SATUHÄÄT 10.2. - ketju

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
78965
Suloinen morsian, sulhanenkin varmaan kunnon poika, vaikka ei niin hyvin käyttäytynytkään. Koko ajan pitää muistaa, että pari oli vasta 20. Lämminhenkinen perhe, iloiset häät!
Mä menin naimisiin kun olin 20v. Ei tullut mielenkään huudella häävieraille "me lähetään nyt panemaan". Tai eipä tullu mieleen vetää röökiä onnitteluvaiheessa, vaikka olis nuori, niinpitäis ne käytöstavat silti olla.
 
Minä, joka olen oikeasti optimisti, epäilen kyllä vahvasti että tämä liitto kestää.

Tyttöhän sanoi siinä että häntä on pompotettu lapsena paikasta toiseen ja nytkin hän pelkää että hänet jätetään ja hylätään. Tästä syystä halusi naimisiin. Mieshän oli ihan klapil päähän lyöty kun kuuli et kirkko on nyt varattu. Ja anoppi järjesti häät koska tämä kaksikko olis vaan juossu kirkkoon ja lähettänyt kutsut :D

Kesällä varmaan tulee "Mitä heille kuuluu nyt" :)
 
"nenne"
Näin ohjelmassa rakkautta ja pysyvyyttä jostain tuutista kerjäävän hyvin lapsellisen oloisen nuoren naisen joka on jo puoliksi sossupummi-linjalla (ei jaksa tehdä töitä) ja miehen joka ei todellakaan tiedä/ymmärrä mitä nyt tapahtuikaan...kivaa vaan mennän naimisiin kun onhan se hienoo.
 
[QUOTE="vieras";23121893]Sitä minäkin toivon, mutta mulla on paha aavistus siitä, että sulhanen menee ja pettää morsianta jossain vaiheessa. Kunhan alkuhuuma haihtuu... : /[/QUOTE]

Mua niin säälitti kun morsian kertoi että pelkää hylkäämistä koska kaikki muutenkin ovat aina hylänneet. Sellaista se on Suomen laki lasten oikeuksien osalta; lasta pompotellaan vanhempien, laitosten ja sijaisperheiden välillä ilman pysyvyyttä. Seuraukset kestävät sitten läpi elämän.
Ihan mukavalta tuo sulhanen vaikutti mutta luulenpa että on semmoinen supliikkimies joka viihtyy baareissa; se ei oo koskaan mikään hyvä yhdistelmä. Ja kovin oli pinnalliset vaatimukset tyttöystävälle mitä luetteli.
Mutta anyway toivon todella ettei morsian joudu kohtaamaan enää yhtään paskaa kohtelua elämässään ja se sijaisperhe-idea oli aivan ihana.
 
No mutta se heidän naimisiinmeno ei vahingoita ketään. Jos sitä haluavat niin menkööt naimisiin ja julistakoon rakkautta. Enemmän mua ärsyttää vauvantekobuumi kun eräät parit tekevät vauvoja liukuhihnalta heti parin kuukauden seurustelun jälkeen. Tällä parilla ei sentään ollut lapsia ja puhuivatkin että "sitten joskus tulevaisuudessa". Sijaisvanhemmuudestahan he haaveilivat ja luulen että morsiamen kokemusten perusteella heistä tulisi hyvät vanhemmat, koska morsian tietää että pysyvyys ja turvallisuus on se joita kaltoinkohdellut lapset kaipaavat. Toivottavasti sulhanenkin ymmärtää nämä asiat eikä hyppää baareissa joka viikonloppu.
 
Viimeksi muokattu:
jepuu
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23122315:
No mutta se heidän naimisiinmeno ei vahingoita ketään. Jos sitä haluavat niin menkööt naimisiin ja julistakoon rakkautta. Enemmän mua ärsyttää vauvantekobuumi kun eräät parit tekevät vauvoja liukuhihnalta heti parin kuukauden seurustelun jälkeen. Tällä parilla ei sentään ollut lapsia ja puhuivatkin että "sitten joskus tulevaisuudessa". Sijaisvanhemmuudestahan he haaveilivat ja luulen että morsiamen kokemusten perusteella heistä tulisi hyvät vanhemmat, koska morsian tietää että pysyvyys ja turvallisuus on se joita kaltoinkohdellut lapset kaipaavat. Toivottavasti sulhanenkin ymmärtää nämä asiat eikä hyppää baareissa joka viikonloppu.
Sinä olet harvoja järkeviä tässä ketjussa :) Ihana huomata ettei kaikki ole heti syyllistämis-ja lynkkayslinjalla vaan joillakin on vielä sydän ja järki tallella :)
 
Sinä olet harvoja järkeviä tässä ketjussa :) Ihana huomata ettei kaikki ole heti syyllistämis-ja lynkkayslinjalla vaan joillakin on vielä sydän ja järki tallella :)
No mun mielestä toisten teot, kunhan eivät vahingoita toisia ihmisiä, eivät kuulu mulle. Kyllä mäkin kritisoin täällä silloin joitakin viikkoja sitten satuhäämorsianta joka kiukutteli kaikille yms. mutta tää morsian oli mun mielestä ihan hyväntahtoinen ja iloinen ihminen, kaikesta ikävästä kokemuksesta huolimatta.
 
"nenne"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23122315:
No mutta se heidän naimisiinmeno ei vahingoita ketään. Jos sitä haluavat niin menkööt naimisiin ja julistakoon rakkautta. Enemmän mua ärsyttää vauvantekobuumi kun eräät parit tekevät vauvoja liukuhihnalta heti parin kuukauden seurustelun jälkeen. Tällä parilla ei sentään ollut lapsia ja puhuivatkin että "sitten joskus tulevaisuudessa". Sijaisvanhemmuudestahan he haaveilivat ja luulen että morsiamen kokemusten perusteella heistä tulisi hyvät vanhemmat, koska morsian tietää että pysyvyys ja turvallisuus on se joita kaltoinkohdellut lapset kaipaavat. Toivottavasti sulhanenkin ymmärtää nämä asiat eikä hyppää baareissa joka viikonloppu.
Voi, ihania fraasilausahduksia päästelit hyvä hyvä. Plääh. Kerroin vain mitä ohjelmassa näin. Ja jos vanhat merkit pitävät tuollaisista ihmisistä paikkansa oho ehkäisy unohtuu oho olen paksuna ensi kuussa tai sanoin timille että vauvat on ihaniii mä haluun... Ei olisi mulle tod. mikään yllätys. Jos mä olisin sijaislapsi, en todellakaan haluaisi tuollaiseen perheeseen, jossa kessutellaan & ukko tykkää ryypätä & nainen lorvii kotona jos olisi tarjolla jotain normaalimpaakin. Mutta ihailtavaa tämä nettiläheisrakkaus.
 
no just
[QUOTE="vieras";23113541]Mun mielestä sano aika rumasti äidistään. :( Mun äiti on psyykkisesti sairas ja mun lapsuus on ollut yhtä helvettiä mut en mä ole katkera äidilleni. Ei se sairaus ollu sen vika. Ja mä oon myös nuoruuden asunu laitoksissa mut ei ne mitään traumoja ole jättäny. Huonommin kyllä vois olla.[/QUOT

miten niin,,,,???jos äiti on alkoholisti eikä hae itselle apua
 
sdggsgs
[QUOTE="vieras";23113541]Mun mielestä sano aika rumasti äidistään. :( Mun äiti on psyykkisesti sairas ja mun lapsuus on ollut yhtä helvettiä mut en mä ole katkera äidilleni. Ei se sairaus ollu sen vika. Ja mä oon myös nuoruuden asunu laitoksissa mut ei ne mitään traumoja ole jättäny. Huonommin kyllä vois olla.[/QUOTE]

Juupajuu, että jos sä et oo saanu traumoja laitoksista niin ei kukaan muukaan saa. Voi vittu, niitä laitoksia on vähän erilaisia. Siis kyllä näköjään millä vain voi yrittää päteä!!
 
Tytöllä tosi rankka tausta ja toivottavasti se ei vaikuta liikaa tai väärällä tavalla heidän elämäänsä. kovin on nuori vielä ja toivottavasti löytää paikkansa opintojen/ työn suhteen vielä. Uskoisin, että voisi löytyä.

Kuningas alkoholi kun jäisi vähemmälle tuoreelta aviomieheltä, niin eiköhön se antaisi hiukan paremmat lähtökohdat elämälle. Alkoholi sotkee muuten todella monien perheiden elämää, ei vain näiden, jos niikseen tulee. Onnea heille elämään ja uskoisin, että tukijoukkoja löytyy.
 
[QUOTE="vieras";23113541]Mun mielestä sano aika rumasti äidistään. :( Mun äiti on psyykkisesti sairas ja mun lapsuus on ollut yhtä helvettiä mut en mä ole katkera äidilleni. Ei se sairaus ollu sen vika. Ja mä oon myös nuoruuden asunu laitoksissa mut ei ne mitään traumoja ole jättäny. Huonommin kyllä vois olla.[/QUOT

miten niin,,,,???jos äiti on alkoholisti eikä hae itselle apua
Niinpä, sairauksia on joka lähtöön. Kyllä päihderiippuvainen tai vaikkapa pedofiili voi pilata elämän niin pahasti ettei tee mieli sen jälkeen olla tekemisissä jos apua ei ota vastaan eikä halua muuttua. Eikä morsian mun mielestä puhunut rumasti äidistään, mainitsi vain ohimennen ettei äiti ole tervetullut. Se kaason morkkaaminen oli mielestäni turhaa mutta voin kuvitella että sekin pitänyt välttämättä tuotantoyhtiön lisätä lähetykseen että saavat reaktioita.
 
[QUOTE="nenne";23122513]Voi, ihania fraasilausahduksia päästelit hyvä hyvä. Plääh. Kerroin vain mitä ohjelmassa näin. Ja jos vanhat merkit pitävät tuollaisista ihmisistä paikkansa oho ehkäisy unohtuu oho olen paksuna ensi kuussa tai sanoin timille että vauvat on ihaniii mä haluun... Ei olisi mulle tod. mikään yllätys. Jos mä olisin sijaislapsi, en todellakaan haluaisi tuollaiseen perheeseen, jossa kessutellaan & ukko tykkää ryypätä & nainen lorvii kotona jos olisi tarjolla jotain normaalimpaakin. Mutta ihailtavaa tämä nettiläheisrakkaus.[/QUOTE]

"Vanhat merkit" eivät merkitse mitään. Aina on toivoa. Ja päästelen kyllä fraaseja jos ne mielestäni ovat totta, en niitä huvikseni viljele.
 
sdggsgs
[QUOTE="nenne";23122513]Voi, ihania fraasilausahduksia päästelit hyvä hyvä. Plääh. Kerroin vain mitä ohjelmassa näin. Ja jos vanhat merkit pitävät tuollaisista ihmisistä paikkansa oho ehkäisy unohtuu oho olen paksuna ensi kuussa tai sanoin timille että vauvat on ihaniii mä haluun... Ei olisi mulle tod. mikään yllätys. Jos mä olisin sijaislapsi, en todellakaan haluaisi tuollaiseen perheeseen, jossa kessutellaan & ukko tykkää ryypätä & nainen lorvii kotona jos olisi tarjolla jotain normaalimpaakin. Mutta ihailtavaa tämä nettiläheisrakkaus.[/QUOTE]

Ei kukaan sijaislapsi haluaisi myöskään sinunlaisen katkeran, inhottavan ja omaa napaansa rakastavan muijan luo :)
 
"viivi"
Minua huvittaa nuo teidän tupakasta meuhkaamiset. Ehkä minä olen huonosti kasvatettu tai jotain, mutta kyllä minä olen siihen tottunut että juhlissa saa tupakoida. Kyseinen pari vaikutti AIDOLTA eikä miltään hienostelijoilta. Tupakointi on paha tapa, mutta jos se ei ketään häävierasta ole loukannut niin en kyllä alkaisi täällä valittamaan.
Tämän palstan ihmisillä kun tuntuu olevan mielipide mihin tahansa, niin kysynkin että jos teidän lähellänne tupakoidaan vaikka ette tahtoisi, mitä tekisitte? Minä ainakin uskallan sanoa ääneen, että voisitko siirtyä hieman kauemmaksi. Itsekin joskus tupakoin ja jos vieressä on ihmisiä jotka eivät tupakoinnista tykkää, niin siirryn kauemmaksi tai kysyn häiritseekö tupakointini.
Anteeks vaan, mutta minusta välillä tuntuu että te palstalaiset luulette olevan jotenkin täydellisiä.
 
hsp
[QUOTE="vieras";23113541]Mun mielestä sano aika rumasti äidistään. :( Mun äiti on psyykkisesti sairas ja mun lapsuus on ollut yhtä helvettiä mut en mä ole katkera äidilleni. Ei se sairaus ollu sen vika. Ja mä oon myös nuoruuden asunu laitoksissa mut ei ne mitään traumoja ole jättäny. Huonommin kyllä vois olla.[/QUOT

miten niin,,,,???jos äiti on alkoholisti eikä hae itselle apua
No oli sairaus tai ei, niin henkilö itse on ainoa joka pystyy asialle jotain tekemään. Itsellä ainakin väkisin katkeroitti, kun isä ryyppäs, petti lupaukset ja häntä sai hävetä. Olinkin h*lvetin helpottunu että muutti pois 2003, varsinkin kun lopussa käytös alkoi olla väkivaltaista äitiä kohtaan. Joka kerta kun häntä olisi sen jälkeen voinut tavata, niin oli kännissä ja oli vielä aika ilkeä juoppo, haukkui aina äitiä ja mun sisaruksia (sisarpuolia, jotka ovat kunnon ihmisiä) niin ei mua sitte enää kiinnostanu edes vastata puheluihin ym. Mulla ei mitään laitoshistoriaa ole eikä mitään sossutyyppejä koskaan meillä käynyt, äiti kävi ja käy edelleen töissä ja hänestä tuli absolutisti isän myötä. Tämä tapaus ei ole edes pahimmasta päästä kun muihin vertaa, mutta voin silti kertoa että joskus vihasin isää. Vuonna 2008 isä sai sitten ryypättyä itseltään hengen, silloin kyllä jonkin aikaa suretti etten loppuajasta ollut hänen kanssaan tekemisissä, mutta en näe että olisin voinut hirveästi tehdä mitään toisin.
 
Mietin vain
Monien kommenttien perusteella tuntuu siltä, että huomaavaisuutta ja kohteliaisuutta muita ihmisiä kohtaan pidetään nykyään "hienosteluna". Onko tosiaan näin? (Torstaisiin häihin en sinänsä ota kantaa, sillä pelkän ohjelman perusteella ei voi saada totuudenmukaista kuvaa.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeä Bertta;23122104:
Minä, joka olen oikeasti optimisti, epäilen kyllä vahvasti että tämä liitto kestää.

Tyttöhän sanoi siinä että häntä on pompotettu lapsena paikasta toiseen ja nytkin hän pelkää että hänet jätetään ja hylätään. Tästä syystä halusi naimisiin. Mieshän oli ihan klapil päähän lyöty kun kuuli et kirkko on nyt varattu. Ja anoppi järjesti häät koska tämä kaksikko olis vaan juossu kirkkoon ja lähettänyt kutsut :D

Kesällä varmaan tulee "Mitä heille kuuluu nyt" :)
Tuon kohdan minäkin huomasin. Se mies oli mennyt humalassa puhumaan naimisiin menosta ja toinen menee heti varaamaan kirkon. Ihmettelin ensin, kun puhuttiin jo etukäteen, että kirkko varattu ennen kihloja. Toivottavasti kuitenkin suhde kestää, vaikka mies vaikuttikin aika naistenmieheltä ja tuntui, että oli vain alkanut seurustelemaan tämän morsiammen kanssa, koska ei ollut saanut niitä morsiammen kavereita.
 
"Minä"
Ensinnäki, se mieshän ei halunnut ees häitä :eek: oli kännissä joskus heittäny ja nainen heti menny varaan kirkon. Nainenhan oli vain tuputtanut itsensä miehelle..sen käsityksen TOD sain alusta lähtien "missä sun kaikki kauniit kaverit on?"!!!

Sitten nainen kerto harrastavansa shoppailua :D..niii minkähänlaista shoppailua?!????!! hänellä oli se tähtihuppari päällä, millasen ite ostin H&M:ltä n.5v sitten :eek:..eihän sillä ollu mitäään tämänpäivän kuteita ees päällä!!??

hmm..miestä vedettiin vaan kuin pässiä narussa...reppana :/. auta armias mikä pari, se nainen oli kyllä vielä niin lapsen kengissä---eli ihan omaa maailmaa ku 6h työpäivä oli ylitsepääsemätön... ei huooooooh.
 
[QUOTE="Minä";23128458]Ensinnäki, se mieshän ei halunnut ees häitä :eek: oli kännissä joskus heittäny ja nainen heti menny varaan kirkon. Nainenhan oli vain tuputtanut itsensä miehelle..sen käsityksen TOD sain alusta lähtien "missä sun kaikki kauniit kaverit on?"!!!

Sitten nainen kerto harrastavansa shoppailua :D..niii minkähänlaista shoppailua?!????!! hänellä oli se tähtihuppari päällä, millasen ite ostin H&M:ltä n.5v sitten :eek:..eihän sillä ollu mitäään tämänpäivän kuteita ees päällä!!??

hmm..miestä vedettiin vaan kuin pässiä narussa...reppana :/. auta armias mikä pari, se nainen oli kyllä vielä niin lapsen kengissä---eli ihan omaa maailmaa ku 6h työpäivä oli ylitsepääsemätön... ei huooooooh.[/QUOTE]

No kuitenkin toivon että liitto kestää ja ovat onnellisia. Jospa ikä tois sit vähän pysyvyyttä ja tasapainoa kummankin elämään.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23122315:
No mutta se heidän naimisiinmeno ei vahingoita ketään. Jos sitä haluavat niin menkööt naimisiin ja julistakoon rakkautta. Enemmän mua ärsyttää vauvantekobuumi kun eräät parit tekevät vauvoja liukuhihnalta heti parin kuukauden seurustelun jälkeen. Tällä parilla ei sentään ollut lapsia ja puhuivatkin että "sitten joskus tulevaisuudessa". Sijaisvanhemmuudestahan he haaveilivat ja luulen että morsiamen kokemusten perusteella heistä tulisi hyvät vanhemmat, koska morsian tietää että pysyvyys ja turvallisuus on se joita kaltoinkohdellut lapset kaipaavat. Toivottavasti sulhanenkin ymmärtää nämä asiat eikä hyppää baareissa joka viikonloppu.
eikös tämä pari aloittanut samalla tavalla sen lapsien tekemisen liukuhihnalta...
 
Ughtt
Minua ihmetytti se naisen sijaisperheen painostus (?) kihloihin menemiseen. Olisiko mies muuten edes hakenut kihloja.. ja miten jotenkin tylsästi kaikki kävi. Yritti Euromarketissa kosia mutta polvistui sitten jossian kodin eteisessä. Muutenkin jäi olo että miestä vietiin kuin pässiä narussa...

Mulle jäi sellainen fiilis, ettei mies saa pidettyä vehjettään aisoissa, sellainen naistenmies tuntui olevan. Eihän se edes saanut iskettyä kettään. Morsian vihjasi että "no ota mut" kun mies oli ensi yrittäny sen kavereita ja sitten se otti sen .. joo.
 

Yhteistyössä