Sappinesteestä voi tulla elämää haittaava ongelma

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tosi mielenkiintoisia asioita tulee esille. En heti uskonutkaan. Mikseihän netistä vaan löydy helposti tästä asiasta paljonkaan tietoa. Liittyykö myös sappirakon poiston jälkeinen hankala oireilu juurikin sappinesteen erityksen muutoksiin tai reagointiin näiden elintarvikkeiden ärsyttävyyden johdosta? Varmaankin, niinhän sen täytyy olla. Eli on sappirakko ihmisellä tai sitten ei, nämä niin monenlaiset! elintarvikkeet pahentavat oireita.
Ihan varmasti mut kuinka kauan täytyy oottaa et valta vaihtuu sairaalassa?
 
vierailija
Onpa kiinnostava ketju!
Ihan uutta minulle oli tuo Luomumundo. Täytyy ostaa kaupasta kun seuraavan kerran menen ja kokeilla.

Minulta on sappirakko poistettu yli kymmenen vuotta sitten. Oli pakko poistaa, liikaa kipua ja kiviä.

Vältän chiliä ja muita voimakkaita mausteita sekä vihreitä omenoita, kaalia, oliivia ja etikkasäilykkeitä.
Näillä mennään.
 
vierailija
Oma kaivo on hyvä
Olen juonut aina mustana mutta tuo ”homeenesto kiilto” pisti mietityttämään - Juhla Mokkaa juon muutaman kupin/pv. Onko siinä noita homeenpoistoaineita?
Otan kokeeksi tuota luomumundoa, kiitti vinkistä.

Minulla ei ole ikinä ole ollut mitään sairauksia, enkä ole lääkkeitä syönyt, mutta jo vuosia olen silti pyrkinyt syömään ihmiselle sopivasti, eli vältellyt kemikaaleja/yliprosessoituja tuotteita ja syönyt paljon eläinperäistä ravintoa ja yleensäkin kokoravintoa.

Mutta asioita on silti todolistalla. Tuota kahviasiaa en ole tullut ajatelleeksi.
Ja vesi. Lähdevesi on kallista ostaa lasipullossa (ja onko se varmasti edes lähdevettä?) niin haluaisin vesihanaan suodattimen. Joskus on ollut käytössä vesikannu filtterin kera. Tuskin nuokaan lääkejäämiä/hormoonijäämiä yms. poistaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Luomumundoa luomutäysmaidolla
Ei sovi sydämenrytmihäiriöistä kärsiville, maitoproteiini tai laktoosiallergikoille, unihäiriöistä kärsiville, maha- ja suolikanavan oireista kärsiville, migreenistä kärsiville, korkeaa verenpainetta sairastaville, sappivaivaisille eikä myöskään heille, joilta sappirakko on poistettu. Syy kofeiini ja maito.
 
vierailija
Ihmettelen kun netissä lääkäripalstoilla ja näillä keskustelupalstoilla jatkuvasti aliarvioidaan sappivaivoja. Niitä pidetään vähäpätöisinä. Kukaan ei tunnu pyrkivän huolehtimaan omasta terveydestäänkään paremmin, kun sappivaivat alkavat. Sappirakon poistoleikkaus katsotaan helpoksi ja hyväksi ratkaisuksi. No, onhan se leikkaus joskus ainoa ratkaisu. Mutta entä sen jälkeen?
Yleensä sappinestettä alkaa valua koko ajan mahaan, se ärsyttää suolistoa, juoksuttaa vessassa, aiheuttaa tulehdusta. Sappinesteen hajua nousee myös suuhun ja nenään. Haju tarttuu herkästi kaikkialle. Joten ihmisen oma hajuaisti ei toimikaan enää, ihminen itse tottuu tähän hajuunsa, nenässä sappi muuntaa ehkä ihmisen oman ympäristön hajumaailmaakin. Moni sairastunut ei luultavasti osaa hoitaa tai ei jaksa hoitaa itseään koko ajan. Täysin toimivia lääkkeitä ei varmaankaan ole. Sairastunut ihminen joutuu elämään melkoisessa kierrätyksessä, ympäristö ihmettelee sairastuneen toimintaa, hänen toimensa vaikuttavat oudoilta ja ratkaisunsa ongelmiin usein yllättäviltä. Jokainen lähellä asuva yrittää voimiensa mukaan ymmärtää ja kestää tästä kaikesta ilmaantuvaa ylimääräistä. Ehkä monet sairastuneet eivät edes yritä lääkitä itseään kunnolla.
Tai sitten lääkitsee liikaa/turhaan?
 
vierailija
Tosi mielenkiintoisia asioita tulee esille. En heti uskonutkaan. Mikseihän netistä vaan löydy helposti tästä asiasta paljonkaan tietoa. Liittyykö myös sappirakon poiston jälkeinen hankala oireilu juurikin sappinesteen erityksen muutoksiin tai reagointiin näiden elintarvikkeiden ärsyttävyyden johdosta? Varmaankin, niinhän sen täytyy olla. Eli on sappirakko ihmisellä tai sitten ei, nämä niin monenlaiset! elintarvikkeet pahentavat oireita.
 

Yhteistyössä