melko vaikeaa päästä sitä lukemaan. Taiteisiin päin sitten siitä yrittelin mutta eipä sekään tärpännyt. :p
 

Yhteistyössä