Se on kai huomenna vietävä tuo poitsu lääkäriin

Kai joku allerginen reaktio sillä on tuossa kädessä. Oli eilen antannut paarman purra oikein kunnolla ja nyt on sitten toinen käsi ranteesta melkein kyynärtaipeeseen asti turvoksissa. Tuosta käden päältä on ihan kovakin vielä. Ollaan nyt tänään pidetty siinä pyyhkeeseen käärittyä kylmäkallea. Ei ole mitenkään kipeä eikä sitä kuulemma kutitakkaan mutta turvoksissa se kyllä on ihan selvästi ja isolta alueelta. Mä en näe siinä kunnolla edes puremakohtaa mutta poika itse sanoo että oli eilen antannut paarman pistää kun halus kokeilla että kuinka kauan voi antaa sen siinä olla ja kuinka kovaa se sattuu. On vissiin helle sekoittanut tuonkin pikku-ukon pään ihan totaalisesti. Tämä päivä sitä seurailtiin mutta ei se turvotus ainakaan päivän aikana laskennut joten jos vielä huomenna on yhtä turvoksissa ja kova niin sitten aamusta lääkärin pakeille.
Mistä nää lapset näitä kivoja ideoita oikein keksii???
 
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
ei sulla ole kotona kyypakkausta? sitä voi ottaa myös hyönteisten pistoon.

minkä ikäinen lapsi?
Täyttää syksyllä 10 vuotta. Mä kanssa sanoin päivällä että käyn ostamassa tuon kyypakkauksen mutta siitähän se sota sitten syntyi kun tuo ei ole ikinä suostunnut nielemään mitään tabletteja. Pyörittelee niitä vaan suussaan ja lopulta sylkee pois.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
ei sulla ole kotona kyypakkausta? sitä voi ottaa myös hyönteisten pistoon.

minkä ikäinen lapsi?
Täyttää syksyllä 10 vuotta. Mä kanssa sanoin päivällä että käyn ostamassa tuon kyypakkauksen mutta siitähän se sota sitten syntyi kun tuo ei ole ikinä suostunnut nielemään mitään tabletteja. Pyörittelee niitä vaan suussaan ja lopulta sylkee pois.
Ei se kyypakkauksen pienen pieni määrä imeydy juurikaan suolistosta, että sillä sanottavaa vaikutusta olisi.

Eiköhän sen Histecin voi antaa liuotettunakin, tai jugurtin/jäätelön/leivän/mansikan seassa, kunhan mahaan menee! Mä en kyselis suostuuko, sen vaan sais valita missä muodossa ottaa, mutta ottaa pitäis kun kerta selvästi tarvii!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
osta nestemäistä zyrteciä,sitä meilläkin on =) Ja tosiaan kerran annoin ja suurin turvotus laski muutamassa tunnissa!
Hei,kiitos tiedosta. Tarviikin huomenna käydä sitten ostamassa sitä kun ei tuo tosiaan noita tabletteja niele. Se onkin aika hankalaa kohta puolin kun lääkärit rupee jo määräämään noi lääkkeet tabletteina ja sitten niille saa selittää että kun ei ne tabletit mene meillä alas vaan jos saisi nestemäisenä noi lääkkeet.

Mie en ees tiennyt että tota saa nestemäisenä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
ei sulla ole kotona kyypakkausta? sitä voi ottaa myös hyönteisten pistoon.

minkä ikäinen lapsi?
Täyttää syksyllä 10 vuotta. Mä kanssa sanoin päivällä että käyn ostamassa tuon kyypakkauksen mutta siitähän se sota sitten syntyi kun tuo ei ole ikinä suostunnut nielemään mitään tabletteja. Pyörittelee niitä vaan suussaan ja lopulta sylkee pois.
Ei se kyypakkauksen pienen pieni määrä imeydy juurikaan suolistosta, että sillä sanottavaa vaikutusta olisi.

Eiköhän sen Histecin voi antaa liuotettunakin, tai jugurtin/jäätelön/leivän/mansikan seassa, kunhan mahaan menee! Mä en kyselis suostuuko, sen vaan sais valita missä muodossa ottaa, mutta ottaa pitäis kun kerta selvästi tarvii!
Me ollaan kaikki konstit yritetty mutta siinä vaiheessa mä kyllä pistän pakottamiselle stopin kun toinen suurinpiirtein oksentaa ja itkee. Ja 10 vuotias nyt on kyllä jo niin iso ettei sitä ihan helpolla pidetä väkisin sylissä.Niin kauan kuin meillä on mahdollisuus saada noi lääkkeet nestemäisinä niin niin kauan me käytetään sitä hyväksi ja annetaan ne nestemäisinä.

 
kuikki
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
osta nestemäistä zyrteciä,sitä meilläkin on =) Ja tosiaan kerran annoin ja suurin turvotus laski muutamassa tunnissa!
Hei,kiitos tiedosta. Tarviikin huomenna käydä sitten ostamassa sitä kun ei tuo tosiaan noita tabletteja niele. Se onkin aika hankalaa kohta puolin kun lääkärit rupee jo määräämään noi lääkkeet tabletteina ja sitten niille saa selittää että kun ei ne tabletit mene meillä alas vaan jos saisi nestemäisenä noi lääkkeet.

Mie en ees tiennyt että tota saa nestemäisenä
Nestemäistä saa vain reseptillä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
ei sulla ole kotona kyypakkausta? sitä voi ottaa myös hyönteisten pistoon.

minkä ikäinen lapsi?
Täyttää syksyllä 10 vuotta. Mä kanssa sanoin päivällä että käyn ostamassa tuon kyypakkauksen mutta siitähän se sota sitten syntyi kun tuo ei ole ikinä suostunnut nielemään mitään tabletteja. Pyörittelee niitä vaan suussaan ja lopulta sylkee pois.
Ei se kyypakkauksen pienen pieni määrä imeydy juurikaan suolistosta, että sillä sanottavaa vaikutusta olisi.

Eiköhän sen Histecin voi antaa liuotettunakin, tai jugurtin/jäätelön/leivän/mansikan seassa, kunhan mahaan menee! Mä en kyselis suostuuko, sen vaan sais valita missä muodossa ottaa, mutta ottaa pitäis kun kerta selvästi tarvii!
Me ollaan kaikki konstit yritetty mutta siinä vaiheessa mä kyllä pistän pakottamiselle stopin kun toinen suurinpiirtein oksentaa ja itkee. Ja 10 vuotias nyt on kyllä jo niin iso ettei sitä ihan helpolla pidetä väkisin sylissä.Niin kauan kuin meillä on mahdollisuus saada noi lääkkeet nestemäisinä niin niin kauan me käytetään sitä hyväksi ja annetaan ne nestemäisinä.
Niin just tarkoitin, että liuota se johonkin. Tai murskaat ruokalusikkaan pikkulusikan avulla, kaadat jugurttia päälle ja sekoitat. En tarkoittanut että fyysisesti väkisin, vaan että saa itse valita miten hienonnetaan ja mitä kyytipojaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
ei sulla ole kotona kyypakkausta? sitä voi ottaa myös hyönteisten pistoon.

minkä ikäinen lapsi?
Täyttää syksyllä 10 vuotta. Mä kanssa sanoin päivällä että käyn ostamassa tuon kyypakkauksen mutta siitähän se sota sitten syntyi kun tuo ei ole ikinä suostunnut nielemään mitään tabletteja. Pyörittelee niitä vaan suussaan ja lopulta sylkee pois.
Ei se kyypakkauksen pienen pieni määrä imeydy juurikaan suolistosta, että sillä sanottavaa vaikutusta olisi.

Eiköhän sen Histecin voi antaa liuotettunakin, tai jugurtin/jäätelön/leivän/mansikan seassa, kunhan mahaan menee! Mä en kyselis suostuuko, sen vaan sais valita missä muodossa ottaa, mutta ottaa pitäis kun kerta selvästi tarvii!
Me ollaan kaikki konstit yritetty mutta siinä vaiheessa mä kyllä pistän pakottamiselle stopin kun toinen suurinpiirtein oksentaa ja itkee. Ja 10 vuotias nyt on kyllä jo niin iso ettei sitä ihan helpolla pidetä väkisin sylissä.Niin kauan kuin meillä on mahdollisuus saada noi lääkkeet nestemäisinä niin niin kauan me käytetään sitä hyväksi ja annetaan ne nestemäisinä.
Niin just tarkoitin, että liuota se johonkin. Tai murskaat ruokalusikkaan pikkulusikan avulla, kaadat jugurttia päälle ja sekoitat. En tarkoittanut että fyysisesti väkisin, vaan että saa itse valita miten hienonnetaan ja mitä kyytipojaksi.
Tiiätkö että yritetty on tätäkin,mutta jos vähänkin maistaa pienenkin sivumaun niin syömättä jää :). Siis ihan oikeasti toi kaveri on ongelma näiden lääkkeiden kanssa ja se juontaa juurensa ihan siihen että pienenä joutui syömään valtavat määrät lääkkeitä korvatulehdusten takia.Sitten pisti kokonaan stopin sille ja nyt me ollaan ihan oikeasti välillä pulassa sen kanssa.Eilen sillä oli päänsärky ja meillä ei ollut kuin burana 400mg ja apteekit jo kii.Murskattiin sitten puolikas burana ja liuotettiin se limsaan,jäi juomatta,toinen puolikas murskattiin jogurttiin,jäi syömättä,sitten yritti niellä yhden puolikkaan limsan kanssa ja oksensi ja se jäi sitten siihen.Ei enää suostunnut edes yrittää ottaa sitä mitenkään.
Tää on ihan kauheeta ja kieltämättä ne joilla ei ole tämmöistä ongelmaa lasten kanssa ei sitä ymmärrä,eikä tää tilanne ole mustakaan mitenkään kiva. Olen joskus jopa joutunnut poikaa "pelottelemaan" että jos ei ota lääkkeitä niin voi joutua sairaalaan tiputukseen mutta kuulemma sekin on parempi vaihtoehto kuin tablettien ottaminen missään muodossa.Ja siinä vaiheessa kun toinen oksentaa niin en enää pysty pakottamaan sitä "väkisin" ottamaan lääkkeitä.Meidän omalla lääkärillä on onneksi tiedossa tämä ongelma ja pojan tiedoissa lukee ettei pysty nielemään tabletteja. Yhdessä vaiheessa poika jopa oksensi nestemäisetkin lääkkeet jos ne vähäänkään maistuivat mutta nyt ollaan onneksi siitä päästy jo yli.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kuikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
osta nestemäistä zyrteciä,sitä meilläkin on =) Ja tosiaan kerran annoin ja suurin turvotus laski muutamassa tunnissa!
Hei,kiitos tiedosta. Tarviikin huomenna käydä sitten ostamassa sitä kun ei tuo tosiaan noita tabletteja niele. Se onkin aika hankalaa kohta puolin kun lääkärit rupee jo määräämään noi lääkkeet tabletteina ja sitten niille saa selittää että kun ei ne tabletit mene meillä alas vaan jos saisi nestemäisenä noi lääkkeet.

Mie en ees tiennyt että tota saa nestemäisenä
Nestemäistä saa vain reseptillä
Kyllä tuolla yliopistollisen apteekin sivuilla olis että sitä saa ilman reseptiäkin.

 
kuikki
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja kuikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
osta nestemäistä zyrteciä,sitä meilläkin on =) Ja tosiaan kerran annoin ja suurin turvotus laski muutamassa tunnissa!
Hei,kiitos tiedosta. Tarviikin huomenna käydä sitten ostamassa sitä kun ei tuo tosiaan noita tabletteja niele. Se onkin aika hankalaa kohta puolin kun lääkärit rupee jo määräämään noi lääkkeet tabletteina ja sitten niille saa selittää että kun ei ne tabletit mene meillä alas vaan jos saisi nestemäisenä noi lääkkeet.

Mie en ees tiennyt että tota saa nestemäisenä
Nestemäistä saa vain reseptillä
Kyllä tuolla yliopistollisen apteekin sivuilla olis että sitä saa ilman reseptiäkin.
Anteeksi, näköjään nykyään onkin noin. Tosin siinä lukee, että alle 6v lapsille vain lääkärin määräyksestä, mutta ap lapsi olikin jo 10v.
 
Esme harmaana
Nestemäistä saa ilman reseptiä, on vaan aika kallista. Meidän perheen pelastus tuo nestemäinen zyrtec. Sitä on käytetty pitkin kesää allergiaan ja tehoaa myös ehkäisevästi tuleviin pistoihin! Hae huomenna, kuulostaa pahalta allergiselta reaktiolta. Meillä käy aina noin, jopa hyttysen pistosta! :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Esme harmaana:
Nestemäistä saa ilman reseptiä, on vaan aika kallista. Meidän perheen pelastus tuo nestemäinen zyrtec. Sitä on käytetty pitkin kesää allergiaan ja tehoaa myös ehkäisevästi tuleviin pistoihin! Hae huomenna, kuulostaa pahalta allergiselta reaktiolta. Meillä käy aina noin, jopa hyttysen pistosta! :(
Juu,huomenna on tarkoitus hakea tuota.Ja hinta ei haittaa kunhan vaan poitsu saa avun tuohon. Mä itse käytän tota Histeciä kun saan kanssa ihan kamalat paukamat hyttysten,mäkäräisten ja paarmojen pistoista mutta nyt ekaa kertaa poitsulla ilmenee tollaista.
 
vierailija
Juu,huomenna on tarkoitus hakea tuota.Ja hinta ei haittaa kunhan vaan poitsu saa avun tuohon. Mä itse käytän tota Histeciä kun saan kanssa ihan kamalat paukamat hyttysten,mäkäräisten ja paarmojen pistoista mutta nyt ekaa kertaa poitsulla ilmenee tollaista.
Laita lapselle vaaleat vaatteet, niin eivät kiusaa enää. Ne suunnistavat mustaa kohti vihaisesti..
 

Yhteistyössä