Sattuuko hampaan poisto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ihan takimmainen ylähammas melkeen poskessa kiinni ja tosi vaikea pestä,taas sitä särkee et varmaan sadannen kerran siinä on reikä.. Mietin et sen saisi kyl jo repiä irti,haittaa enemmän ku hyötyä.Ja samoten noi viisaudenhampaat saa lähteä.. Kellään kokemusta hampaan poistosta?Sattuuko se? Ja mitäs sen jälkeen onko kipuja tms?

multa jouduttu operoimaan 4 viisaudenhammasta..+ yksi hammas vaurioitui onnettomuudessa niin paljon, että se irrotettiin viime syksynä..olen menossa nyt helmikuussa korjausoperaatioon,jossa ekaksi laitetaan joku..öö..ruuvi kiinni..ja sit odotellaan 3kk ja laitetaan implantti päälle..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan takimmainen ylähammas melkeen poskessa kiinni ja tosi vaikea pestä,taas sitä särkee et varmaan sadannen kerran siinä on reikä.. Mietin et sen saisi kyl jo repiä irti,haittaa enemmän ku hyötyä.Ja samoten noi viisaudenhampaat saa lähteä.. Kellään kokemusta hampaan poistosta?Sattuuko se? Ja mitäs sen jälkeen onko kipuja tms?

Yleensä poisto ei satu, vaan sitten kun puudutus lakkaa. Riippuu hampaiden juurista jne, ovatko syvällä, suorat vai vinot jne.

sattui niin perkeleesti mult poistettiin puudutuksella kaksi viisauden hammasta samaan aikaan ja olin kyllä sen viikon kamalan kipeä.. mutta oli8 se sen arvoista kyllä.. poski oli ihan turvoksissa paripäivää

Mulla särki poiston jälkeen leukaa muutaman päivän mutta särkylääkkeellä siitä selviää.. =)
Ainoa mikä siinä poistossa "sattuu" on puudutusneula.. Tosin sekin on vaan pieni pistos...

Yks viisaudenhammas vedetty pois. Ei sattunut toimenpide, vaikka pelkäsin aika tavalla. Puudutteen lakattua oli kyllä kipeä, mutta särkylääke auttoi hyvin.

Yhteistyössä