Sappikivet raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla alko esikoista odottaessa (rv22) yks kaks jumalaton kipu oikeassa kyljessä, siis oikeasti jumalaton. synnytyspoltot oli lastenleikkiä siihen verrattuna.
lanssilla sairaalaan, jossa lääkityksen myötä kohtaus lakkas (en muista mitä antoivat).

seuraavana päivänä kivut palas ja taas lanssikyytillä, tällä kertaa leikattiin koko sappirakko veks.

Ei oo ollu sappikiviä, vain sappivaivoja ja paljon.

Närästyksenomainen kipu palleassa mutta ei poltetta. Kamala pistävä kipu oikealla puolella joka säteilee selkään. Missään asennossa ei hyvä. Tulee samoista kuin närästyskin, ei vain lähde närästyslääkkeillä. (Kokeilin kun luulin ensin närästykseksi)
Tule usein jos tulee. Monta kertaa päivässä tuskallinen "kohtaus" välissä saattaa kyllä olla päiviä ettei ole mitään.

Ei ole hoidettu mitenkään.

Mulla oli eka ja toka raskaudessa oireita, kolmannessa ei mitään. Tokan jälkeen olis pitäny mennä kontrollikäynnille mut kun ei vaivannu enää niin paljo ni se sit unohtui. Pari kertaa tuli JÄRKKY kipukohtaus oikealle alavatsaan, litalginia määrättiin mullekin, jos jatkossa vielä tulee, En sillon kyllä ollu raskaana, et en tiedä oviko sitä syödä odotusaikana.

Raskausaikoina niitä tuli siis öiseen aikaan helpommin, kun rakko täyttyi ja varsinkin jos oli juonu liian vähä vettä. Rasvasta ruokaa pitää välttää.

Raskausaikana ihme kyllä helpottui, mutta mulla oli vuosia sappikipuja. Sitten tuli niin pahan kohtaus että rakko tulehtui ja leikattiin siitä kuukauden päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
mulla alko esikoista odottaessa (rv22) yks kaks jumalaton kipu oikeassa kyljessä, siis oikeasti jumalaton. synnytyspoltot oli lastenleikkiä siihen verrattuna.
lanssilla sairaalaan, jossa lääkityksen myötä kohtaus lakkas (en muista mitä antoivat).

seuraavana päivänä kivut palas ja taas lanssikyytillä, tällä kertaa leikattiin koko sappirakko veks.

tätä peesaan. sappikivut on tuhat kertaa pahempia kuin synnytys kivut.

Yhteistyössä