Savonlinna tai Kys synnytyspaikkana?

Savonlinna tai Kys synnytyspaikkana?

Laskettu aikani on elokuun lopussa ja synnytän joko Savonlinnan aluesairaalassa tai Kuopion yliopistollisessa keskussairaalassa riippuen muuttomme ajankohdasta.

Olisin kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia kyseisistä sairaaloista. Mikäli jompi kumpi vaikuttaa "paremmalta" voin viivästyttää/kiirehtiä muuttoa sen perusteella.

Kuopiossa sukulaiset eivät kuulemma pääse osastolle tervehtimään synnyttänyttä, kun taas Savonlinnassa pääsee sukulaiset osastolle. Entä onkohan Kuopion laitteet paremmat, kun kyseessä on iso yliopistollinen sairaala?

Mielipiteistänne kiittäen!
 
KYSissä synnyttänyt
KYS oli ihan kiva paikka synnyttää. Osastolle pääsi ainoastaan vauvan isä sekä sisarukset, muille vauvaa sai näyttää lasioven läpi. Jos halusit tavata muita vieraita, piti mennä itse kahvioon tai osaston ulkopuolelle. Mutta tämähän on vain vauvojen parhaaksi ettei osastolle tule pahemmin ulkopuolisia "pöpöjä". Laitteista en sen tarkemmin tiedä, kun niitä ei tarvittu ja viivyinkin vain pari vuorokautta. Kivunlievitystä sai tarvittaessa ja kätilöt/hoitajat olivat mukavia.
 
äiti -76
moi. itselläni on kahdesta eri tavasta synnyttää kokemusta kys:ssa. esikoinen syntyi -03 tvanreittejä pitkin ja nuorimmainen -04 keisarileikkauksella...eka kerralla kätilöt olivat aivan ihania; hyräili kun teki hommia.. tuli olo että eipä tässä hätiä mitiä ja sain kaiken minkä tarvitsin..upea henkilökunta myöskin osastolla...toisella kertaa synnytys oli hieman erilainen; suunniteltu sektio...lääkäri kävi leikkausta edeltävänä iltana keskustelemassa kivunlievityksestä ja mieltä askarruttavista asioista ja hoitajat myöskin huolehtivat näistä asioista. tämäkin synnytys oli ihana vaikkakin tosi erilainen...suosittelen kys:a. isä ja sisarukset pääsevät osastolle muutkatselevat lasin läpi olisi sääntö, mutta minun luona kävi isovanhemmat ja muutama ystävä ihan oven sisäpuolelle...katsoo ettei siinä ole muita perheitä niin mielestäni se on ok! mukavia synnytyshetkiä kummassa paikassa tahansa sen teetkin... :wave:
 
äiti83-tyttö04
Minä synnytin keväällä 2004 KYS:issä ja tykkäsin kovasti.
Hoitajat olivat todella mukavia ja kun olin synnyttänyt, pääsin takaisin samalle osastolle, koska synnyttäneet-osasto oli täynnä. Ainoastaan isä pääsi huoneeseen, mutta muut sukulaiset saivat tulla katsomaan vauvaa yhteiseen oleskelutilaan.
Itse tykkäsin kovasti synnyttää siellä.
 
Anska
Minä synnytin Kyssissä kuukaus sitte ja minä tykkäsin henkilökunnasta ja paikasta muutenkii. Vietin siellä 11pv, koska mulla oli raskausmyrkytys. Henkilökunta piti tosi hyvin huolta ja moni hoitaja tuli mun huoneeseen kyselemään kuulumisia ja kattomaan vauvaa vaikka eivät olleet edes mun huoneen hoitajia sinä päivänä! Eli olivat kuin ystäviä!!

Voin suositella Kyssiä!!!
 
äiti83-tyttö04
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2005 klo 12:22 Anska kirjoitti:
Minä synnytin Kyssissä kuukaus sitte ja minä tykkäsin henkilökunnasta ja paikasta muutenkii. Vietin siellä 11pv, koska mulla oli raskausmyrkytys. Henkilökunta piti tosi hyvin huolta ja moni hoitaja tuli mun huoneeseen kyselemään kuulumisia ja kattomaan vauvaa vaikka eivät olleet edes mun huoneen hoitajia sinä päivänä! Eli olivat kuin ystäviä!!

Voin suositella Kyssiä!!!
Kuulosti ihan samalta kuin mie melkein vuos sitten. Itselläkin todettiin raskausmyrkytys ja viikon olin ollut jo osastolla ennen kuin käynnistivät, mutta kuitenkin lähti itse käyntiin. Ja henkilökunta olivat kuin ystäviä.
 
nakero
Tässä on jo tullut näitä mielipiteitä Kysin puolesta, mutta pitää minunkin sitä vielä kehua. Olen synnyttänyt siellä molemmat lapseni (8/01 ja 1/04) ja kummallakin kerralla olen saanut niin ihanaa kohtelua, että voin vilpittömästi suositella! Itselläni ei ole kokemusta mistään ongelmista synnytyksessä, mutta siskoni joutui olemaan Kysissä lähes kaksi kuukautta. Tyttö syntyikin etuajassa, mutta hoito oli siskoni mukaan erinomaista. Samaa olen kuullut muualtakin, tehohoidossa Kys on huippu.
 
sinnie
Kys:issä synnytin ja mun mielestä on toisaalta ihan hyvä ettei kaikkia sinne päästetä. Vaikka mukavaahan se olisi. Itsellä jäi hyvät kokemukset, kätilöt oli ihania ja tosi kannustavia silloin kriittisellä hetkellä vaikka itse taisin ollakkin tosi rasittava ensisynnttäjä.. Osastolla tosin oli aika kiire mutta eivät kuitenkaan unohtaneet. Suosittelen.
 
Kysissa samaten kaksi kuukautta sitten. Henkilökunta ihanaa.. Lisäksi vauvallani todettiin keuhko-infektio, jonka vuoksi oli hyvä että synnytyspaikkana oli yliopistollinen sairaala. Suuri sairaala luo turvaa siitä että vauva saa hyvää hoitoa.
 
Minä olen tyytyväinen kyssin sairaalaan.Eka lasta odottaessani olin vasta 16v ja kohdeltiin kuitenki normaalisti eikä alentuvasti.Jouduin silloin sektioon.Olin tosi tyytyväinen ei jäänyt pahaa mieltä.Toisen laspen synnytin käynnistyksen avulla ja se oli tosi hyvä kokemus,mitään ei jäänyt mieltäni vaivamaan.Kolmas syntyi muualla ja jäi kauhea pelko joten pääsin neljättä odottaessa kyssiin mutta pelko oli liian voimakas ja siihen suhtauduttiin tosi hyvin ja minut leikattiin.Nyt odotan viidettä ja olen aikeissa synnyttää kuopiossa.Pelko on sielä käydessä väistynyt sype hoidon ansiosta.
Minulla kyllä kävi muitakin vieraita kuin perheenjäsenet.Esim mummu,ukki ja oma sisko sekä lapsen tuleva kummi äitinsä kanssa.
Vierailu ei ole kestänyt kauan mutta ei niitä ole poiskaan ajettu.
Sellanen tarina mulla...
 
Synnytin heinäkuussa '04 KYSissä. Synnytyksessä auttaneet kätilöt oli kaikki mukavia ja kivunlievitystä tarjosivat jo heti alusta lähtien, vaikken sitä vielä tarvinnutkaan. Synnytys meni ihan kuin oppikirjoissa, sanoi lapsen vastaanottanut kätilö. =)
Osastolla taas olisin kaivannut enemmän apua imetyksen suhteen, mutta hoitajilla tuntui koko ajan olevan kauhea kiire. Muuten olivat mukavia ja neuvoivat tarvittaessa.
Kokemukset oli hyvät, joten voin suositella KYSiä. Laitteista ei mullakaan ole kokemusta, mutta kyllähän se kummasti luottamusta herättää jos kyse on yliopistollisesta sairaalasta, jossa myös tulevia lääkäreitä opetetaan ja eri alojen tutkimuksia tehdään yms.
 

Yhteistyössä