Sattuuko mammografia enemmän pienirintaisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Luettuani jonkun valituksen mammografiasta ja kuinka laite raapii ihoa verille ja kuvauksen aikana on huudettava kivusta jäin miettimään, riippuuko asia esim.rintavarustuksen koosta? Itse en oo kokenut mammografiaa kivuliaana, epämiellyttäväähän se toki on. Omat rinnat on kookkaat ja samalla varsin roikkuvat ja löysät, joten koneen on helppo "pyydystää" ne mitään venyttämättä :) Muuten näistä kannuista onkin lähinnä haittaa, mutta onko edes se mammografia sitten helpompi kuin pienirintaisella?

Itse aikoihin sinne b/c kupin rajalle, ja monilla on voimakkaasti sisaan pain kuopalla oleva rintaranka. Silti mammografia ei satu. Mutta toki, jos sattui niin kannattaa pyytaa ultraus mammografia sijaan. Tuloksia ihan yhta tarkkoja eika ihan niin isoa sadeannosta.

Minulla on tissit usein arat ja kipeät. Rinnat ovat hyvin kiinteät (mastopatiset), joten mammografia on varmasti tuskallinen kokemus. B-kuppi. Ei rintojani saa mitenkään litistettyä kahden levyn väliin littanaksi.

C nahkapussit. Ei sattunut ja taitaa yleisesti ultrata mammografian lisäksi. Ultraus tuntui ilkeältä, kun hierti rintoja ja raapii nänninpäät ultralaitteella. Taisi muutoinkin olla työhönsä tympääntynyt lääkäri. Mammografian hoiti eri henkilö ja ohjeisti asennot hienosti. Kyseli koko ajan vointia.

Yhteistyössä