Se on jännä miten joistain palstalaisista vaan jää tietyllä tapaa negatiivinen kuva... (asenneongelmako?)

No minä en tosiaankaan mene aukomaan päätäni oikeassa elämässä sellaisille ystäville, joiden kanssa joissakin asioissa ollaan totaalisesti eri aaltopituudella.
Täällä esim. kyllä ihan suoraan syytän naista itseään jos kelvottoman miehen kanssa tekee lapsen, siis sellaiseen suhteeseen jossa on ennestään ongelmia. On sitten ihan oma moka jos jää YH-äidiksi. Mut en tod. mene sitä sellaiselle kaverille sanomaan, joka tasan tarkkaan tiesi exänsä olevan läpimätä paska ja silti vauvan tahtoi, nyt sitten valittaa elämän kurjuutta.
Enkä minä mene ylipainoisille kavereille sanomaan että oma moka, mitäs syöt ja et liiku tarpeeksi vaikka palstalla voin niin sanoakin. Jne.
Mä olen inhimillinen IRL vaikka täällä en aina olekaan, uskokaa pois vain.

Jos oikein ajattelee niin palsta on 95% täynnä jankkaajia, töksäyttelijöitä ja kettuilijoita. Toiset ovat sitä vain useammin kuin muut ja ne juuri sit jää mieleen.. Ehkä perinteisin keskustelunmuoto on palstalla sellainen, että toiset ihmiset alennetaan (esim. läski, kirjoitustaidoton, ei-ammatilainen.. you name it )

Ja lisään vielä, että mulla on pari tuttua naista, jotka ovat varsinaisia pirttihirmuja ja sellaisia että "omivat lapset isiltään" jne. ja mulla on suunnattomia vaikeuksia pitää heille turpani kiinni. Yhdelle kaverille sanoinkin että "Sä kyllä olet oikeasti vittumaisuuden perikuva tuolle miehelles", se nainen otti sen vielä kohteliaisuutena :headwall:
Semmosten seuraa alan kyllä karttaa sitten pidemmän päälle. Naiset on pirullisempia kuin miehet. Monesti. Siks mä puolustan aina niin hanakasti miehiä täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos oikein ajattelee niin palsta on 95% täynnä jankkaajia, töksäyttelijöitä ja kettuilijoita. Toiset ovat sitä vain useammin kuin muut ja ne juuri sit jää mieleen.. Ehkä perinteisin keskustelunmuoto on palstalla sellainen, että toiset ihmiset alennetaan (esim. läski, kirjoitustaidoton, ei-ammatilainen.. you name it )

Totta. Mä oon kaikkea tuota, ja kerron sen ihan avoimesti esim. mun profiilissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ja lisään vielä, että mulla on pari tuttua naista, jotka ovat varsinaisia pirttihirmuja ja sellaisia että "omivat lapset isiltään" jne. ja mulla on suunnattomia vaikeuksia pitää heille turpani kiinni. Yhdelle kaverille sanoinkin että "Sä kyllä olet oikeasti vittumaisuuden perikuva tuolle miehelles", se nainen otti sen vielä kohteliaisuutena :headwall:
Semmosten seuraa alan kyllä karttaa sitten pidemmän päälle. Naiset on pirullisempia kuin miehet. Monesti. Siks mä puolustan aina niin hanakasti miehiä täällä.

hyvä että edes joku. vaikkei mulla sitä veemäistä vaimoo olekkaan ... :xmas:

Ja jokainenhan luo mielipiteensä sen mukaan miten elämäänsä on elänyt, mitä on nähnyt sen aikana, millaisia kohtaloita on kohdannut, mitkä on periaatteet, millaisia kokemuksia on saanut vuosien varrella jne.... Se vaikuttaa paljon ihmisen katsontakantoihin ja ei niitä voi sinänsä koskaan vääriksi sanoa. Kuin vain itse ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

hyvä että edes joku. vaikkei mulla sitä veemäistä vaimoo olekkaan ... :xmas:

No vissiin ne veemäiset vaimot sitten täällä on aina mun kimpussa niistä jutuista! Edelleen olen sitä mieltä että isä on täsmälleen saman veroinen äidin kanssa. "Äiti on aina äiti" on aina yhtä paska ilmaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
uskokaa huviksenne että mulle on aiiiiiiiiiiivan sama mitä minusta täällä palstalla ajatellaan :xmas:
No sun ajatuksissa nyt muutenkaan ei ole päätä, tuskin häntääkään... :xmas:
vain parhaat selkäpalat :xmas:
:laugh: :laugh:

Itse asiassa nyt kun oikein mietin asiaa. Niin negatiivisemmin mieleen jää sellaiset palstailijat jotka on ensin olleet minulle itselleni oikein mukavia mutta sitten yht äkkiä "läpsäyttävät päin naamaa" jolloin sitä jää ihmetyksen valtaan. Seuraava reaktio onkin sitten ärsyyntyminen.

Rytkäätys on "hieman" sellainen perskärpänen joka jää junnaamaan johonkin ketjuun ja tukehduttaa koko tilanteen. Hänellä on niin maan perusteellisen jähmeät ja tahmeat mielipiteet. Vaikuttaa maatalon emännältä jolla on taikina aina kohoamassa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse asiassa nyt kun oikein mietin asiaa. Niin negatiivisemmin mieleen jää sellaiset palstailijat jotka on ensin olleet minulle itselleni oikein mukavia mutta sitten yht äkkiä "läpsäyttävät päin naamaa" jolloin sitä jää ihmetyksen valtaan. Seuraava reaktio onkin sitten ärsyyntyminen.

Eli pitäisi aina olla samaa mieltä, kuin sinä, jos on aiemminkin ollut? olet luonut mielikuvan jostain ja petyt, kun toinen osoittautuukin ihan oikeaksi ihmiseksi, sinusta erilliseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja courage:
Mulla on eräistä harmaista tämmöinen mielikuva http://4.bp.blogspot.com/_vG4-JXzlYeU/R1C9-0bWeoI/AAAAAAAAAHM/hO1LcWOWRzE/s1600-R/computer%2Bnerd%2B%2B%2BLimpet%2B2%5B1%5D.JPG

Toi on kyl mun kuva. :(

Polttamisen oon saanu lopetettua. B)

Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla mut:
Rytkäätys on "hieman" sellainen perskärpänen joka jää junnaamaan johonkin ketjuun ja tukehduttaa koko tilanteen. Hänellä on niin maan perusteellisen jähmeät ja tahmeat mielipiteet. Vaikuttaa maatalon emännältä jolla on taikina aina kohoamassa. :D

Mitä pahaa siinä on jos joku tykkää leipoo :D

Mua ärsyttää takinkääntäjät, jotka yhtäkkiä muuttavat omaa mielipidettään ihan päinvastaiseksi sen jälkeen, kun ovat kohdanneet asian tosielämässä, mutta eivät silti pysty myöntämään olleensa väärässä.

Toinen porukka, joka mua ärsyttää, ovat ne, joilla on voimakkaita mielipiteitä asioista, joiden pitää perustua faktaan, mutta eivät kuitenkaan osaa perustella niitä pätevästi. Jos aiot esittää mielipiteitä suhteellisuusteoriasta, niin voisitko muodostaa mielipiteesi vasta sen jälkeen, kun tiedät mikä se on? :xmas:

Kolmantena tulee ne tyhmät tyypit, jotka kertovat ihan kaikista tekemistään häröilyistä ja sitten tekevät niitä vielä lisää :headwall: .

Neljäs porukka ovat ruikuttavat ja valittavat sekä omahyväiset ja tuomitsevat linssiluteet.

Lopuksi vielä tunnustan inhoavan joitakin tyyppejä ihan vain heidän mielipiteittensä takia. Mutta eiköhän se kuulu asiaan ;) .

Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla mut:

No mä en kyllä ole sellainen perskärpänen että jäisin jotain nimimerkkiä "vainoomaan", mä en rehellisesti sanottuna ikinä edes muista kenen kanssa oon "tapellu" jossain ketjussa ja saatan seuraavassa ketjussa olla hyvää pataa saman ihmisen kanssa. Asiat riitelee, ei ihmiset.

Mua pidetään jähmeänä ja tahmeana siks että mulla on tietyt tiukat periaatteet ja sitten myös suunnittelen elämääni (esim. lapsiluvun) silleen että osa palstalaisista ei sitä hyväksy.
Ja sitten sekin on mielettömän mielenkiintoista miten minun kimppuuni hyökätään vaikka ketjussa olis monta samaa mieltä olevaa, samalla tavalla vastannutta.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mua ärsyttää takinkääntäjät, jotka yhtäkkiä muuttavat omaa mielipidettään ihan päinvastaiseksi sen jälkeen, kun ovat kohdanneet asian tosielämässä, mutta eivät silti pysty myöntämään olleensa väärässä.

Toinen porukka, joka mua ärsyttää, ovat ne, joilla on voimakkaita mielipiteitä asioista, joiden pitää perustua faktaan, mutta eivät kuitenkaan osaa perustella niitä pätevästi. Jos aiot esittää mielipiteitä suhteellisuusteoriasta, niin voisitko muodostaa mielipiteesi vasta sen jälkeen, kun tiedät mikä se on? :xmas:

Kolmantena tulee ne tyhmät tyypit, jotka kertovat ihan kaikista tekemistään häröilyistä ja sitten tekevät niitä vielä lisää :headwall: .

Neljäs porukka ovat ruikuttavat ja valittavat sekä omahyväiset ja tuomitsevat linssiluteet.

Lopuksi vielä tunnustan inhoavan joitakin tyyppejä ihan vain heidän mielipiteittensä takia. Mutta eiköhän se kuulu asiaan ;) .

tollanen liiallinen selittely johtaa siihen että voi alkaa ajattelemaan "selitä sinä, minä menen". siis menee uskottavuus sillä liialla selityksellä :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Eli pitäisi aina olla samaa mieltä, kuin sinä, jos on aiemminkin ollut? olet luonut mielikuvan jostain ja petyt, kun toinen osoittautuukin ihan oikeaksi ihmiseksi, sinusta erilliseksi.

No ei. Ei tietenkään, eihän maailmassa koskaan ole sellaista ihmistä jolla olisi täysin samanlaiset ajatukset toisen ihmisen kanssa. Tarkoitin kirjoittamallani sitä, että yleensä kirjoittelevat varsin "neutraalisti" vaikka olisikin erimieltä asiasta. Mutta sitten joskus ns. neutraali ilmaisu muuttuu alentavaksi tyyliin "ootpas sä idiootti, kyllä sellaiset ihmiset on mielisairaalasta karanneita jotka tekee niin ja niin".

No joo vaikea selittää.. mutta siis tekevät kommenteillaan toisesta ihmisestä epäkelvon.

Yhteistyössä