Satiinilakanoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soiku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Soiku

Vieras
Mun äiti tuossa viikonloppuna jutteli, että kun vielä joskus kunnon satiinilakanoissa saisi nukkua.. Niin minähän ajattelin, että jos vaikka joululahjaksi ostaisin.

Mutta minkälaiset satiinilakanat on nukkua? Mulla itselläni on puuvillasatiiniset lakanat, mutta ajatuksena olisi äidille ostaa joululahjaksi vähän laadukkaammat satiinilakanat..

Mutta onko ne talvella miten kylmät? Entä hiostavatko kesällä? Kestävätkö ollenkaan pesua?

Kokemuksia?

ne on aivan järkyttävät, jos ostaa semmoset liukkaimmat kuin markkinoilla on... :) mun kuivat kantapäät ainakin "rahisee" lakanoihin ja tyyny on kuin saippua :D mutta ihan kivat varmaan jos tykkää... ja ne ovat siis sitä ihan kiiltävää mallia...

Mä en tiedä, mitkä nuo meidän satiinilakanat on, mutta ne ei pysy täkin päällä ollenkaan, joten ne on lähinnä vaan kesäsin käytössä, kun ei tarvii täkkiä, ja ne on ihanan vilposet eikä hiosta ollenkaan.
Ja sit niissä on yksi aivan helkutin iso vika, mut se tuskin toteutuu joka huushollissa, missä ko lakanat on käytössä :xmas:

Sellaiset tavalliset on ainakin meillä jääneet pitämättä. Esim. jos jalkapohja on karhea, niin se tarttuu koko ajan kiinni siihen lakanaan... joten mun mielestä kannattaa juurikin suosia noita puuvillasatiineja.

Miä joskus innoissaan ostin jyskistä kahet satiinilakanat (niin niissä luki ) ja ne on kyllä jotkuu niin karmeet 100% polyesteriä olevat halpishommat (10e/pkt ) et ei enää ikinä mein sänkyyn tule.
Ja koska noist nii hirveet kokemukset, en oo koskaa sen jälkee ees aatellu et jotain oikeita satiinilakanoita meille tulis.

On lilat ja mustat, toisii kokeilin kesällä ja niissähän hiotti, tarttui jalkoihin ja sähköisti hiukset, ja kantapäät rahis inhasti niissä.
Toisii sit kokeilin talvella jos vaikka vois nukkuukkii, no ne tuntu kauhee kylmiltä, hiukset oli viel enmmi sähköset, jatkuvast sai sähäreit kun aamulla vaik silmälaseihin koski..
Ja liian liukkaat.

Niin, mun äiti tykkäisi juuri siitä syystä (kuulemma) satiinilakanoista, että olisi helpompi kääntyä. Vai onko? Äidillä on siis lonkkavaivaa, jonka takia sängyssä kääntyminen on vaikeaa.

Noh täytynee vielä sitten harkita. Mun mielestä meiän puuvillasatiiniset lakanat eivät juuri sen kummoisemmat ole kuin laadukkaat puuvillalakanatkaan. Vaikka laadukasta puuvillasatiinia ovatkin. Mut mä en ehkä osaakaan arvostaa semmosta ylellisyyttä :)

Mulla on kanssa sellainen kiiltävä pussilakana ( ja tyynyliina tietty kanssa ) mutta en kyllä suosittele.. eivät pysy hetkeäkään paikoillaan.. tai siis tyyny ja peitto ei pysy niiden sisällä.. talvella kuivat kantapäät jää koko ajan kiinni niihin lakanoihin.. ja tuntuu ilkeeltä mennä niiden väliin kun ovat niin kylmät..

Jos joku meille ostais satiiniset lakanat niin toivottavasti tarttuis puuvillasatiiniset vaikka varmasti enemmän maksaakin.

Ostettiin joskus setti keinokuituista sontaa ja eihän niillä ollu kiva nukkua. No kesällä ihan jees kun oli viileet sen hetken.. ei kauaa kestäny se ilo ja aamuisin aina oli peitto luiskahtanu pois tai toiselle puolelle pussia :$

Muakin inhottaa kun kantapäät tuntuu melkein tarttuvan kiinni noihin polyesterisatiinisiin. Vilunväreet meni aina, sit heitin mokomat roskiin. Puuvillasatiinisia haluaisin minäkin.

Yhteistyössä