Se olin minä tänään Kampissa...

• Viestiketjun aloittaja it was me
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mä oon nähnyt kirpputorilla kun äiti & lapsi heitettiin pihalle (tai siis sanottiin että olkaa hyvä ja poistukaa) kun tenava oli rääkynyt suoraa huutoa todella kovalla volyymilla jo varmaan 20-30 minsaa.

Minusta se oli ihan oikein. Se ääni oli todella häiritsevää kaikille muille - kyseinen äiti olisi voinut lähteä itse vaikkapa 5 min jälkeen, omasta valinnastaan eikä lapsen.
Sillon tietty voi poistua jos ei lopu ja alkaa ylittää sietorajan. Oma ei onneksi oo koskaan niin kauaa jaksanu vaan lopettanu kun huomannu että turhapa tässä on möykätä.

..
Alkuperäinen kirjoittaja 321:
Siks toiseks aviopuolison valinta pitäis osata tehdä alun perin niin ettei jouduta myöhemmin yksinhuoltajiks!
joo tottakai aviopuolisoa valitessa pitää tietää, että toinen aikoo kuolla viiden vuoden kuluttua syöpään. :headwall:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kapsäkki:
Mä oon se, joka inhoo vanhempia, jotka raahaa kiljuvia kakaroita mukana. Ehkä jonkun h:n on pakko, mt muuten en ymmärrä miksei ne lapset pysy kotona/kautta lähde kotiin kun kiukkupuuska tulee.
Miksi kirjoitat "kautta" jos olet jo laittanut /-merkin? Oletko tyhmä? Tai no juu, olet.

tunnustan
mä oon se jonka tyttö huusi kauppareissun ajan kurkkusuorana ja jonka poika samaisella reissulla riehui ja pomppi kun ei voinut millään normaalisti kävellä... tosi rattoisaa!

Juu
Voih. Niin on tullut tutuksi tuo..

Kaksi ensimmäistä lastani oli jotenkin poikkeuksia, he kun ei oikeastaan koskaan saaneet mitään kohtauksia "ihmisten ilmoilla". Kotona kyllä senkin edestä..

Mutta tämä nuorimmainen! Huh! Pienempänä aloitti sen konsertin jo ulko-ovella (kauppaan mennessä), nykyisin sentään vasta n. puolessa välissä ostoskierrosta. Ja huuto on todella korvia raastavaa. Onneksi meitä on kaksi huoltajaa ja useimmiten onnistuu toisen lähteä 10 min huudon jälkeen ulos. Joskus, ikävä kyllä, se ei ole mahdollista ja ne ostokset on tehtävä sen kiljukaulan kanssa. En siitä todellakaan nauti. Enkä sitä kiusatakseni kanssaihmisiä tee.

Onneksi löytyy teitä "ymmärtäväisiäkin" ihmisiä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Voih. Niin on tullut tutuksi tuo..

Kaksi ensimmäistä lastani oli jotenkin poikkeuksia, he kun ei oikeastaan koskaan saaneet mitään kohtauksia "ihmisten ilmoilla". Kotona kyllä senkin edestä..

Mutta tämä nuorimmainen! Huh! Pienempänä aloitti sen konsertin jo ulko-ovella (kauppaan mennessä), nykyisin sentään vasta n. puolessa välissä ostoskierrosta. Ja huuto on todella korvia raastavaa. Onneksi meitä on kaksi huoltajaa ja useimmiten onnistuu toisen lähteä 10 min huudon jälkeen ulos. Joskus, ikävä kyllä, se ei ole mahdollista ja ne ostokset on tehtävä sen kiljukaulan kanssa. En siitä todellakaan nauti. Enkä sitä kiusatakseni kanssaihmisiä tee.

Onneksi löytyy teitä "ymmärtäväisiäkin" ihmisiä.
Sympatiat täältä! Meidän lapsistakin yksi harrasti JOKA KERTA julkisella paikalla jonkin sortin huutamista. AINA tuli joku kohtaus uhmaiässä ja hyvin helposti tulee nyt myöhemminkin. Huuto kestikin sitten KAUAN (½-1½h, mitä aikaa ei tietenkään oltu kokoajan samassa paikassa, vaan huudettiin siis kotiin asti, mm. bussimatka ja kotona vielä) ja ääni oli KOVA.
Todella raskasta aikaa oli, kun aina oltiin kuin veitsenterällä. Sen arvasi, että aina se rääkyminen jossakin vaiheessa alkaa ja aiheutti suurta stressiä kyllä. Monesti itku kurkussa ja välillä kyyneleet silmissäkin kävelin kaupasta kotiin päin, kun oli taas joku täti saanut kohtauksen ja tullut valittamaan lapselle huutamisesta, vaikka ihan nopeasti olisin kaupasta leipää ja maitoa ollut hakemassa. Sitä oli niin poikki lapsen kanssa muutenkin kokoajan, ettei paljoa tarvittu, kun tuli todella paha mieli. Mutta siis ääni oli ja on edelleen erittäin inhottava, joten tavallaan ymmärrän ja tavallaan en...
Sittemmin on löytynyt ihan neurologinen syykin tuohon käytökseen, että sitäkin voisi aina miettiä, kun rääkyjiä näkee, ennen kuin alkaa mulkoilla.

Pph
Alkuperäinen kirjoittaja bona fide:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mä oon se, joka inhoo vanhempia, jotka raahaa kiljuvia kakaroita mukana.
Samaa mieltä. Eilenkin kirpparilla jonku 3 lapsen mamman yksi lapsi sai hirveen hepulin ja mamma vaan antoi huutaa ja huutaa lapsen. Ärsyttävää ja meni shoppailuhalut :(
Minä taas nostan hattua vanhemmille, jotka antavat lasten huutaa huutonsa rauhassa, eivätkä anna lasten pompottaa itseään!
Perhepäivähoitajana on ihan pakko kysyä, että suhtaudutko sinä myös meihin yhtä ymmärtäväisesti jos annamme kiukuttelijan kiukutella rauhassa emmekä lähde paapomislinjalle? :)

pph odottaa vastauksianne!
Alkuperäinen kirjoittaja Pph:
Samaa mieltä. Eilenkin kirpparilla jonku 3 lapsen mamman yksi lapsi sai hirveen hepulin ja mamma vaan antoi huutaa ja huutaa lapsen. Ärsyttävää ja meni shoppailuhalut :(
Minä taas nostan hattua vanhemmille, jotka antavat lasten huutaa huutonsa rauhassa, eivätkä anna lasten pompottaa itseään!
Perhepäivähoitajana on ihan pakko kysyä, että suhtaudutko sinä myös meihin yhtä ymmärtäväisesti jos annamme kiukuttelijan kiukutella rauhassa emmekä lähde paapomislinjalle? :)

Pph edelleen kyselee
Alkuperäinen kirjoittaja pph odottaa vastauksianne!:
Miksei kukaan vastaa tähän? Olis kiva tietää miten äiti-ihmiset suhtautuisivat esim leikkipuistossa jos hoitaja vaan antaa kiukuttelijan kiukuta, kaikessa rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pph edelleen kyselee:
Miksei kukaan vastaa tähän? Olis kiva tietää miten äiti-ihmiset suhtautuisivat esim leikkipuistossa jos hoitaja vaan antaa kiukuttelijan kiukuta, kaikessa rauhassa.
Siitä vaan,mun uhmis ei tyynny rauhottelulla joten ymmärrän että annat kukuta kiukkunsa.

Pph
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Pph edelleen kyselee:
Siitä vaan,mun uhmis ei tyynny rauhottelulla joten ymmärrän että annat kukuta kiukkunsa.
Kiitos vastauksesta, Leijona! Eli en ole näkevinänikään äitien kiukkuisia katseita. :D

Se olin minä joka nakkasin kaksivuotiaani rattaista nurmikolle huutamaan ja vedin tuubista sipsejä yksivuotiaani kanssa jätkän raivotessa vieressä.

Puoli tuntia se huusi ja sitten se nousi ylös pyytäen pillimehua. Sai heti halin jälkeen :D

koo
Olitkohan samalla kirpparilla kuin minä..?

Joo ei tietenkään aina pitäisi periksi antaa kaikesta ja antaa lapsen pompotella, mutta eikö voisi siirtyä sieltä huutopaikasta jonnekin muualle missä se huuto ei häiritse muita ihmisiä?
Anteeks, mutta mä oon kyllä sitä mieltä, että voisko se ihminen, jota se huuto häiritsee siirtyä itse jonnekin muualle??? Muakin saattaa häiritä vaikka sun ulkonäkö, mutta jos olet kaupassa samaa aikaa, niin en mä pyydä sua sieltä poistumaan.

Ja se olin minä joka lauloi tänään pojalle kaupassa topin ja panun tunnaria ettei poika vaaan aloittaisi kiukuttelua (nukahti autoon ja oli vielä pakko käydä kaupassa, joten joutui pieni hurrikaani heräämään vielä hetkeksi) :saint: Anteeksi kanssakuulijat.

Ainiin, ja se olen minä joka huitoi pihalla hiekkamuotilla lasten lähellä ja kirosi. Hätistelin ampiaista... En siis läpsinyt lapsia muotilla :D

uhmiksen äiti
Ajatteletteko te akat koskaan muita ihmisiä, jotka joutuvat kuuntelemaan kakaroittenne rääkymistä kaupoissa tms??
Kyllä se joskus mielessä käy, mutta useimmissa kaupoissa on ulko-ovi niitä varten jotka eivät kestä. Eikä vois kyllä hapannaamat vähempää kiinnostaa niissä tilanteissa.

siperia opettaa
Alkuperäinen kirjoittaja HUOM:
ei tartte tulla huonosti kasvatettujen kakaroiden kanssa kauppaan.
Tai sitten tämä on loistava vaihtoehto niille, jotka eivät kestä uhmakohtauksia kaupoissa. Tilatkaa ruokanne suoraan kotiin. Katsos kun se kaksvee ei ole huonosti kasvatettu, vaan sillä on normaaliin psyykkiseen kehitykseen kuuluva uhmaikä.

...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ajatteletteko te akat koskaan muita ihmisiä, jotka joutuvat kuuntelemaan kakaroittenne rääkymistä kaupoissa tms??
Jatkuvasti. Sehän siinä pahinta onkin.
Ajatteletko sinä koskaan, että sinä joudut kuuntelemaan vain 5min siellä kaupassa sitä rääkymistä. Sen rääkyvän lapsen äiti ehkä yhteensä kaksi tuntia päivässäkin pahimmillaan?
mutta mun ei ole pakko kuunnella sitä rääkymistä vapaaehtoisesti, vaan SINÄ pakotat minut siihen...

JOSKUS joku haluis syödä ruokansa rauhassa, mutta ei, kun silloin opetellaan vittu sääntöjä ja huudatetaan kakaroita.

Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Mä oon se, joka inhoo vanhempia, jotka raahaa kiljuvia kakaroita mukana. Ehkä jonkun h:n on pakko, mt muuten en ymmärrä miksei ne lapset pysy kotona/kautta lähde kotiin kun kiukkupuuska tulee.
Pitäisikö jättää ostokset kaupan lattialle kun pirjoirmeli käy rissaamaan?
:LOL: :LOL: :flower:

Yhteistyössä