Se iänikuinen pinkki pikkutyttöjen vaatteissa todettu haitalliseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pink stinks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja googleheimen:
Mikä ihmeen prinsessavaihe? Ei pikkutytöillä ole prinsessavaihetta eillei sitä ohjelmoida heidän pieniin mieliinsä..

En koe sitä mitenkään vahingollisena. Ja vaikka kaikki lelut onkin olleet neutraaleja vauvaleluja, legoja ja selkeämmin tyttöjen leluja, miksi tuo poika on silti aivan hulluna autoihin? Joita on siis vasta nyt hommattu pyynnöstä, kun on ikää jo kaksi vuotta.
Me ollaan aika surkeita hankkimaan leluja....

Niin vain valitsee meidänkin neiti sen pinkin yleensä, joskus silti jonkun muunkin värin. Toisaalta pojat valitsivat useinmiten punaisen saman ikäisenä, joten en mä usko, että se pinkin tykkääminen pelkästään on pikkutyttöjen heiniä, vaan punainen kokonaisuudessaan on nättiväri, josta lapset yleensäkin tykkäävät. Isompana sitten helpommin tykästytään synkempiin väreihin.

Mikä toi prinsessavaihe on ja onko se tytöille luonnollinen juttu vai leluyhtiöiden mainoksista heidän mieliinsä tullut? En muista että mulla omassa lapsuudessa olis ollut kehitysvaiheena prinsessavaihetta, tuskin äidilläni tai mummollanikaan on ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja prinsessavaihe?:
Mikä toi prinsessavaihe on ja onko se tytöille luonnollinen juttu vai leluyhtiöiden mainoksista heidän mieliinsä tullut? En muista että mulla omassa lapsuudessa olis ollut kehitysvaiheena prinsessavaihetta, tuskin äidilläni tai mummollanikaan on ollut.

Kyllä iso osa tytöistä on kautta aikojen tykänneet pukeutumisleikeistä ja käyneet salaa äidin meikkikätköillä yms. Meillä ei ainakaan pojilla tällaista vaihetta ole ollut.

Meillä on sitten varmaan poikkeus, kun vajaa 4v tyttöni lempiväri on aina ollut vaaleansininen. Vaaleanpunaisia vaatteita on hänelläkin käytössä, mutta eipä sillä ole ollut mitään vaikutusta lempiväriin.

Perinteisesti punainen on ollut miesten ja sininen naisten väri. Uskonnollisessa taiteessa Jeesus kuvataan punaisessa viitassa, neitsyt Maria sinisessä. Miesten ratsastustakit ovat punaiset, naisten siniset. Sininen väri pojilla ja punainen (tai pinkki) tytöillä on ihan tuore ilmiö. Parasta olisi, kun jokainen saisi käyttää pitämiään värejä ilman sukupuoliodotuksia. Ja pinkki kauluspaita pukumiehellä on hyvännäköinen!

Yhteistyössä