Sapettaa taas anoppi joka tulee määräämään..

  • Viestiketjun aloittaja Vihaa anoppia...
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mustasukkaisuuttahan tuo on. No ei ole mikään pakko antaa hoitoon, mutta ajattele sitä silleen että saat omaa aikaa. Sano että tottakai annat, muttei hän sitä päätä
 
vieras
Vaihdetaanko anoppeja. Meidän anoppi ei ole hoitanut poikaa 5v kun ihan pakollisista syistä ja tyttöä 3v ei koskaan eli lähetä anoppis meille mä antaisin mielelläni lapset kerran viikossa hoitoon kun vauvakin tulossa :)
 
unikuu108
meillä on taas jankutettu yökylässä olemisesta synnäriltä lähtien vaikka ei edes hoidossa siellä käy.. antaisin kyllä muttei olo koskaan sopivaan aikaan hälle.
 
toinen
Mä voisin kans vaihtaa anoppia sun kanssa! Meidän vanhin on 10v ja anoppi hoitanut yhteensä vissiin 4 kertaa... Olis aivan ihanaa päästä kerran kuukaudessa tekemään jotain yksin! On teillä ihme valitusaiheet! Anoppi varmaan tarkoittaa hyvää, eli ajattelee että "väkisin" hoitaa lasta että saat sitä omaa aikaa, jos et vaikka kehtaa pyytää erikseen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
Mä voisin kans vaihtaa anoppia sun kanssa! Meidän vanhin on 10v ja anoppi hoitanut yhteensä vissiin 4 kertaa... Olis aivan ihanaa päästä kerran kuukaudessa tekemään jotain yksin! On teillä ihme valitusaiheet! Anoppi varmaan tarkoittaa hyvää, eli ajattelee että "väkisin" hoitaa lasta että saat sitä omaa aikaa, jos et vaikka kehtaa pyytää erikseen.
mutta kun se on tulossa meille tänne ja sanoi, että mun on lähdettävä pois. Outoa!!!!
 
Mikset sano että annat lapsen hoitoojn mutta sinun ehdoillasi ja luettelet ehdot. Ensinnäkin, eihän sun tarvii kotona mihinkään lähteä, sähän saat tehtyä vaikka mitä kun lapsi menis mummalleen, siis jos vaikka siivoustakin ajattelee tai vaikka vain rauhallista saunassakäyntiä. Toki mumma taitaa ajatella siinä sua että saisit säkin vähän maisemanvaihdosta lähtemällä pois kotoa.
 
tiltu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
Mä voisin kans vaihtaa anoppia sun kanssa! Meidän vanhin on 10v ja anoppi hoitanut yhteensä vissiin 4 kertaa... Olis aivan ihanaa päästä kerran kuukaudessa tekemään jotain yksin! On teillä ihme valitusaiheet! Anoppi varmaan tarkoittaa hyvää, eli ajattelee että "väkisin" hoitaa lasta että saat sitä omaa aikaa, jos et vaikka kehtaa pyytää erikseen.
mutta kun se on tulossa meille tänne ja sanoi, että mun on lähdettävä pois. Outoa!!!!
eli haluaa sinun saavan omaa aikaa ja samalla olla lastenlastensa kanssa. kuulostaapa tosi kamalalta :)
minun äitini tekee suunnilleen noin..eli heittää minut ulos kotoani tai kun menemme mummolaan niin sanoo, että voitte jättää lapset tähän ja menkää jonnekkin kahdestaa, vaikka syömään tai elokuviin TAI JONNEKKIN kuulemma aivan sama minne, ja takaisin ei ole tulemista ainakaan pariin tuntiin ja kuulemma puhelin on keksitty jos jotain kysyttävää on.
 
[quote="tiltu]
eli haluaa sinun saavan omaa aikaa ja samalla olla lastenlastensa kanssa. kuulostaapa tosi kamalalta :)
minun äitini tekee suunnilleen noin..eli heittää minut ulos kotoani tai kun menemme mummolaan niin sanoo, että voitte jättää lapset tähän ja menkää jonnekkin kahdestaa, vaikka syömään tai elokuviin TAI JONNEKKIN kuulemma aivan sama minne, ja takaisin ei ole tulemista ainakaan pariin tuntiin ja kuulemma puhelin on keksitty jos jotain kysyttävää on.
[/quote]


Minä en sietäisi edes omalta äidiltäni tuollaista sävyä! Asiat voi esittää toisellakin tavalla, eikä tuolleen määräämällä.

Ap:lle: sano sille anopillesi että viet lapsen hoitoon hänen luokseen ja omilla ehdoillasi. Minä jouduin juuri "laittamaan" oman anoppini ruotuun kun kävi suorastaan ilkeän/törkeän röyhkeäksi. :/
 
Huh
Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
Mä voisin kans vaihtaa anoppia sun kanssa! Meidän vanhin on 10v ja anoppi hoitanut yhteensä vissiin 4 kertaa... Olis aivan ihanaa päästä kerran kuukaudessa tekemään jotain yksin! On teillä ihme valitusaiheet! Anoppi varmaan tarkoittaa hyvää, eli ajattelee että "väkisin" hoitaa lasta että saat sitä omaa aikaa, jos et vaikka kehtaa pyytää erikseen.
mutta kun se on tulossa meille tänne ja sanoi, että mun on lähdettävä pois. Outoa!!!!
eli haluaa sinun saavan omaa aikaa ja samalla olla lastenlastensa kanssa. kuulostaapa tosi kamalalta :)
minun äitini tekee suunnilleen noin..eli heittää minut ulos kotoani tai kun menemme mummolaan niin sanoo, että voitte jättää lapset tähän ja menkää jonnekkin kahdestaa, vaikka syömään tai elokuviin TAI JONNEKKIN kuulemma aivan sama minne, ja takaisin ei ole tulemista ainakaan pariin tuntiin ja kuulemma puhelin on keksitty jos jotain kysyttävää on.
Aikamoiseen alistut.. huh huh.
 
Mulla on ihana avulias anoppi, mutta ei niin ihana määräilevä äiti :ashamed: Mä en tykkää sen tavasta puhua, se on aina hyvin käskyttelevä. Jos se on täällä, me ollaan kuin vieraat omassa kodissamme ja jos se soittaa, mä en ikinä pysty puhumaan puhelua sen kanssa loppuun... se saa mun olon aina hyvin raivokkaaksi ja surulliseksi. Suoraansanottuna se ei arvosta mua lainkaan äitinä, eikä kyllä oikein ihmisenäkään. Kaikki mitä teen, tai ajattelen on aina väärin. Yritän pitää äitini välimatkaa..Se osaa kyllä olla ihana lapsille, mutta mulle ja miehelleni ei.
 
tiltu
Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
Mä voisin kans vaihtaa anoppia sun kanssa! Meidän vanhin on 10v ja anoppi hoitanut yhteensä vissiin 4 kertaa... Olis aivan ihanaa päästä kerran kuukaudessa tekemään jotain yksin! On teillä ihme valitusaiheet! Anoppi varmaan tarkoittaa hyvää, eli ajattelee että "väkisin" hoitaa lasta että saat sitä omaa aikaa, jos et vaikka kehtaa pyytää erikseen.
mutta kun se on tulossa meille tänne ja sanoi, että mun on lähdettävä pois. Outoa!!!!
eli haluaa sinun saavan omaa aikaa ja samalla olla lastenlastensa kanssa. kuulostaapa tosi kamalalta :)
minun äitini tekee suunnilleen noin..eli heittää minut ulos kotoani tai kun menemme mummolaan niin sanoo, että voitte jättää lapset tähän ja menkää jonnekkin kahdestaa, vaikka syömään tai elokuviin TAI JONNEKKIN kuulemma aivan sama minne, ja takaisin ei ole tulemista ainakaan pariin tuntiin ja kuulemma puhelin on keksitty jos jotain kysyttävää on.
Aikamoiseen alistut.. huh huh.
alistun mihin? siihen, että isovanhemmat tulevat meille mielellään hoitamaan lapsia, jotta minä ja mieheni pääsemme hetkeksi kahdestaan jonnekkin tai että minä pääsen hierojalle, kampaajalle tai harrastuksiin halutessani?

homma toimii sekä meillä kotona, että isovanhempien luona, ihan siitä riippuen missä haluamme lasten olevan :)

et kai ihan aikuisten oikeasti kuvitellut, että tuo "pihalle heittäminen" on kirjaimellista?!?:D

minulle ei tulisi mieleenkään estää lapsiamme viettämästä aikaa isovanhempiensa kanssa..he tietävät meidän perheemme säännöt ja kunnioittavat niitä, vaikka olenkin sanonut, että isovanhemmat saavat myös hemmotella heitä kohtuuden ja järjen rajoissa. en myöskään ole ns reviiritarkka, eli en hermostu jos äitini/anoppini siivotessaan, tiskatessaan tai pyykkejä viikatessaan ei osaakkaan laittaa tavaroita ns oikeille paikoilleen, sillä kyllä minä ne voin aina korjata oikeille paikoilleen kun äitini tai anoppini on lähtenyt. en tod. pakota heitä noihin edellämainittuihin, mutta lasten ollessa päikkäreillä eivät vaan osaa olla tekemättä mitään, vaan tahtovat tehdä kuulemma jotain hyödyllistä.

kuuntelen mielelläni, kohteliaasti, vanhempien ja kokeneempien neuvoja, mutta kuka niitä käskee pilkulleen noudattaa, kun isovanhemmat ovat poissa näköpiiristä?tietynlaista diplomatiaa kannattaa kyllä harrastaa, sillä se ei mielestäni ole minun ja perheeni elämästä pois, lopulta kun kuitenkin loppupeleissä teemme juuri niin kuin meidän perheellemme passaa :)

 
tiltu
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Mulla on ihana avulias anoppi, mutta ei niin ihana määräilevä äiti :ashamed: Mä en tykkää sen tavasta puhua, se on aina hyvin käskyttelevä. Jos se on täällä, me ollaan kuin vieraat omassa kodissamme ja jos se soittaa, mä en ikinä pysty puhumaan puhelua sen kanssa loppuun... se saa mun olon aina hyvin raivokkaaksi ja surulliseksi. Suoraansanottuna se ei arvosta mua lainkaan äitinä, eikä kyllä oikein ihmisenäkään. Kaikki mitä teen, tai ajattelen on aina väärin. Yritän pitää äitini välimatkaa..Se osaa kyllä olla ihana lapsille, mutta mulle ja miehelleni ei.
tuo on kyllä tosi ikävä tilanne. onko teillä aina ollut noin ikävät välit? vai onko se alkanut miehesi tullessa kuvioihin? kuuntelitko ennen äitisi neuvoja, mutta sitten tulikin miehesi ja äitisi koki itsensä jotenkin syrjätetyksi..voi olla kaukaa haettua, mutta tulipa vaan mieleeni tuommoinenkin ajatelma. joskus äidille on vaikeaa kun siitä pienestä äidin kullasta tulee itsellinen ja aikuinen nainen, jonka se äiti osasikin kasvattaa niin hyvin, että tämä todellakin kykenee siihen omaan elämään.

ehkä tämä on täysin väärä neuvo, mutta jospa yrittäisit vielä puhua äidin kanssa ja koittaa kaivaa niitä syitä..mutta jos ei auta niin ei kait muuta ratkaisua ole kuin välttely.
 
kkk
Voi mä olisin onnellinen jos olis tuommonen anoppi/äiti. TODELLA harvoin ottavat lapsiamme ja yleensä vain "pakosta", jos siis joku pakollinen meno ilman lapsia...
Yökyläilystä ei puhettakaan..
Juu olishan tuo mahtavaa päästä miehen kanssa kahdestaan vaikka leffaan. Osaisit ap arvostaa tuota jos asia olisi päinvastainen, ettei mummut haluaisi ottaa lapsia hoitoon..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kkk:
Voi mä olisin onnellinen jos olis tuommonen anoppi/äiti. TODELLA harvoin ottavat lapsiamme ja yleensä vain "pakosta", jos siis joku pakollinen meno ilman lapsia...
Yökyläilystä ei puhettakaan..
Juu olishan tuo mahtavaa päästä miehen kanssa kahdestaan vaikka leffaan. Osaisit ap arvostaa tuota jos asia olisi päinvastainen, ettei mummut haluaisi ottaa lapsia hoitoon..
Helppo teidän puhua, kun ette tiedä yhtään millainen ihminen tämä on!!!!
 
kkk
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kkk:
Voi mä olisin onnellinen jos olis tuommonen anoppi/äiti. TODELLA harvoin ottavat lapsiamme ja yleensä vain "pakosta", jos siis joku pakollinen meno ilman lapsia...
Yökyläilystä ei puhettakaan..
Juu olishan tuo mahtavaa päästä miehen kanssa kahdestaan vaikka leffaan. Osaisit ap arvostaa tuota jos asia olisi päinvastainen, ettei mummut haluaisi ottaa lapsia hoitoon..
Helppo teidän puhua, kun ette tiedä yhtään millainen ihminen tämä on!!!!
No kerro mulle millainen ihminen hän on?

Mitä niin kauheen pahaa siinä voi olla että lapset käy säännöllisesti mummulla hoidossa ja te miehen kanssa pääsette säännöllisesti viettämään kaksinkeskistä aikaa? Kerro mulle?
 
tiltu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kkk:
Voi mä olisin onnellinen jos olis tuommonen anoppi/äiti. TODELLA harvoin ottavat lapsiamme ja yleensä vain "pakosta", jos siis joku pakollinen meno ilman lapsia...
Yökyläilystä ei puhettakaan..
Juu olishan tuo mahtavaa päästä miehen kanssa kahdestaan vaikka leffaan. Osaisit ap arvostaa tuota jos asia olisi päinvastainen, ettei mummut haluaisi ottaa lapsia hoitoon..
Helppo teidän puhua, kun ette tiedä yhtään millainen ihminen tämä on!!!!
jos sinua asia noi raivostuttaa niin mikset sitten laita anoppia ruotuun tai sitten käske miestäsi pistämään?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kkk:
Voi mä olisin onnellinen jos olis tuommonen anoppi/äiti. TODELLA harvoin ottavat lapsiamme ja yleensä vain "pakosta", jos siis joku pakollinen meno ilman lapsia...
Yökyläilystä ei puhettakaan..
Juu olishan tuo mahtavaa päästä miehen kanssa kahdestaan vaikka leffaan. Osaisit ap arvostaa tuota jos asia olisi päinvastainen, ettei mummut haluaisi ottaa lapsia hoitoon..
Helppo teidän puhua, kun ette tiedä yhtään millainen ihminen tämä on!!!!
jos sinua asia noi raivostuttaa niin mikset sitten laita anoppia ruotuun tai sitten käske miestäsi pistämään?
Mies ei tee mitään. Myötäilee vaan äitiään... eikä uskalla sekään sanoa sille mitään.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Mulla on ihana avulias anoppi, mutta ei niin ihana määräilevä äiti :ashamed: Mä en tykkää sen tavasta puhua, se on aina hyvin käskyttelevä. Jos se on täällä, me ollaan kuin vieraat omassa kodissamme ja jos se soittaa, mä en ikinä pysty puhumaan puhelua sen kanssa loppuun... se saa mun olon aina hyvin raivokkaaksi ja surulliseksi. Suoraansanottuna se ei arvosta mua lainkaan äitinä, eikä kyllä oikein ihmisenäkään. Kaikki mitä teen, tai ajattelen on aina väärin. Yritän pitää äitini välimatkaa..Se osaa kyllä olla ihana lapsille, mutta mulle ja miehelleni ei.
Onkohan meillä sama äiti?
 
mie
Mä olen myös tässä vuosien mittaan joutunut laittamaan anoppini ruotuun useita kertoja :/ Johtuu ihan siitä, että oleilee meillä kuin kotonaan... ja juuri jakelee ja käskyttää "viisaita" elämänneuvojaan. Avuliashan hän on ja moni sanookin, että varmaan ajattelee vain hyvää... Mutta pitemmän päälle tuo käy hermon päälle. Viimeksi suututin hänet siitä, kun sanoin suoraan että meille ei tarvi enää tulla käymään klo 21 jälkeen, kun lapset on saatu jo rauhoittumaan ja nukkumaan. Ei muuten, mutta kun käy meillä sen seitsemän kertaa muutenkin päivän aikana vaikka asuu omassa talossaan (tosin naapurissa). Anoppi on hetken aikaa vähän varpaillaan ja sitten se taas unohtaa että sillä on aika ärhäkkä miniä :)

Ymmärrän täysin niitä, joilla ei ole läheisiä suhteita omaan äitiinsä tai anoppiinsa. Mutta meidän perhe tahtois viettää joskus ihan normaalia perhe-elämääkin.
 
Vauvan äiti
Täällä kanssa anoppi joka vaatii että pitäisi kerran viikossa mennä (ei sentään vaadi hoitoon kun on pelkällä rintamaidolla oleva vauva), mutta ei voi tulla meille koska tänne on niin pitkä matka... Kaikenlisäksi sinne kun menee, ei edes seurustele vauvan kanssa vaan menee päiväunille, tekee pihahommia yms.
 
vieras
Voi kuule, on! Mein anoppi riehuu mökillä viereesä, kun yritän laittaa ruokaa. Neuvoo ja räksyttää ja jeesustelee. Vidu, meni niin käpy, että päätettiiin miehen kanssa hommata kesäkeittiö kunnon kaasugrilleineen ja muine vempeleineen.Ynnä keittölevyineen tietysti.

Saa anoppi pysyä sisällä jäkättämässä tehdä mautonta ruokaansa onnettomilla kokkaustaidoillaan.
 

Yhteistyössä