Sattuuko hampaan poisto?

• Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti
.....
Halkesi hammas ja perseleen kipeä. Halennut luultvasti juureen asti,eli huomenna päivystykseen ja varmaankin poistavat. Mulla on kamala hammaslääkäripelko, sattuuko se poistaminen? :(

"aloittaja"
Mulla on ihan taaimmanen hammas, jotenkin kuvittelis että se on tosi tiukassa? Oikeen pelottaa huominen ja kauhukuvissa nään kun hammaslääkäri kiskoo puol tuntia pihdeillä hammasta irti :eek:

Mulla on aikuis iällä poistettu viisaudenhammas vetämällä ja ei se kyllä sattunut kun puuduttivat. Kaikkein ilmeintä oli ääni mikä kuului hetken kun lääkäri kitkutti hammasta irti, mutta siinäpä se.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23266701]Mulla on ihan taaimmanen hammas, jotenkin kuvittelis että se on tosi tiukassa? Oikeen pelottaa huominen ja kauhukuvissa nään kun hammaslääkäri kiskoo puol tuntia pihdeillä hammasta irti :eek:[/QUOTE]

Mulla nimenomaan kans postettiin taaimmanen hammas ennen viisaudenhammasta ylhäältä.

nooh
[QUOTE="aloittaja";23266701]Mulla on ihan taaimmanen hammas, jotenkin kuvittelis että se on tosi tiukassa? Oikeen pelottaa huominen ja kauhukuvissa nään kun hammaslääkäri kiskoo puol tuntia pihdeillä hammasta irti :eek:[/QUOTE]

miten sull se halkes?

"vieras"

Jos se ei lähde vetämällä, niin se sit hajottaa hampaan pieniin osiin. Ja ottaa ne osat yksitellen pois.

"aloittaja"
Yäk :( Inhottavaa jos joutuvat pilkkomaan sen. Tosin onhan se jo nyt kahdessa osassa. Ja mä tosiaan pelkään ihan huolella hammaslääkäriä,itkemään aloin aikuinen ihminen kun tajusin että huomenna on mentävä ja poistavat hampaan :'( Lohkesi ihan syödessä kovaa karkkia! Monta raskautta putkeen takana,joten hammpaat on huonontuneet niiden aikana.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23266972]Yäk :( Inhottavaa jos joutuvat pilkkomaan sen. Tosin onhan se jo nyt kahdessa osassa. Ja mä tosiaan pelkään ihan huolella hammaslääkäriä,itkemään aloin aikuinen ihminen kun tajusin että huomenna on mentävä ja poistavat hampaan :'( Lohkesi ihan syödessä kovaa karkkia! Monta raskautta putkeen takana,joten hammpaat on huonontuneet niiden aikana.[/QUOTE]

Ei sitä edes tiedä et pilkkovat. Voivat sit lopuksi sanoa et otettiin pois kahdessa osassa. Ja luultavasti hammasta ei edes poisteta. Mulle on rakennettu hammas ihan semmosesta puolikkaasta. Eli hammas oli lohjennut milte puoliksi ja ihan ienrajaan asti ja sit siihe muovailtiin vain se puuttuva pala paikka aineella.

"aloittaja"
Tää hammas on jo kerran paikattu,että veikkaan etteivät ala sitä enää korjailemaan vaan kiskovat suoraan pois :/ Ääh..pakko kait napata buranaa ja toivoa ettei kipu enää pahene yötä myöten. Aamulla sitten heti soittoa lekuriin. Pelottaa kuin raskaana olen että tulehtuu ja tulee joku verenmyrkytys..

"vieras"
Ei satu, että huoletta voit mennä hammaslääkäriin. Puudutuksen lakattua se yleensä särkee, mutta siihen taas on tehokkaita särkylääkkeitä, joihin se hammaslekuri kirjoittaa sulle reseptin. Jotta eiku menet vaan rohkeasti. :)

toinen hammaslääkäripelkoinen
Ei satu! Pelkään itse hammaslääkäriä ihan mahdottomasti. Jouduin kerran silti hampaanpoistoon ja se hammas piti myös pilkkoa. Ei ollut ollenkaan kauheaa, ja se meni ihan tosi paljon nopeammin kuin olisin uskonut. En tuntenut mitään. Hammaslääkäri antoi puudutuspiikinkin niin, etten tuntenut sitäkään. Kannattaa kertoa pelostaan siellä paikan päällä niin saattaa saada oikein ekstrahuomaavaisen käsittelyn.

Hammas on varmasti kipeimmillään juuri nyt! Poiston jälkeen kaikki on ohi! Särkylääkkeet hoitaa jälkikivut eikä nekään välttämättä ole edes pahat. itse en tarvinnut särkylääkettä kuin ihan aluksi ehkä yhden tai muutaman?

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23267009]Tää hammas on jo kerran paikattu,että veikkaan etteivät ala sitä enää korjailemaan vaan kiskovat suoraan pois :/ Ääh..pakko kait napata buranaa ja toivoa ettei kipu enää pahene yötä myöten. Aamulla sitten heti soittoa lekuriin. Pelottaa kuin raskaana olen että tulehtuu ja tulee joku verenmyrkytys..[/QUOTE]

Ei se paikkaus mitään siihen vaikuta. Paikatunkin hampaan voi kursia kokoon.

"Hammas"
Alkuperäinen kirjoittaja toinen hammaslääkäripelkoinen;23267275:
Ei satu! Pelkään itse hammaslääkäriä ihan mahdottomasti. Jouduin kerran silti hampaanpoistoon ja se hammas piti myös pilkkoa. Ei ollut ollenkaan kauheaa, ja se meni ihan tosi paljon nopeammin kuin olisin uskonut. En tuntenut mitään. Hammaslääkäri antoi puudutuspiikinkin niin, etten tuntenut sitäkään. Kannattaa kertoa pelostaan siellä paikan päällä niin saattaa saada oikein ekstrahuomaavaisen käsittelyn.

Hammas on varmasti kipeimmillään juuri nyt! Poiston jälkeen kaikki on ohi! Särkylääkkeet hoitaa jälkikivut eikä nekään välttämättä ole edes pahat. itse en tarvinnut särkylääkettä kuin ihan aluksi ehkä yhden tai muutaman?

Mulla on kanssa ihan kamala hammaslääkäri pelko ja mulla on ihan kamalan ammottava reikä hampaassa ja sattuu joka päivä on sattunut nyt 5pv ajan joka päivä. Sattuuko puudutus?! entisellä paikkakunnallani hammaslääkäri oli kovakourainen.poisti 5 hammasta kerralla ja 3 puudutti ja 2 repi irti ilman puudutusta! siitä olen saanut ihan kamalan pelon. Ja nyt pitäis humenna uskaltaa mennä hammaslääkäriin!! Se hampaan puudutus koskee kun se pistää sen IKENEEN!!!

Fobia
Vuosia sitten poistettu 4 viisaudenhammasta ja hyvin sujui. Tänään poistettu takimmaisin hammas joka oli halki. Kovaa hommaa ja suupielet venyy mutta ei satu. Lääkärit antavat kyllä kunnon puudutuksen. Rohkeutta kaikille, ei kannata turhaan pelätä. Aina pahempi jättää hoitamatta.

"mama"
Ei se niin paljoa satu, tuntuu kyllä väistämättä ikävältä toimenpiteeltä, se vetäminen ja vääntely.. Mulla oli juurihoidettu hammas, ei vielä täytetty ja paikattu, niin todettiin että parempi poistaa kuin tahdä paikka ja vähän ajan päästä kuitenkin poistaa. Hammaslääkäripelko mula on todella voimakas, olen pyytänyt rauhoittavaa ja kahdella kerralla ovat antaneet 10mg, tuloksetta. Tänään kävin paikkauttamassa reikiintynyttä hammasta, keskeyttää piti, kun tuli itku ja rauhoittuminen vei aikansa. Mutta siis tämä hampaanpoisto on yksi kauheimmista toimenpiteistä mitä on tehty, kaikki viisaudenhampaat on vielä paikallaan, kauhulla odotan niiden poistoa...

Yhteistyössä