Sarda-merkkinen polkupyörä, mitähän tuli ostettua?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
"joni"
kaverilla semmonen ja hyvin on kestäjny.. runko kylläkestää ja painaa... van onhantitä voimaa... iskarit vois päivitttäää... ja kammet.... ja ollaab melekosta kalliokkoa ajettu... eli hyvä pyörä ainakin toi täysjousto jos on polokijalla voimaa...
 
Autski
Heh. Sarda -pyöriä tehdään ISO standardin mukaisesti. Tehdas jossa näitäkin on tehty, on yksi maailman suurimmista fillaritehtaista. Osat tulevat markkinajohtajalta, Shimanolta, vaikka onkin ns. hinnat alkaen osia. Miksi tätä pyörää ei enää myydä, ainakaan Sarda merkkisenä, en osaa sanoa. Mutta itselläni on ollut 8 vuotta Sardan pyörä ja vaimollani menee 9 vuosi. Ei ruostetta, ei vikoja. Jarrupalat olen vaihtanut muutamia kertoja samoin omat ketjut kolmeasti. Ketjut vaihdan aina 1000 kilometrin välein siten, että eka tuhat ja uudet ketjut, toka tuhat poljettuna = uudet ketujut. Kolmannen tonnin tultua päämäärään, laitan ne "tehdasketujut" paikalle ja ajan niillä sitten 3000 kilometriä. Näin saan elinaikaa sekä ketujuille että rattaistolle. EI OLE MITÄÄN VIKAA!
 
minä,
Ongelmia tulee varmaan siinä vaiheessa ku pyörä menee rikki ja sitä yrittää viedä korjattavaksi jonnekin pyöräkorjaamoon. Siellä eivät korjaa noita halppis pyöriä.
Älä puhu palturia:)
Cycles Eriksson - Huolto - Py
Huolto

Helkama, Nishiki, Tunturi, Monark, Crescent, Nopsa, Kona, Marin, Sarda, Kuwahara, Madison, Tähtipyörä, Insera, Renault, Corratec, Montana, Raleigh, Bianchi, Trek, Felt, GT, Cannondale, Schwinn, Bauer, Peugeot, Scott, Carraro, Biria, Chebici, Jamis, Kalkhoff, Merida, Mongoose, Nakamura, Wheeler, Yosemite + kaikki muut pyörämerkit.
 
Janne
Eilen ostin muutaman vuoden vanhan Sarda Dakar -merkkisen 24-vaihteisen 28" hybridin ensimmäiseltä omistajalta. Pesin pyörän, rataspakat, ketjut ja öljysin kaikki nivelet, navat, ketjut ja vaihtajat, sekä vaihdoin jarrupalat.

Kahden ekan kaupunkilenkin jälkeen en voi kuin kehua pyörää. Kaikki toimii herkästi.

HUOLTAKAA NIITÄ FILLAREITA!
 
hdhdhd
Toivottavasti on laatu parantunut, mulla huonoja kokemuksia. Ostin viitisen vuotta sitten, oli kamala riesa koko fillari, koko ajan joku paikka ruikulla. Jarrut ja vaihteet etenkin. Jarruja ei saanut säädettyä kunnolla, ne joko hinkkasivat koko ajan renkaita tai sitten eivät jarruttaneet tarpeeksi. Vaihteita piti olla 7 vaan eipä löytynyt kuin neljä. Satula ei pysynyt paikoillaan vaikka kuinka kiristi. Koko paska oli ruosteessa jo parin viikon jälkeen kun unohdin pariksi yöksi ulos sateeseen. Kun muutimme jätin fillarin niille sijoilleen ja hommasin kunnon helkaman.
 
Atro
Minunkin sukulaiseni hankki kerran juuri Hobby Hallista Sarda-merkkisen pyörän, joka toimitettiin kesäpaikkaamme. Se on kätevä varsinkin tavarakuljetukseen, ehkä siinä tärkein syy.
 
"Lemmu"
Minulla on ollut Sarda yli kymmenen vuotta. Olen ajanut sillä maantiellä ja jos jossakin kannokossa, joskus enemmän, joskus vähemmän. Irto-osia on sinkoillut tien pieleen, mutta kun kaikki tarpeettomat osat, kuten ketjunsuojat ja seisontatuet ovat irtoilleet, pyörä pelittää ihan mainiosti. Nyt tarvitsisi vissiin jarrupalat vaihtaa, kun kauungissa näköjään täytyy jarrutellakin. Maalla fillaroidessa sellaiseen ei tarvinnut paloja kuluttaa. Kerran keskiö piti kamalaa pauketta ja polkimet temppuilivat sen mukaisesti, mutta sadan kilsan päästä pyörä taas rauhoittui ja toimi entiseen malliin. Pitkiä retkiä tehyt, Ahvenanmaalla ja mummulassa käyty. Vahasin uutena, mutta en sen jälkeen. Ruostetta ei ole.

Ei kelpaa myöskään varkaille, joten hyvä valinta. Ostin tässä välillä alumiinirunkoisen kukkakuvioisen hurmurin ja ehdin ajaa kolme viikkoa, kun varas vei. Jatkoin siis Sardalla.
 
Sarda OK
Mulla ollu sarda eldorado miesten maastopyörä tavaratelineellä ja lokasuojilla. Hyvässä kunnossa maalipinnat ja vastaavat kun on viitsinyt pitää sateelta suojassa. Ketjut ja muut kuluu niinku muissa pyörissä ja uusia kulutus osia saa tavallisesta pyöräkaupasta. Sarda on ihan hyvä hinta laatusuhteeltaan, ainaki ollu sillon kun minä ostin. Ei mikään huono halppis pyörä. Huono halppis pyörä näkee jo heti uutena jos osaa vähäki katsella pyörää sillä silmällä. Mun sarda on kaikenlisäksi tukevasti tehty. Ohjaustanko kannattime ja satula oon laittanu paremmiksi kun ne ei paljo maksa.
 
"-m-"
en lukenut muita kommentteja, mutta suurin ero "halvoissa" ja "kunnon" fillareissa on useimmiten rungossa. Halvemmissa pyörissä runko on usein painava, kalliimmissa ja "laadukkaammissa" taas esim. alumiinia. Saattaa siis olla raskaampi polkea, ja esim. lapsen voi olla vaikeampaa hallita pyörää.

Vaihteistot ymv. komponentit sen sijaan ovat aika lailla samoja kaikissa pyörissä.
 
vierailija
Paljonko sä ap siitä maksoit? Toivottavasti et kauheasti..

Mulla itelläni on ollu Sarda-maastopyörä, juuri Hobbarista tilattu. Maksoi n. 300 euroa (28-tuumainen) mutta on kyllä ollu maailman surkein pyörä IKINÄ!! Ei sillä päässy edes kunnolla eteenpäin, niin paska se oli. Lopulta meni hermot ja myin sanomalehti-ilmoituksella pois, pyysin lähes uudesta pyörästä 60 euroa. Enempää en kehdannut pyytää, koska pyörä oli niin paska. Se menikin onneksi jollekin lapselle kakkospyöräksi, ei käsittääkseni jokapäiväiseen käyttöön.

Pyörän ulkonäössä ei ollut vikaa ja se saattoikin hämätä - päällisin puolin pyörä näytti siistiltä ja kalliilta, mutta muuten oli täyspaska.
Taitaa olla toisen pyörämerkin provosoija/trolli
 
vierailija
Mulla ollu sarda eldorado miesten maastopyörä tavaratelineellä ja lokasuojilla. Hyvässä kunnossa maalipinnat ja vastaavat kun on viitsinyt pitää sateelta suojassa. Ketjut ja muut kuluu niinku muissa pyörissä ja uusia kulutus osia saa tavallisesta pyöräkaupasta. Sarda on ihan hyvä hinta laatusuhteeltaan, ainaki ollu sillon kun minä ostin. Ei mikään huono halppis pyörä. Huono halppis pyörä näkee jo heti uutena jos osaa vähäki katsella pyörää sillä silmällä. Mun sarda on kaikenlisäksi tukevasti tehty. Ohjaustanko kannattime ja satula oon laittanu paremmiksi kun ne ei paljo maksa.
Täälläkin Sarda Eldorado jo reilusti toistakymmentä vuotta käytössä! Hieman huonolla huollolla olen jopa polkenut kesät / talvet. Nyt vasta tuli ostettua uudet osat ja laitoinpa pyörän sitten "sinkulaksi". Uusin kaikki muut osat paitsi rungon, joten en enää siitä Sardasta tiedä, mutta pyörä on säilynyt hyvin! Rungossakaan ei ole muutamaa kolhua lukuun ottamatta mitään vikaa. Sarda toimii!
 
Pienkonemekaanikko
ihan mielenkiinnosta,minkä hintaluokan pyörä ei ole sun mielestä halpispyörä lapsen käyttöön?mun mielestä 200 ? lapsen pyörästä ei ole halpa hinta..
Nyt täytyy taas puuttua tuohon sonnan suoltamiseen, asiasta mitään tietämättömät taas näköjään asialla. Eli yleensä halvemmissakin pyörissä erona kalliimpia pyöriin on monestiki vain runko, vaihteistot jarrut ja jopa vanteetki on samalta valmistajalta ku kalliimmissaki pyörissä. Suurin tekijä hinnassa on se merkki, on ihan sama maksaako pyörä 130€ vai 300€ niin ihan samoista komponenteista on monestiki kasattu.
 

Yhteistyössä