Sattuuko joku tietämään pariskuntia joilla on tapaamishetkellä ollut sama sukunimi, mutteivät ole sukua keskenään?

• Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28653898:
No noissa avoliitoissa on sitten lapset äidin nimellä vai? Eikse ole sit vähän noloa?
Häh? Avoliitossa olevalle lapselle voi valita sukunimeksi joko äidin tai isän nimen, mikäli isyys on tunnustettu. Mutta jos nimi on sama kummallakin niin mitä väliä sitten "kumman" nimi otetaan?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28656645]Häh? Avoliitossa olevalle lapselle voi valita sukunimeksi joko äidin tai isän nimen, mikäli isyys on tunnustettu. Mutta jos nimi on sama kummallakin niin mitä väliä sitten "kumman" nimi otetaan?[/QUOTE]

Siis avoliitossa syntyneelle lapselle :D

määä
[QUOTE="vieras";28656645]Häh? Avoliitossa olevalle lapselle voi valita sukunimeksi joko äidin tai isän nimen, mikäli isyys on tunnustettu. Mutta jos nimi on sama kummallakin niin mitä väliä sitten "kumman" nimi otetaan?[/QUOTE]

Mut aattele, kai se sitten on äidin nimi, koska muutenhan se pitäisi erikseen muuttaa... Alkaako ne siihen, että nyt lapsi on äidin sukunimellä mutta vaadin että se laitetaan isän nimelle, vaikka se onkin sama ;D Onhan se nyt kamalaa jos ei lapset saa nimeään isänsä mukaan ;D

"vieras"
[QUOTE="pietu";28655526]Mun veljellä ja sen vaimolla on sama sukunimi, ja siis oli jo ennen kuin menivät naimisiin.[/QUOTE]

Peesi. Niin munkin veljellä ja sen vaimolla.

"vieras"
Mulla ja mun miehellä on sama sukunimi eikä olla siis entuudestaan sukua. Pappi tuumasi ennen naimisiin menoa, että molemmat pitää omat sukunimet. Ei myöskään ois voinu ottaa tyyliin Virtanen-Virtanen :)

Yhteistyössä