Se oli taas ihan kauheeta :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vartooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Alkuperäinen kirjoittaja tuulia:
Ootko käyny crohn ja colitis ry:n sivuilla lueskelemassa. Siellä on paljon hyvää tietoa. Mies on sairastanut 15-vuotiaasta saakka eli 20 vuotta. Kyllä näitten sairauksien kanssa yleensä pärjää. Tietty välillä on hankalia aikoja. Älä vaivu synkkyyteen!!

En ole vielä käyny. Mulla kyllä on sellanen oma henkilökohtanen avustaja, meinaa paras ystäväni sairastaa samaa tautia ja häneltä oon saanu paljon tietoa...

Miehellä alotetaan just tuo azamun, asacol on sillä toiminut tosi hyvin. Kortisonikuuria ei oo tarvinnu yleensä ku kerran pari vuodessa, mutta nyt ei oo auttanut enää, niin pitää alkaa tuo azamun.

Alkuperäinen kirjoittaja tuulia:
Ootko käyny crohn ja colitis ry:n sivuilla lueskelemassa. Siellä on paljon hyvää tietoa. Mies on sairastanut 15-vuotiaasta saakka eli 20 vuotta. Kyllä näitten sairauksien kanssa yleensä pärjää. Tietty välillä on hankalia aikoja. Älä vaivu synkkyyteen!!

Totta, olen samaan mieltä vaikka alkuun tuntuu todella pahalta. Minulla todettiin fibromyalgia toissa kesänä ja ennen diagnoosia oli todella vaikeaa, niin sekaisin elimistö meni :/ Vaikka diagnoosi tuntuu iskulta, se on lopulta myös helpotus koska epätietous on mielestäni pahinta. Minä pärjään suht hyvin lääkkeiden avulla, välillä huonommin välillä paremmin...nyt vähän huonommin kun aloitin työt ja stressiä pukkaa näin alkuun jonka myötä myös oireet. Se on kuitenkin väliaikaista, täytyy rauhoittua niin elimistökin rauhoittuu, niin se on varmasti monen sairauden kanssa, näin uskon. Letkun olen muuten minäkin niellyt, ja se oli TODELLA kamala kokemus, päätin etten ikinä enää suostu siihen, se tuntui minustakin nöyryyttävältä ja kaikin puolin kamalalta, mieluummin ottaisin sen letkun berberiin :p

Vartooja, kovasti voimia sinulle :hug:

Joo mua vähän pelottaa tuo kortisonin haittavaikutus, mä en tarttis kyllä yhtään ylimäärästä pöhöttymistä :ashamed: Asacolia mulla koitettiin sillon sen peräpään tähystyksen jälkeen mutta en kokenu siitä olleen mitään apua... Azamun on on nyt se toinen lääke.

Kyllä siinä pitkässä käytössä on valitettavasti tuo kuukasvoisuus melko todennäköinen seuraus. Valitettavasti. Kasvojen lisäksi minulla turvotusta on muuallakin kehossa ihan riittämiin. Jotenkin olen sen vaan hyväksynyt sivuoireena siitä hyvästä, että säilyn itse hengissä. ;) (koputtaa puuta)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo mua vähän pelottaa tuo kortisonin haittavaikutus, mä en tarttis kyllä yhtään ylimäärästä pöhöttymistä :ashamed: Asacolia mulla koitettiin sillon sen peräpään tähystyksen jälkeen mutta en kokenu siitä olleen mitään apua... Azamun on on nyt se toinen lääke.

Kyllä siinä pitkässä käytössä on valitettavasti tuo kuukasvoisuus melko todennäköinen seuraus. Valitettavasti. Kasvojen lisäksi minulla turvotusta on muuallakin kehossa ihan riittämiin. Jotenkin olen sen vaan hyväksynyt sivuoireena siitä hyvästä, että säilyn itse hengissä. ;) (koputtaa puuta)

Joo siis tietenkin miun on pakko hyväksyä kaikki sivuoireet, eihän niille mitään voi. En vaan haluis niitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo siis tietenkin miun on pakko hyväksyä kaikki sivuoireet, eihän niille mitään voi. En vaan haluis niitä :D

Yhteistyössä