saunominen raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja raita:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja raita:
miks joidenki pitää olla nii hemmetin ilkeitä?mitä te siittä saatte?

Ei ole ilkeyttä sanoa totuuksia.

etkö sä oo mielestäs ilkeä?

Ei,en ole. En vain jaksa näitä hysteerisiä aloituksia.

minkä ihmeen takia sun sitten pitää edes avata/kommentoida??!! :o

Mä oon saunonu raskausaikana enemmän kuin ei-raskaana ollessani. Mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä enemmän nautin saunasta. Otan pitkiä ja kuumiä löylyjä ja nautin :) Nyt rv 35 menossa. Varaan mukaani aina ½-1 litraa kylmää vettä juotavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm..:
ennen vanhaan sanottiin vähän semmoisia hulluja löylynlyömiksi, liekkö suossa sitten mitään totuudensiementä..

Tuntuu ehkä pitävän paikkansa. miten vauvaa ei synnyttyä saa viedä saunaan mutta masussa kyllä. Eikö vauvan aivoille kuumuus ole vaarallista?

Nyt rv 35 menossa ja tähän asti olen saunonut joka toinen päivä! Sisäsuihkumme ei ole ollut käytössä koko raskauden aikana, koska remppa kesken. Sauna on piharakennuksessa. Puita kannan, tuhkat tyhjään ja teen tulet aika usein. Viisi kertaa on saunakin tullut raskausaikana pestyä kovassa siivousvimmassa! Vaikka kävisin vain suihkussa on silti mukava laittaa lämpimäis valkea :) pidän siis saunomisesta todella paljon!! Mieskin sanonut monesti, että hidastahan jo!:D

toinen on tää just että "JOO SIIS mää kyllä vuorikiipeilen ja lautailen sinne rv38 asti ja hypin trampalla siihen neljään senttiin ku on auki että JOO.. ja syön aamupalksi varalta joka aamu graavilohta ja fetaa siihen päälle ja ja EN vaan tajuu siis näitä aloituksia PLÄÄH mitä mamis sakkia! ;)

On vaarallista, koska raskaana olevan pitää elää tynnyrissä.

Vakavasti. Kuuntele sitä omaa kehoasi, se kertoo tarkalleen mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Minulle tuli "inho" saunaa kohtaan kun olin viikoilla 7-8, ja lakkasin käymästä. Jälkeenpäin selvisi että kärsin erittäin matalasta verenpaineesta raskaudesta johtuen, ja tämän vuoksi sauna ei ole minulle hyvästä, kuten ei muukaan raskas tekeminen. MUTTA - kehoni kyllä viestitti tämän asian minulle, erittäin selvästi.

Joten, anna palaa vaan jos sauna tuntuu hyvälle, oma kehosi kertoo kyllä mitä voit tehdä.

"Vauvan aivot käristyy saunassa"... Hah hah. Minulle sanottiin joskus etten saa tehdä jalkaprässiä raskausviikoilla 6-9 koska paine muovaa vauvan päästä laatikon mallisen. Että repikää siitä, miten älykkäitä jotkut ihmiset oikeasti on. :D

Yhteistyössä