Satunnaisia rytmihäiriöitä?

Onko kellään sellasia satunnaisia, yht'äkkiä tulevia rytmihäiriö-tuntemuksia? Joskus sydän muljahtelee ja rytmi muuttuu hetkeksi kunnes tasaantuu, joskus syke on nopeampi kuin mitä tekemiseen nähden tulisi olla, sillä tavalla ihan yht'äkkiä...
Joskus tulee sellainen adrenaliinimuljahdus, vaikkapa suuttuessa????
Kuulostaako tutulta? Onko kellään ollut ja oletteko käyneet lekurissa?
 
"vieras"
Kannattais ottaa EKG, voi olla myös flimmeri, johon tarvitset verenohennuslääkityksen. Marevan yleensä. Mulla on otettu EKG:n lisäksi sydänultra ja holter parin viime kuukauden aikana.
 
Ehkä kannattais tilata sitten se lekuri. Viime kesänä valittelin näitä lekurille ja se katsoi mua tosi pitkään ja sanoi, että tuollaiset ovat ihan vaarattomia...et en sitten tiedä. Olin kyllä tosi stressaantunut koko viime kevään, kesänkin.
 
[QUOTE="vieras";28062724]Stressi tekee noita. Ainakin mulla. Olen käynyt tutkimuksissa noiden vuoksi ja mitään selittävää ei löytynyt, paitsi stressi...[/QUOTE]

Joo, lomaa ootellessa...:whistle: Jotenkin ne kuitenkin aina huolettaa. Ja tuntuu ikäviltä.
 
Ihan normaalia
On melkeen päivittäin ne kuulemma ihan normaaleja ei syytä huoleen. Lisälyönnit ja varsinkin kun jättää lyönnin välistä aiheuttaa aika epämukavan fiiliksen siksi aikaa vaikka ei kestä kun sen sekunnin kaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
On melkeen päivittäin ne kuulemma ihan normaaleja ei syytä huoleen. Lisälyönnit ja varsinkin kun jättää lyönnin välistä aiheuttaa aika epämukavan fiiliksen siksi aikaa vaikka ei kestä kun sen sekunnin kaksi.
Joo, niin kai sitten...mä olen lukenut jonkin verran keskustelupalstoilta keskusteluja näistä ja jotkut ovat kertoneet, että kireät hartialihakset ovat jotenkin lisänneet niitä. Mä en ole mistään löytänyt tietoa siitä, miten sydän normisti toimii ja mitkä vois vaikuttaa erilaisiin rytmeihin..ja siis onko se ihan luonnollista, että rytmi muuttuu joskus silloin tällöin?
 
[QUOTE="Viiwi";28062769]Ihan normaalia ja jos on vähänkin huonohko kunto tekee sitä useammin, että jättää lyönnin välistä ja se just tuntuu ilkeeltä muljahtelulta.[/QUOTE]

Ok, no mulla on, sikahuono!!! Eli siis treenaamaan.
 
:))
Ok, no mulla on, sikahuono!!! Eli siis treenaamaan.
Monella ne muljahtelut tuntuu just iltasella enimmäkseen kun se arki hyörinä takana vaikka niitä olisikin pitkin päivää ei niin huomaa. Itse huomaan ne just kun rauhottuu sänkyyn :) Huono yleiskunto kyllä niitä tuntemuksia lisää. Ei sekään vaarallista, mutta ei se sikahuono yleiskuntokaan ole terveellistä :D
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
"ans"
Mulla on ollut lisälyöntejä jo 11 vuotta. Vaarattomiksi kammioperäisiksi lisäreiksi todettu. Inhottavan tuntuisia silti.. Joskus mulle tulee noita jopa satoja päivän aikana.

EKG:ssä kannattaa silti käydä varmuuden vuoksi.
 
[QUOTE="Vieras";28062829]Näitä ollut niin ptkään kuin muistan. Jos olen väsynyt tai stressaantunut, niin alkavat. Raskauden aikana oli ihan hirveet.[/QUOTE]

Itse muistan, että viimeisen raskauden aikana otettiin käyrää, viimeksi. Ja sitten seuraavn kerran siitä 5 vuoden päästä eli viime keväänä kun isäni kuoli. Saattaa olla melkoisen stressiperäistä tämä kyllä.
 
[QUOTE="ans";28062974]Mulla on ollut lisälyöntejä jo 11 vuotta. Vaarattomiksi kammioperäisiksi lisäreiksi todettu. Inhottavan tuntuisia silti.. Joskus mulle tulee noita jopa satoja päivän aikana.

EKG:ssä kannattaa silti käydä varmuuden vuoksi.[/QUOTE]

Oletko miettinyt miksi joskus niitä tulee enmmän? Luuletko että niihin vaikuttaa jokin tietty asia? Väsymys? Kahvi? tms.
 
"..."
Otapa magnesium pillerivalikoimaan.
Muista juoda paljon.
Tarkista kahvin määrä.
Treenaa.
Rentoudu.
Siinä on lista, jonka avulla mulla pysyy vaarattomat kammiolisälyönnit kurissa.
 

Yhteistyössä