Esimerkkitapauksessa työssäkäyvä perhe saa 30 euroa kk:ssa enemmän rahaa kuin sosiaalituilla elävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin oli meidänkin perheessä, mutta eipä silti kadehdittu työttömiä vanhempia. Eläke karttui, talo oli maksettu ja lapsetkin meni kouluun päivähoidon sijasta. Tilalle tuli harrastuksia, osa kalliitakin, mutta niin sitä vaan tyytyväisenä maksettiin sähkö- ja bensalaskut. Nyt lapset asuu jo omillaan, opiskelee ja käy töissä.
Eiköhän tämä kateuskorttikin ala olla aikansa elänyt ilmaisu. Ymmärrät aivan varmasti itsekkin, että jokainen jaettu euro on jonkun muun tienaamaa. On selvää, että se alkaa tuntua kyseenalaiselle siinä kohtaa, kun itse koitat selviytyä työstä, laskuista ja arjesta pienten lasten lasten kanssa ja sinulle jää muutama euro enemmän rahaa käyttöön kuin mitä saisit vastikkeettomilla tulonsiirroilla. Eikö niin?

Eiköhän tämä kateuskorttikin ala olla aikansa elänyt ilmaisu. Ymmärrät aivan varmasti itsekkin, että jokainen jaettu euro on jonkun muun tienaamaa. On selvää, että se alkaa tuntua kyseenalaiselle siinä kohtaa, kun itse koitat selviytyä työstä, laskuista ja arjesta pienten lasten lasten kanssa ja sinulle jää muutama euro enemmän rahaa käyttöön kuin mitä saisit vastikkeettomilla tulonsiirroilla. Eikö niin?
👍

Miksei tätä laskelmaa ole tuotu eriteltyinä esille? Jos se ei menekään ihan niin kuin väitetään? Minä en tätä ihan purematta niele

Hävettää näiden luonnevikaisten oikeistolaisten itkupotkuraivarien määrä, jolla kadehditaan minimiperusturvalla eläviä. Kyllä on Suomi alas vajonnut.
Nostan virtuaalihattuani, että jaksat kirjoittaa asiaa tällä palstalla.
Kun olin totaali-yh-äiti, en saanut yhteiskunnalta mitään tukea.
Kuuntelin Yle radio 1:ltä Sari Valton podcastin perheistä.
Molemmat haastateltavat naiset olivat olleet yksinhuoltajia.
Tällä palstalla ei kannata kertoa elämästään mitään ettei joudu palstan mustalle listalle kuten minulle on käynyt.

Nostan virtuaalihattuani, että jaksat kirjoittaa asiaa tällä palstalla.
Kun olin totaali-yh-äiti, en saanut yhteiskunnalta mitään tukea.
Kuuntelin Yle radio 1:ltä Sari Valton podcastin perheistä.
Molemmat haastateltavat naiset olivat olleet yksinhuoltajia.
Tällä palstalla ei kannata kertoa elämästään mitään ettei joudu palstan mustalle listalle kuten minulle on käynyt.
Yksinhuoltajat, nuo 2020-luvun suuret sankarit.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ois kiva nähdä nuo laskelmat. Varsinkin kun toisella perheellä oli talo jo maksettu. Taitaa olla lapsilla kalliit harrastukset
Tuo juttuhan oli Hesarissa. En yhtään ihmettelisi, mikäli noita laskelmia olisi Hesarillekin tarjottu, mutta lehti sitten jätti ne julkaisematta (koska eivät sovi lehden agendaan).
Joka tapauksessa HS voisi pyytää noilta naisilta laskelmaa julkaistavaksi, jos haluaisi.

Niin oli meidänkin perheessä, mutta eipä silti kadehdittu työttömiä vanhempia. Eläke karttui, talo oli maksettu ja lapsetkin meni kouluun päivähoidon sijasta. Tilalle tuli harrastuksia, osa kalliitakin, mutta niin sitä vaan tyytyväisenä maksettiin sähkö- ja bensalaskut. Nyt lapset asuu jo omillaan, opiskelee ja käy töissä.
No "kateus"-argementit alkavat väsyttää. Eikö järjetöntä ja tehotonta julkisten varojen käyttöä voi vastustaa muusta syystä kuin kateudesta? 😡
Ovatko kaikki tunnin junan vastustajat vain kateellisia turkulaisille?

On taas näitä täll. artikkeleja ilman mitään laskelmia tai tilastoja.
Ihan huuhaata.

Näillä korkeakoulutetuilla on ehkäpä tosi huono palkka, mitkään tutkinnot eivät ole tae hyvään ja kunnolliseen toimeentuloon.
Ehkä ovat matalapalkkatyössä n. 2000 e kuukausipalkalla molemmat kun ei ole näitä työpaikkojakaan missään.
Heillä voi kuitenkin olla paljon opintovelkaa. Omistusasunnosta remonttivelkaa.

Onko nämä perheet jotenkin vertailukelpoisia muutenkaan, onko samanikäiset lapset, kaupunginosat ovat kustannuksiltaan hyvin erilaiset.
Maalla pitää olla yleensä auto tai kaksi, velkaa autoista.

Yhteistyössä