Se löi

• Viestiketjun aloittaja Tomi19
  • Ensimmäinen viesti
Mikko
Tässä alkaa viisaat sanat jo väkisin loppua...

Tomi, sinä taidat olla aika hauska tyyppi! Kaikessa ikävyydessäänkin alkaa väkisinkin naurattamaan sun ankkana vaappumiset =)
Ehkä on tärkeintä, että saat ensin itsesi kuntoon ja sen jälkeen hoidat asiat tyttöösi tavalla tai toisella selviksi. Mahtanee olla pääkopassa melkoista kaaosta.

Tuohon takana olevaan parisuhdeväkivalta-tekstiin haluan sanoa vähän. Minun kaiketi pitäisi olla samaa mieltä, mutta en välttämättä ole. Minusta tuollainen huutaminen ja meuhkaaminen ei asiaa auta, ei tässä eikä missään muussakaan tapauksessa. Maltti on valttia.

Minusta energia pitäisi käyttää etukäteistyöhön, kaikki tuo on vain jälkihoitoa, ja valitettavan keinotekoista sekin. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että syyllisiä on rangaistava, mutta tämänkään maan rangaistuskäytäntö ei minusta ole oikein. Taposta saadut tuomiot ovat monesti melkein leikkiä. Sakoilla ei ole mitään merkitystä monelle, koska rahaa riittää.
Jälkihoitopuolella pitäisi vapauttaa mieliä ja saada ymmärrys sille tasolle, että vamma on aina vamma, on se ihan missä tahansa. Kaikki vammat ovat vakavia ja sattuvat. Täälläkin on todettu jo monesti, että kiveksensä loukannut mies on monen mielestä jotenkin hauska. Minusta kummallisinta on se, että myös osa miehistä ajattelee näin, esim. sen lätkäpelin kameramiehet ja ohjaajat ovat mitä todennäköisemmin miehiä. Miksi edes mies ei ymmärrä miestä?
Lääkäriin mennään, kun on tarvis. Ei pitäisi olla noloja ja vähemmän noloja vaivoja. Vaiva kuin vaiva. Minun on pakko siteerata yhtä ystävääni, naista. Hänellä oli aikanaan kammo mennä gynekologille, mutta sitten hän sairastui kurkustaan ja joutui hyvin monta kertaa käymään ensiavussa ja tätä kurkkua puudutettiin ja puhkottiin suun kautta. Hän sanoi sen jälkeen minulle, että se, ja se tukehtumisen tunne, oli niin kamalaa, että sen jälkeen hänelle saa tehdä mitä vain, kunhan se tehdään kaulalinjan alapuolella! Sen jälkeen vuositarkastukset ovat sujuneet kuulemma leikiten. Että terveisiä vaan Hämeeseen!

Minusta olisi siis oleellisempaa keskittyä etukäteen ehkäisemään tällaista väkivaltaa. Saada ihmiset, erioten nyt naiset ja tytöt, käsittämään, että miestäkään ei saa kohdella kaltoin. Koulumaailmassa asenteet opettajilla ovat mielestäni olleet jo kauan outoja. Kyllä murrosikäinen poika, joka tulee ilmoittamaan naisopettajalle alavatsakivuistaan, pitää ottaa vakavasti. Opettajakoulutukseen ei taida enää edes hakeutua ne ""hyvät tyypit"", jotka jo persoonallaan opettavat, liian moni opettaja taitaa olla jo itse moniongelmainen omine estoineen.

m81
Huh huh..Tuli luettua koko ketju yhdeltä istumalta(152viestiä)..Onko naisilla oikeasti ainoa tarkoitus miehen vahingoittamiseen vain kivun tuottaminen ja tuskan näkeminen?Omalta vaimolta pari kertaa vahingossa saanut iskun kasseille,aktin aikana asentoa vaihtaessa on osunut kulkusiin,kyllä on siltä erää loppunut siihen.. Toipumisia Tomille,olisi mielenkiintoista tietää mitä nyt kuuluu

Notty
Ei helvetti. Joo. Ei mitään järkeä joidenkin naisten päässä. Tai kenenkään joka turvautuu väkivaltaan suhteen toista osapuolta kohtaan. Se joka löi isoveljeään saksilla kasseille, JÄRKI HEI ÄLÄ JÄTÄ. Ja sinä joka sanoit tekeväsi uudelleen sen kun kohtelit väkivalloin auringonottajaa, hakeudu hoitoon. Se joka kosti väkivallalla väkivallan, löi tyttöystäväänsä jalkojen väliin, ei hyvänen aika. Väkivalta ei todellakaan ole ratkaisu. Te kaikki muutkin naiset jotka hakkaatte niitä miehiänne, koetteko nyt olevanne suuria ja mahtavia? Ihminen joka saa itsetuotonsa väkivallasta, on sairas, säälittävä ja ala-arvoisin luomakunnan onnettomin limanuljaska. Ja te miehet jotka kostatte väkivallan väkivallalla, ei siitä oikeasti hyödy, tee ennemmin rikosilmoitus tms. Ja most of all, erotkaa väkivaltaisista naisista, ne ei todellakaan ole sen arvoisia. Sama toimii toisinkin päin, älkäämme unohtako niin monia väkivaltaisia miehiäkään. Ja ap. Jaksamisia.

*+*
Järki käteen! Kuka haluaa uikuttaan poliisille muijan munille potkimista ja kertoon yksityiskohdat? Ja kuka uskoo kun se kieltää kumminkin,sana sana vastaan? Sen haluu vaan unohtaa ja äkkiä!!

Mies
Se on aika helppo todistaa, jos kivekset on turvonnu kaksinkertaisiksi ja asiasta on lääkäriltä todistus. Eipä tässä mistään mitättömistä vihlaisuista ole puhuttu, vaan todellisista vaurioista munissa (joita tulee kyllä aika helposti). Että ota vaan itse se järki käteen.

Notty
Siinä sen näkee miehen todellisen heikkouden. Sitä ei uskalleta mennä kertomaan poliisille tai kenellekään, koska pelätään ettei uskota. Eikä se ole ihmekään jos jossain ei uskota, kun kukaan ei kerran ole riittävän rohkea menemään puhumaan asiasta. Eikä poliisi ole ainoa paikka jonne voi mennä puhumaan. Ei ole rohkeaa olla kertomatta, vain heikkoa ja arkaa. Turhauttavaa koittaa auttaa jos apu ei kelpaa ihmisille. Kyllä näkee kuinka vääristynyt kuva ihmisille muodostuu maailmasta, ja kuinka maailma on muuttunut sen vääristyneen kuvan kaltaiseksi. Sinua edellinen lainaten, järki käteen. Mitä siitä on haittaakaan jos puhuu poliiseille tms virkavallalle asiasta ja koittaa saada naisen vastuuseen? Sitten sitä valitetaan etteivät he lopeta, miksi lopettaa jotain mistä ei ole seurauksia?

Mies myös
Että sen lisäksi että miestä lyödään, hän on myös heikko, ei uskalla ja pelkää. Näin sitä pitää. Tekee hyvää sille lyödylle, joka ei kehtaa edes lääkäriin mennä... Mikko puhui tuolla aiemmin rauhallisuudesta ja maltista. Ettekö te käsitä, että sillä kolhitulla miehellä on varmasti kaikenlaisia huolia vermeittensä suhteen. Ei miehen ole niistä niin helppo puhua kuin naisten. Eikä se varmasti parane sillä, että
H U U D E T A A N sille ja arvostellaan.
Ettekö te edes huomaa tästä ketjusta, että Tomiinkin näytti vaikuttavan Mikon asiallisen rauhoittava keskustelu?

Notty
En todellakaan tarkoittanut kommenttiani ap:lle, pahoitteluni. Ei tietenkään tarvitse heti rynniä kertomaan, ajan kanssa, kun siihen on valmis. Pääasia että jossain vaiheessa.

MrNobody
Vaikea kuvitella että kukaan oikeasti siitä tykkäis, fantasiana ehkä. Lepotilassa en halua läpsyjä ja vieläkin vähemmän kiihokissa, silloin pallit on vieläkin herkemmät. Siis vastaukseni on ehdoton ei.

m1977
Oottekos huomannu muuten, että lehdissä kotimaanuutisissa lukee aina, että jotain on ""potkittu päähän ja muualle vartaloon"". Tai joku on saanut vammoja päähän ja muualle vartaloon. Se muu vartalo on yhtä kuin miehen alaosa. Tai sitten siitä käytetään vaan nimitystä ""tms"" tai ""yms"". Että ei niilä värkeillä niin väliä ole, ne on vaan jotain muuta semmoista.

Avovaimo
Minä kerran vahingossa survaisin miestäni haaroihin villeissä petipuuhissa. Sillä lopahti fiilis heti ja se oli ohi siltä illalta. Se oli ihan varmasti vahinko ja miehenikin tiesi sen. Meni sen jälkeen pari viikkoa ilman, mies torjui minut. Sitten muutama kuukausi meni niin, että minä olin aina alla ja mies päällä tahtia määräämässä. Koitin helliä käsipelejä, mutta nekin torjuttiin. Onneksi tuo meni ohi. Käsitin kuitenkin asian, minun epäiltiin satuttavan uudelleen. Miehen käytös seksissä oli sen jälkeen pitkään jotenkin väkinäistä puurtamista. Jos tekoni olisi ollut tahallinen, olisin varmasti vieläkin ilman, ilman seksiä tai miestäni. Minä siis opin jotain.

Tomi20
Kvaak Kvaak, täällä vaapun taas! Mä selviän tästä.Tänään lähden prätkällä kotiin,sinne on 250kilsaa. Lekuri sano,et pilleri alle ja tasasta menoo vaan. Kerran vielä ens viikol lekuriin ja sit tää on kai ohi. Pääsen kesäduuniinki terveenä. En mä ole sille tyttökaverille mitään saanu sanotuksi. IHan oikeasti ei löydy oikeita sanoja,hullua. Mietin kyl,et ehkä sekin vois jotain sanoo mulle?Antaa siis olla. Oon sit nynny tai en. Turpiin en vedä,vaik se yx silmän moukaroija tääl oliki musta aika hyvä homma.Sakot harmi. Ennemmin musta noita vittuilijoita tarvis vetää köniin.Että jos livenäkin päästelette tollasia,ni joskus voi käydä huonosti teillekin.
Mikko:Mulla ois yx juttu.Voiko sulle mailata tai jutella privana jossakin?
Muille kivaa,kiitos! Ja ukot,valitkaa seuranne mua paremmin!

Yhteistyössä