sarjassamme älyvapaat kysymykset (omenasoseesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
ostin tänään jotan jona gold (tjs)-omenoita,voinko mä antaa niitä pojalle raastettuna sellasenaan vaikka on pikkusen hapanta (ja ulkomaalaista omenaa) :ashamed:

tänään annoin ekaa kertaa pikkusen mansikkaa,oli selvästikkin hyvää vaikka aiheutti puistatus väristyksiä :laugh: tais olla vähän hapanta vauvan suuhun.

poika on siis 10kk

Olen antanut lapsille raastettua omenaa ihan sellaisenaan jo paljon aikaisemminkin, melko pian sen jälkeen kun on muutenkin hedelmäsoseita alkanut syömään. Hyvin on maistunut.

vasta tänään tajusin että voinhan mä tuore hedelmiäkin antaa enkä vaan purkista.
joskus porkkana ja kurkku tankoja oon antanu mutta ne ei kyllä löydä suuhun.
poika ei kai tajua sitä käden ja suun yhetyttä :/

Mä muistelen, että sun pojalla ois ollu pahaa ihottumaa. Älä anna kuin keitettyjä hedelmiä tuon ikäiselle,koska raaat kasvikset ja hedelmät allergisoivat tosi pahasti. Omena ja porkkana esimerkiksi allergisoivat tosi paljon.

pojalla oli talvella iho tosi huonona,nyt on ollu monta kuukautta jo niin hyvä ettei tarvii juurikaan rasvailla.porkkanasta ei tuu mitään oireita..
ja annoin sitä mansikkaa 1/3osan marjasta..

Alkuperäinen kirjoittaja Hei kuule:
Mä muistelen, että sun pojalla ois ollu pahaa ihottumaa. Älä anna kuin keitettyjä hedelmiä tuon ikäiselle,koska raaat kasvikset ja hedelmät allergisoivat tosi pahasti. Omena ja porkkana esimerkiksi allergisoivat tosi paljon.

Miksi niitä tarvitsee etukäteen vältellä ja pelätä allergiaa? Eikö sitten vasta aleta ruokia välttelemään, kun se jotain oireita alkaa aiheuttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei kuule:

Miksi niitä tarvitsee etukäteen vältellä ja pelätä allergiaa? Eikö sitten vasta aleta ruokia välttelemään, kun se jotain oireita alkaa aiheuttaa?

näin mäki ajattelen,mieluummin antaa vähän ja tarkkailee tilannetta kun se että jättää antamatta

Luin kerran lehdestä juttua tukehtumisesta ja siinä joku nainen sanoi että raaka porkkana ja omena pitäisi "kieltää" alle 3 vuotiailta , tukehtumisvaaran vuoksi. Saavat aikaan vääräänhenkeen vedettäessä myös keuhkokuumeen. Joo oon aika hysteerinen ton tukehtumisen kanssa ja pelkään antaa noita porkkana ym paloja lapselle eikä toi lehtijuttu ollut yhtään hyvä mun lukea :(

Yhteistyössä