• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Se on viikinkiaikainen!!!

Se lintukoru minkä löysin. JEE! Lievä energiaryöppy. :D Joo mä kävin just juttelemassa ja kehui että on hieno löytö. =)
Se on pronssia.
Se liitetään kaivauksiin ja mä saan kuvat ja selvityksen siitä itelle. Ja saan mennä pällistelemään milloin vaan. -_-
 
Löysin v. 2001 kun alettiin rakentaa taloa tähän peltopläntille. Naapurissa on arkeologiset kaivaukset meneillään ja kävin näyttämässä tota herra tirehtöörille siellä. Nyt ne heiluu metallinpaljastimien kanssa meidän pottupellossa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut rehellisyydestä. Moni olisi pannut korun omaan kaappiin ja jättänyt muinaisjäännöksen raportoimatta. Tiedäthän, että teille tuli nyt rakennuskielto perunamaalle? Mutta ehkäpä ette olleet siihen rakentamassakaan mitään :) Kiva se on asustella virallisesti esihistoriallisten tyyppien asuinsijoilla :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:
Onnittelut rehellisyydestä. Moni olisi pannut korun omaan kaappiin ja jättänyt muinaisjäännöksen raportoimatta. Tiedäthän, että teille tuli nyt rakennuskielto perunamaalle? Mutta ehkäpä ette olleet siihen rakentamassakaan mitään :) Kiva se on asustella virallisesti esihistoriallisten tyyppien asuinsijoilla :wave:
Joo kai ne kohta pistää nurin mun siperianhernepensaat, kun se on niiden paikalta löytynyt. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Hienoa, mitä nyt, kaivaako ne tein pellon ihan auki? :wave:
En tiedä, metallinpaljastimien ja lapion kanssa ne kulkee siellä. En usko että niillä on aikaa lähteä kauheasti rönsyilemään ainakaan tänä kesänä. Tuolla kirkkomaalla on paljon tekemistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katsura:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Hienoa, mitä nyt, kaivaako ne tein pellon ihan auki? :wave:
En tiedä, metallinpaljastimien ja lapion kanssa ne kulkee siellä. En usko että niillä on aikaa lähteä kauheasti rönsyilemään ainakaan tänä kesänä. Tuolla kirkkomaalla on paljon tekemistä.
Ei ne kaiva, ellette te aio rakentaa sinne jotakin tai tule muuta "uhkaa" että joku/jokin tuhoaisi maan alla olevan muinaisjäännöksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:
Alkuperäinen kirjoittaja Katsura:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Hienoa, mitä nyt, kaivaako ne tein pellon ihan auki? :wave:
En tiedä, metallinpaljastimien ja lapion kanssa ne kulkee siellä. En usko että niillä on aikaa lähteä kauheasti rönsyilemään ainakaan tänä kesänä. Tuolla kirkkomaalla on paljon tekemistä.
Ei ne kaiva, ellette te aio rakentaa sinne jotakin tai tule muuta "uhkaa" että joku/jokin tuhoaisi maan alla olevat muinaisjäännöksen.
En mäkään usko. Ja saavat mun puolesta kopsia lapiolla jos tarve on. :)
 

Yhteistyössä