Alkuperäinen kirjoittaja itse tehden:
Alkuperäinen kirjoittaja ankkis:
Nyt rupesi sitten hirvittämään, kun esikoiselle pitäisi järjestää synttärit vanhoille kavereille, talon lapsille, sukulaisille ja mielestään vielä eskarikavereille... En oo koskaan laskenut, mitä yhteensä kustantavat, mutta kyllähän ne köyhälistösynttäritkin (popcornia, kakkua ja Tiimarin pahvilautasia) maksavat.
Ja meilläpäin kun on trendi laittaa joku pussukka kotiin vietäväksi kaikille. Ei sitä ennen ollut sellaista. Älytöntä, kun ajattelee, synttäreillehän viedään lahja, mistä tää läksiäislahja vieraille oikein on syntynyt?
Onneksi ei sentään tarvitse kartingiin ketään kustantaa.
No ei kai tuollaiset köyhälistösynttärit mitään maksa! Popparipussin saa alle eurolla. Täytekakku on sitä paitsi tosi halpa tehdä ja koristelulla siitä voi saada aikaan tosi hienon. Kakkupohja-ainekset maksaa n. 50 senttiä, väliin voi laittaa vaikka ranskankermaa ja marjoja, nämä tekee ehkä pari euroa. Päälle valkosuklaakuorrutus (euron suklaalevy) ja pursottaa pari purkkia kermaa (2 euroa) eli 6 eurolla voi saada jo aikaan jo juhlavan kakun. Tiimarin pahvilautaset maksaa ehkä euron. Eli tässä olis menny 8 euroa, ei paha hinta synttäreistä. Sit jos haluaa repästä ja tehdä lisäksi vaikka voileipäkakun (itse tehden noin 20 euroa), ostaa paketin keksejä (2 euroa) ja halpaa limsaa (2 eurolla saa jo pari pulloa) niin tässä olis menny 32 euroa ja olis jo ihan kivat tarjoilut..
Mut jos haluaa käyttää synttäreihin 400 euroa niin käyhän sen niinkin. Jos kerran on varaa.
Mä en ole koskaan onnistunut ostamaan voileipäkakkuvärkkejä noin edullisesti. En ikinä.
Leipomisia varten ostin 2 pussia vehnäjauhoja, kananmunia iso kenno, voita, vadelma-ja suklaamoussepaketit, vaniljakastikepaketin pulliin, kermaa, marsipaania, koristeluvärkit, pussin sokeria jne.jne. Eli jo pelkästään täytekakku ja pullat maksoi huomattavasti enemmän kuin sun arviosi mukaan. Meillä kun ei tosiaan ollut kaapissa edes noita vehnäjauhoja kuin pieni määrä.
Sitten vielä pestopatonki ja voileipäkakkuvärkit, jotka ei nekään ollut ihan edullisimmasta päästä todellakaan.
Toki tarjoiluissa voisi säästää, mutta sitä mä en oikeesti osaa. Kuten sanottu, mulla menee siinä kohden aina vähän yli.