Sattuuko ne vikat ponnistukset eniten synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jive-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Oon kattonut tota Sairaala-sarjaa ja monesti näyttää siltä, että ponnistusvaiheessa ne viimeiset ponnistukset sattuu ihan älyttömän paljon. Onko totta?

Toinen kysymys koskee sitä, että täällä annettiin ensisynnyttäjälle ohjeet, että sairaalaan pitää lähteä lapsiveden menosta 6h kuluttua (mikäli lapsivesi normaalin väristä) tai sitten, kun supistukset tulee säännöllisesti 5min välein. Mietin, että keritäänkö se epiduraali edes laittaa, jos supistuksia tulee jo 5 min välein?

muakin kiinnostaa toi ponnistushomma!!

Ai teillä on toi kuuden tunnin käytäntö. Täällä on sääntönä et heti kun vedet menee niin pitää mennä maate, tilata ambulanssi ja tulla heti. Ei saa ite kävellä edes lanssiin :o Ihan idioottimaista!!! En oo kuullu missään muussa sairaalassa toimittavan noin. Mut hei, se onkin KAKS...

Ei saa täälläkään kävellä jos vauva ei kiinni ja vesi menee.
Mistä sen tietää onko vauva kiinnittynyt?

Se todettiin neuvolassa ja lääkärissä. Lisäksi tuntui kun ois ollu pallo jalkovälissä ja pää painoi tosi alas.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Oon kattonut tota Sairaala-sarjaa ja monesti näyttää siltä, että ponnistusvaiheessa ne viimeiset ponnistukset sattuu ihan älyttömän paljon. Onko totta?

Toinen kysymys koskee sitä, että täällä annettiin ensisynnyttäjälle ohjeet, että sairaalaan pitää lähteä lapsiveden menosta 6h kuluttua (mikäli lapsivesi normaalin väristä) tai sitten, kun supistukset tulee säännöllisesti 5min välein. Mietin, että keritäänkö se epiduraali edes laittaa, jos supistuksia tulee jo 5 min välein?

muakin kiinnostaa toi ponnistushomma!!

Ai teillä on toi kuuden tunnin käytäntö. Täällä on sääntönä et heti kun vedet menee niin pitää mennä maate, tilata ambulanssi ja tulla heti. Ei saa ite kävellä edes lanssiin :o Ihan idioottimaista!!! En oo kuullu missään muussa sairaalassa toimittavan noin. Mut hei, se onkin KAKS...

Ei saa täälläkään kävellä jos vauva ei kiinni ja vesi menee.
Mistä sen tietää onko vauva kiinnittynyt?

Ei varmaksi mistään. Miulle väitti neuvolan terkka viimeset 3viikkoa, että vauva on kiinnittynyt ja laskeutunut. Omalla kyydillä sairaalaan jos vedet menee, paskanmarjat, vasta synnytyksessä rupes kunnolla laskeutumaan. Onneks menin käynnistykseen...

Mä muuten nyhdän teiltä kaikilta elarit, jos tekaisen vielä kolmannen muksun.

Näitä synnytys- ja raskausketjuja lukiessa iskee aina vauvakuume :kieh: mutten kuitenkaan voi olla lukematta niitä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Näitä synnytys- ja raskausketjuja lukiessa iskee aina vauvakuume :kieh: mutten kuitenkaan voi olla lukematta niitä :ashamed:

Ja mä vuorostani vaistomaisesti laitan jalat ristiin, kun luen synnytysjuttuja. :D

Sun tapauksessa mä ymmärrän :D, etkös sulla oo triplat?

Kyllä ne viimeiset supistukset ennen ponnistamisen aloittamista on kauheimmat. Ei tiedä miten olis ja sattuu. Ponnistamisen aloittaminen on vaan ihana helpotus. Ehkä se näyttää kivuliaalta, kun siinä pitää naama irveessä ponnistaa.

Ja itellä lapsivedet menneet molemmilla kerroilla kotona. Soittanut synnärille ja käskivät pikku hiljaa tulla näytille. Ambulanssilla vain, jos vauva väärinpäin-

Ei ole totta, en ole huutanut koskaan ponnistaessa, enkä kyllä muutenkaan ja luomusti syntyneet.
Esittämistä isälle kuinka on kovaa.

Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Alkuperäinen kirjoittaja Belles:
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Kaikista eniten sattunut kun leikattiin masu auki ilman että puudutus kerkis tehoon |O

Autsh! :o

Niinpä. Vauvan sydänäänet romahti ja sit loppu kokonaan. Piti tehdä kolmen sekunnin päätös leikataanko. Annoin leikata ja leikkas sitten. Pojulle meinas tulla aivovaurio hapenpuutteesta,mutta selvittiin vasemman puoleisella hemioireistolla. Vasemmat raajat pois pelistä kokonaan :flower:

Hui kauhistus :o

En osaa sanoa, kumpi sattui enemmän, ne viimeiset tunnit supistuksia vai itse ponnistus... En saanut uutta annosta epiduraalia vaikka sitä anelin ja supistukset niin hel...tin kovia että taju meinas lähteä.. Ponnistusvaihetta olin etukäteen pelännyt eniten, ja se olikin ihan hirveää! Tunsin joka millin, mitä vauva tuli ulospäin ja tuntui, että repeän ja ratkean siihen paikkaan. Huusin ku pientä sikaa tapettais ja kätilö vaan käskee olee hiljaa... Että näin. Toivottavasti pääset helpommalla.

Ekasta en enää oikein muista mikä oli kivuliainta. Tokasta ehdottomasti avautuminen sen jälkeen kun sain oksitosiinia ja ponnistus ei tuntunu miltään kun sain minispinaalin.

Kyllä se avautumisvaihe koski enempi. Ponnistusvaihe ei niinkään. Ja lopulta kun oikeesti tuli ne viimeset ponnistukset niin ei siinä kyllä miettiny mitään kipuja vaan oli pelkästään tyytyväinen että vauva vihdoin suostu syntymään. Ponnistusvaihe kesti liki tunnin.

Uusimmat

Yhteistyössä