saunan kiukaasta kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
siitä rikki kaks vastusta niin korjaako ne vastukset vai pitääkö uusia koko kiuas? Ois ihan kiva jos pika puoliin korjaisivat sen kun yhdellä vastuksella menee 2 tuntia lämmitykseen. Ja minä maksan sähkölaskun.

Mitä sähköyhtiö liittyy aloittajan kiukaaseen. Miksi vastuksia ei ole vaihdettu uusiin? Aloittaja vuokrakasarmissa vai omistusasunnossa? Ei taida miestä löytyä osoitteesta...

[QUOTE="vieras";27917301]Mitä väliä sillä sähköyhtiöllä on. Vastukset voi vaihtaa, jos et itse osaa tilaa huoltomies.[/QUOTE]

en minä vaihda enkä osta uutta vaan taloyhtiö. Siis pitää ottaa yhteyttä ja patistella vaihtamaan. Kaks kuukautta sitten sanovat että tulevat korjaamaan. Jouluks korjaajia...oottelin mutta ei näkynyt ei kuulunut.

Kuka sen kiukaan korjaisi? Ilmeisesti kiuas kuuluu osakkaan vastuulle, joten omasta pussista mahdollisesti maksat joko uudet vastukset ja niiden vaihdon tai sitten uuden kiukaan ja sen sähkärin siihen vaihtoon. Tarkista huoltoyhtiöstä kenelle kuuluu vastuu ja sitten heidän kauttaan koitat järjestää korjauksen tai vaihdon. Uuutta ostettaessa täytyy tietää edellisen kiukaan koko (teho). Tai saunan tilavuus ja sähköjohtojen halkaisija, 6kW ja 8kW vaativat erikokoiset sähköjohdot.

[QUOTE="vieras";27917323]Kuka sen kiukaan korjaisi? Ilmeisesti kiuas kuuluu osakkaan vastuulle, joten omasta pussista mahdollisesti maksat joko uudet vastukset ja niiden vaihdon tai sitten uuden kiukaan ja sen sähkärin siihen vaihtoon. Tarkista huoltoyhtiöstä kenelle kuuluu vastuu ja sitten heidän kauttaan koitat järjestää korjauksen tai vaihdon. Uuutta ostettaessa täytyy tietää edellisen kiukaan koko (teho). Tai saunan tilavuus ja sähköjohtojen halkaisija, 6kW ja 8kW vaativat erikokoiset sähköjohdot.[/QUOTE]

jossa on kiuas joka tällä hetkellä rikki, mutta minä maksan sähkölaskun kuitenkin. Suurin sähkösyöppöhän on sauna.

Vastusten vaihtaminen paljon tulee paljon kalliimaksi kuin uuden kiukaan laitto,jos puhutaan norm.kiukaasta,ja kiukaan kuntoon laitto ei kuulu vuokralaiselle,vaan taloyhtiölle.

Yhteistyössä