Saunoisitko KAKSIN isäsi kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja örk
  • Ensimmäinen viesti
ei ongelmaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
myös mä olen saunonut isä kanssa vielä silloin kun olin tytsin ikäinen. enää en, tiiä mikä siinä tuli... venyi liian pitkäksi aika että ois saunottu vai mikä. teininä ei oikein voinut valita, kun kerrostalossa asuttiin ja saunavuoro oli joka toinen viikko.
Me kävimme puokkiin vuoron kun tulin teiniksi.
 
Rukoilijasirkka
Oikeesti, en saunoisi isin kanssa kahdestaan, koska hän nolostuisi siitä. Vaikka en nyt erityisesti itseäni peittele, kun ollaan totuttu aina olla aika vapaasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miksi en saunoisi? Outo kysymys...
Sulta vois kysyä samaa kääntäen, eli että äitis kanssa?
Miksi en saunoisi? Edelleen outo kysymys.
Jos se sulle on luonnollista, niin ei se kaikille ole. Mulla taustalla esim. hyväksikäyttöä, niin vain kuolleen ruumini yli menisin. Mutta vaikka olisin elänyt ihan normaalin lapsuuden, niin silti mun olis vaikea kuvitella itseäni aikuisena sukukypsänä naisena saunaan vanhempieni kanssa. Jotenkin perustelen sen raamatunkohdalla, että mies hyljätköön vanhempansa ja liittyköön vaimoonsa (vai-miten-se-nyt-oli), eli minä olen aikuinen, itsenäinen ihminen, jolla on oma aikuisen naisen ruumis, jota en halua näyttää kuin miehelleni ja tyttökavereille.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ongelmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miksi en saunoisi? Outo kysymys...
No entäs äitis kaa? Toisaalta, sähän oot tullut sen toosasta... :whistle:
Kuinkas se sirkkis puhuu toosasta= Yllättynyt
No, mä mietin kyllä mikä ois nätisti sanottu, mutta en sit keksinyt, anteeks. :ashamed:
Minkä tähden yleensäkään toosa piti mainita?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ongelmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miksi en saunoisi? Outo kysymys...
No entäs äitis kaa? Toisaalta, sähän oot tullut sen toosasta... :whistle:
Kuinkas se sirkkis puhuu toosasta= Yllättynyt
No, mä mietin kyllä mikä ois nätisti sanottu, mutta en sit keksinyt, anteeks. :ashamed:
Minkä tähden yleensäkään toosa piti mainita?
No siis se oli pohdintaani siitä, että miksi tosiaan ei voisi vaikkapa joku mies saunoa äitinsä kanssa. Että mitä hävettävää siinä on...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Jos se sulle on luonnollista, niin ei se kaikille ole. Mulla taustalla esim. hyväksikäyttöä, niin vain kuolleen ruumini yli menisin. Mutta vaikka olisin elänyt ihan normaalin lapsuuden, niin silti mun olis vaikea kuvitella itseäni aikuisena sukukypsänä naisena saunaan vanhempieni kanssa. Jotenkin perustelen sen raamatunkohdalla, että mies hyljätköön vanhempansa ja liittyköön vaimoonsa (vai-miten-se-nyt-oli), eli minä olen aikuinen, itsenäinen ihminen, jolla on oma aikuisen naisen ruumis, jota en halua näyttää kuin miehelleni ja tyttökavereille.
No kyllä tuon ymmärtää jos on tuollainen tausta ja kaiken lisäksi peilaa itseään raamatuntekstien kautta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Jos se sulle on luonnollista, niin ei se kaikille ole. Mulla taustalla esim. hyväksikäyttöä, niin vain kuolleen ruumini yli menisin. Mutta vaikka olisin elänyt ihan normaalin lapsuuden, niin silti mun olis vaikea kuvitella itseäni aikuisena sukukypsänä naisena saunaan vanhempieni kanssa. Jotenkin perustelen sen raamatunkohdalla, että mies hyljätköön vanhempansa ja liittyköön vaimoonsa (vai-miten-se-nyt-oli), eli minä olen aikuinen, itsenäinen ihminen, jolla on oma aikuisen naisen ruumis, jota en halua näyttää kuin miehelleni ja tyttökavereille.
No kyllä tuon ymmärtää jos on tuollainen tausta ja kaiken lisäksi peilaa itseään raamatuntekstien kautta.
En minä itseäni raamatun tekstien kautta peilaa, eikä kaikkea voi taustalla selittää. Ihmisten erilaisuudella kenties?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Tottakai voin saunoa isäni kanssa, viimeksi saunoin hänen kanssaan lauantaina
Niin mäkin. Ja ei siinä auta isänkään turvautua raamattuun, koska mä pesen hänet. Musta tää on ihan luonnollista vaikka olen aikuinen ihminen ja avoliitossa, lapsia 3.
 
entäs
Pakko esittää kysymys niille jotka ei tajua miks toisten mielestä ei olis mukavaa/luonnollista tms saunoa isänsä kanssa kaksin enää aikuisena.
Entäs olisko teistä ok jos teidän mies saunoisi kaksin äitinsä kanssa?
Siis mä en epäilis et mun mies ja anoppi olis mitenkään seksuaalisia vaikka saunaan päätyisivätkin yhdessä (enkä mä ja mun isä) mut musta se olis jotenkin oireelllista et mies haluis saunoa alasti äitinsä kanssa kahden, sarjassamme napanuora ei katkea ja omituista yhtä aikaa.
Ja joo, mä lopetin saunomisen isän kanssa kun tulin teini-ikään, tosin en tykänny saunoa äidinkään kanssa, vaan yksin ja nyt sit mun miehen kanssa. Ja jotenkin siks etten mä oo niin läheinen mun vanhempien kaa, et osaisin rentoutua ja ajatella omiani saunassa jos olisin niiden kaa, vaan tuntisin tarvetta jutella sosiaalisesti ja kohteliaasti. Oman miehen kaa taas voi vaan löhötä ja tyhjentää pään(siis ihan yläpään;) ) rennosti siellä saunassa.

Ja vielä, toi kahdestaan saunominen tossa mua ehken tökkis, paremmin ymmärtäsiin mökillä kimppasaunan jossa olis isovanhemmat ja vanhemmat ja lapset, en ehken itse harrastaisi tuota just siks et haluun rentoutua saunassa, mut toi olis musta normaalimpaa kuin kahdestaan saunominen muun kun oman puolison kaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
En minä itseäni raamatun tekstien kautta peilaa, eikä kaikkea voi taustalla selittää. Ihmisten erilaisuudella kenties?
Kaipa se aika pitkälti lähtee siitä miten on lapsesta saakka suhtauduttu suomalaiseen saunakultturiin ja alastomuuteen yleensä. Vanhemmistahan sekin aika pitkälti lähtee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
En minä itseäni raamatun tekstien kautta peilaa, eikä kaikkea voi taustalla selittää. Ihmisten erilaisuudella kenties?
Kaipa se aika pitkälti lähtee siitä miten on lapsesta saakka suhtauduttu suomalaiseen saunakultturiin ja alastomuuteen yleensä. Vanhemmistahan sekin aika pitkälti lähtee.
Joo, no mulla ei valitettavasti ole kokemusta normaalista lapsi-vanhempi-suhteesta, niin paha sanoa miten asian sitten ajattelisin. Mutta minusta minussa ei ole mitään vikaa vaikka en halua saunoa ihan kenen tahansa kanssa.
 
Isäni on kuollut, mutta olen saunonut kyllä hänen kanssaan kaksistaan aikuisiällä isän ihan viimeisinä vuosina.. mutta lähinnä taluttajan ja pesijän asemassa, sillä isä ei olisi selviytynyt saunomisesta enää itse. :(
 
Carlos74
Isä on ollut jo autuaammilla metsästys mailla jo kohta 19 vuotta joten lienee aika hankalaa. Isäpuolen kanssa kyl on saunottu ja saunotaan varmaan vielä monta kertaakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Joo, no mulla ei valitettavasti ole kokemusta normaalista lapsi-vanhempi-suhteesta, niin paha sanoa miten asian sitten ajattelisin. Mutta minusta minussa ei ole mitään vikaa vaikka en halua saunoa ihan kenen tahansa kanssa.
Eihän ihmisessä tarvitse mitään vikaa ollakaan. Onhan joillekin tabu näyttää edes kasvojaan vieraalle miehelle. Sekin taitaa olla jossain vanhassa kirjassa ohjeena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Joo, no mulla ei valitettavasti ole kokemusta normaalista lapsi-vanhempi-suhteesta, niin paha sanoa miten asian sitten ajattelisin. Mutta minusta minussa ei ole mitään vikaa vaikka en halua saunoa ihan kenen tahansa kanssa.
Eihän ihmisessä tarvitse mitään vikaa ollakaan. Onhan joillekin tabu näyttää edes kasvojaan vieraalle miehelle. Sekin taitaa olla jossain vanhassa kirjassa ohjeena.
Missä siinä sitten sinun mielestäsi on vika, jos kerran pidät koko kysymystä tyhmänä ja käsittämättömänä sitä että joku ajattelee toisin?
 

Yhteistyössä