Sattuuuuu, nännit hellänä.. Neuvoja otetaan vastaan

Juu-u. Imettäminen saanu nännit aika helliksi ja itku meinaa päästä joka imetys kerralla. Bepanthenia olen laittanu, mutta eipä siitä ole paljoa hyötyä ollu..

Kertokaas nyt viisaat että mikä helpottaa vai helpottaako mikään?!? Vai meneekö ohi sitten ku on tarpeeksi kauan imettäny?
 
vieras
Menee ohi kun vaan sinnikkäästi kivusta huolimatta imetät, kyllä ne nännit vähitellen tottuu. Lansinoh-voidetta kannattaa ostaa apteekista ja se pienempi tuubi (n. 7?) riittää, on riittoisaa. Anna paljon ilmakylpyjä, koska rintsikat ja paita vaan hankaa lisää herkkää ihoa. Myös maidonkerääjät voi hetkeksi laittaa jos ei pysty ilman paitaa olemaan, silloin ei kuitenkaan mikään hankaa nännejä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Ootko kokeillu rintakumin kanssa imettää?
Huom! Tässä vaarana maidontuotannon väheneminen. Itselläni meinasi koko imetys esikoisen kohdalla tyssätä rintakumin käyttöön, koska nännit eivät saaneet riittävästi stimulaatiota. Näin ei ehkä käy kaikilla, mutta kannattaa huomioida tämäkin. Jos vauvan imuote on kunnossa, en ehkä lähtisi sotkemaan kuvioita rintakumilla.
 
mt
Itse itkin ja imetin ja olin vähällä luovuttaa koko touhussa kun imetys SATTUI!!!!
Puristin aina imetyksen jälkeen maitotipat nänneille ja annoin kuivua, rasvasin ja käytin rintakumeja imettäessä. Tuskaa se vain oli mutta huh helpotus kyllä se vaihe meni ohi ja pystyin kuin pystyinkin nauttimaan imetyksestä. Ja imetin sitten 7kk jolloin vauva päätti itse lopettaa imemisen.
Keskimmäisen kanssa sama homma, imetin kuitenkin melkein vuoden.
Kolmannen kanssa kipeät nännit vaikeuttivat imetystä vain pari viikkoa.

Jälkeen päin olen kiitollinen että jaksoin sinnikkäästi jatkaa tuskasta riippumatta.

Voin vain lohduttaa että se menee ohi aikanaan. Synnärillä muuten neuvottiin pitämään imetysten välillä nännien päällä viileitä simpukankuoria =) joo-o, ja rintaliivit päälle niin pysyy. Ei pääse hankaamaan pahemmaksi.

Voimia sinulle, tiedän todella tunteen!
 
En ole kokeillu rintakumeja.. Mut voishan niitä vaikka kokeilla..
Ja täytyy sit varmaan alkaa hilluu ilman rintsikoita että saavat ilmaa tarpeeksi :)

Kyl mä pystyn imettää, mutta aika tuskaa se kuitenkin tekee :/
Kiitos neuvoista :)
 
vieras
-Lasinoh voide
-Aloe vera laput apteekista
-ilmykylpy
-keitä mustaa teetä ja sivele sillä pari kertaa päivässä nännit
-sivele joka imetyksen päätteeksi maitoa nänneille

Ja nuo ensimmäiset viikot on kyllä aika kivuliaita. Tarkasta vauvan imuasento. Saattaa olla, että imee väärin. Tarkasta, että vauva on tarpeeksi korkealla imettäessä, ettei nänni pääse vähääkään venymään. Nänneille on olemassa samanlaisia kuppeja, kuin nuo maidon kerääjä, mutta ne on paremmin ilmastoidut.
 
kyllä se helpottaa! Sulla on nyt pahin vaihe menossa, kohta se helpottaa =) Rasvaa vaan lansinohilla, bebanthenilla (laita noita aina ihan reilusti kerrallaan ) ja ole mahdollisimman paljon ilman rintikoita/paitaa.
 
varo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Ootko kokeillu rintakumin kanssa imettää?
Huom! Tässä vaarana maidontuotannon väheneminen. Itselläni meinasi koko imetys esikoisen kohdalla tyssätä rintakumin käyttöön, koska nännit eivät saaneet riittävästi stimulaatiota. Näin ei ehkä käy kaikilla, mutta kannattaa huomioida tämäkin. Jos vauvan imuote on kunnossa, en ehkä lähtisi sotkemaan kuvioita rintakumilla.
Minä imetin esikoista lähes 2v rintakumilla. Että kkäy se niinkin. Mutta helppoa ei ollut, yritin saada rintakumin pois mutta vauva ei alkanut rinnalle ilman kumia. Että ota huomioon että kumista vieroittaminenkin voi olla hankalaa myöhemmin!
 
vieras
Ja sitten asia, mikä ensi-imettejiä vetää epävarmaksi. Rinnat jossain vaiheessa menee aivan pehmeiksi. Aivan kuin rinnat olisi tyhjät. Yleensä tässä vaiheessa vauvalle sattuu vielä tehoimukausi, jolloin äidit herkästi luulee maiton tulon ehtyneen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja DuskyLeDoux:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lansinoh-voidetta kannattaa ostaa apteekista ja se pienempi tuubi (n. 7?) riittää, on riittoisaa.
Onko tää sellasessa lilassa tuubissa? tai siis oli vissiin seittemän vuotta sitten. Se oli ihan parasta kipeisiin nänneihin, suosittelen lämpimästi!
Juu, ainakin muutama kuukausi sitten oli vielä lilassa tuubissa. Mulla jäi sitä vähän ylikin ja käytin loput kuiviin kantapäihin ja kyynärpäihin. Loistava tuote!
 
ja vauva saattaa toisinaan asua tissillä, toisinaan huikasta 10 minuutissa maitonsa. Kumpikin on täysin normaalia, äidin tulee vain antaa vauvan olla rinnalla silloin kun hän haluaa. Ota rennosti ja nauti vauva-ajasta! Huomaamatta se menee ohi, vaikka välillä päivät tuntuisivat vain venyvän pitkäksi ja univelkaa painaisi.
P.S Jätä kotityöt muiden tehtäväksi, sinulla on se Tärkein työ -vauvasi.
 
Mä otin käyttöön rintakumit, kun olin imettänyt kaksi viikkoa ja teki mieli itkeä joka kerta, kun sattui niin paljon. Rintakumien vaikutus oli sama kuin epiduraalilla; taivas aukeni. :D

Lansinohia käytin myös, mutta ei se oikein auttanut, kun poika oli rinnalla vähintään tunnin kerrallaan pitäen korkeintaan tunnin väliä. Iltaimetys saattoi kestää jopa 3h...
 
Taitaa tosiaan olla pahin vaihe sit menossa ku vauva vasta 4 päivää vanha =) Tais kahdella aikaisemmallakin kerralla olla nännit yhtä kipeät, mutta en kyl yhtään muista mikä siihen silloin auttoi. Tais olla pelkkä aika ku jaksoi vaan sinnikkäästi kivusta huolimatta imettää :)

Mun tietääksi vauvalla on kyllä oikea imutekniikka :)
 

Yhteistyössä