Onko kenelläkään kädestä hermo vioittunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehellä on ranteesta hermo leikattu pari vuotta sitten. Se jäi jotenkin luiden/jänteiden väliin puristuksiin helposti ja aiheutti jomottavaa kipua ja tunnottomuutta. Tai en tiedä mikä osa sieltä leikattiin, sitä hermoa vai jotain muuta...
Aluksi sitä vain hoidettiin levolla, mutta lopulta leikattiin, kun vaiva alkoi toistumaan niin usein. Leikkauksen jälkeen ei ole vaivannut. Mies tarttee kovasti käsiään kun on kirvesmies, joten hyvä että vaiva saatiin korjattua.

Tuttu veti töissä ranteen puukolla auki. Jotenkin meni hermot ilmeisesti poikki tms koska kaksi sormea ovat tunnottomia ja pistelevät parin vuoden jälkeenkin vain, ei siis selvää tuntoa vieläkään.

Mulla poistettiin ehkäisykapseli viime torstaina tai siis yritettiin poistaa.Eivät kuitenkaan löytyneet.Siitä asti käsi ollut puuduksissa ja sattuu kun kättä laitat tiettyyn asentoon tai painat hermon kohdalta.Tänään kävin kättä näyttämässä tk:ssa ja lääkäri meinas että hermo vioittunut.Nyt odotellaan sitten aikaa sairaalaan ja odotellaan lakkaako puutuminen koska ja tuleeko sen jälkeen minkälaiset kivut!!

Miehelle tuli lokakuussa sormeen syvä haava ja lääkäri ompeli joko hermon läpi, tai jotenkin niin, että hermo jäi puristuksiin tikin takia.
Tunto oli pitkään poissa ja nyt mies kehuu, että tunto on miltei palautunut normaaliksi. Eli n. 3kk. meni palautumiseen, eli ei välttämättä neula mennyt hermon läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja otsikoi paremmin:
oon kuullu että on moneltakin on vioittunut.

Miten paremmin.?ehdotuksia

Esim.
- kenellä vioittunut hermo kädestä, kertokaa kokemuksia
- Kokemuksia hermon vioittumisesta kädessä?

Nythän sä vaan kysyt, että onko kenelläkään? Varmasti monellakin on. Kysy niitä kokemuksia, äläkä sitä että onko kenelläkään!

Alkuperäinen kirjoittaja rautalangasta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja otsikoi paremmin:
oon kuullu että on moneltakin on vioittunut.

Miten paremmin.?ehdotuksia

Esim.
- kenellä vioittunut hermo kädestä, kertokaa kokemuksia
- Kokemuksia hermon vioittumisesta kädessä?

Nythän sä vaan kysyt, että onko kenelläkään? Varmasti monellakin on. Kysy niitä kokemuksia, äläkä sitä että onko kenelläkään!

Mulla on mennyt solisluu joskus poikki, ja joku hermo siinä on mennyt. Toinen käsi ei toimi ihan kunnolla, ei taivu kuten terve käsi, ja lihakset on heikot. Myös tunto on pois isosta osasta kättä ja lapaluun tienoilta ja hartiasta.

Eli jos oikein ymmärrän niin sille ei sitten ilmeisemmin tehdä mitään?
Aikaa odottelen että sairaalassa etsivät nuo kapselit jostain ja samalla hoitavat nyt sitten tuota hermovauriota.

Itse mietin sitä,että kun tunnin ajan lääkäri etsi kapseleita ja puudutuspiikkejä laitettiin useasti..ja luultavammin johtuu juuri puudutuspiikistä.Että lakkaako puutuminen koskaan kunnolla vai ajan myötä.?Tiedän ettei kenelläkään varmaan vastausta.Mutta huolettaa miten arki ja lapset hoidetaan tästä eteenpäin=/

Yhteistyössä