Sanooko teidän ystävät suoraan esim. ulkonäöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juupa juu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="juupa juu";26049555]Jos olette lähössä vaikka bilettämään ja olet laittautunut niin sanooko ystäväsi ettet voi laittaa noin hiuksia ja meikki on päin persettä jne...[/QUOTE]

Jäisi kyllä sen "ystävän" kanssa lähtemättä mihinkään, joka alkaisi mulle sanelemaan millaisena mä voin tai en voi lähteä. Onneksi ei ole tuollaisia tuttuja.

Jäisi kyllä sen "ystävän" kanssa lähtemättä mihinkään, joka alkaisi mulle sanelemaan millaisena mä voin tai en voi lähteä. Onneksi ei ole tuollaisia tuttuja.

Miksi siitä suuttua? Mulle ystävä sanoi että kun seuraavan kerran ollan lähdössä jonnekkin niin hän laittaa minut, ja minulle se käy hyvin. itse en meikkaa juuri koskaan ja hiuksetkaan ei tarvi olla vimsen päälle...

No ei sano. Jos kysyn mielipidettä, niin sitten sanovat, mutta senkin aina diplomaattisesti. Ja sama toisinpäin. Minua ei kyllä suoraan sanottuna kovin paljoa kiinnosta, mitä ystävilläni on päällä tai miten he hiuksensa laittavat (tai no kiinnostaa juu, mutta ei niin että kokisin tarpeelliseksi ilmaista oman mielipiteeni tai jotenkin häiriintyä niistä, jos ystävä itse on tyytyväinen).

[QUOTE="aapee";26049629]Miksi siitä suuttua? Mulle ystävä sanoi että kun seuraavan kerran ollan lähdössä jonnekkin niin hän laittaa minut, ja minulle se käy hyvin. itse en meikkaa juuri koskaan ja hiuksetkaan ei tarvi olla vimsen päälle...[/QUOTE]

Jos olette lähössä vaikka bilettämään ja olet laittautunut niin sanooko ystäväsi ettet voi laittaa noin hiuksia ja meikki on päin persettä jne..

Eri asioita:
"Saanko mä laittaa sun hiukset?" vs. "Et sä noin voi lähteä."
"Voinko mä tehdä sulle juhlameikin?" vs. "Sun meikki on perseestä."

En myöskään kirjoittanut suuttuvani, kerroin vaan että moisen määräilijän ja päällepäsmärin kanssa en haluaisi iltaa lähteä viettämään.

No ei sano. Jos kysyn mielipidettä, niin sitten sanovat, mutta senkin aina diplomaattisesti. Ja sama toisinpäin. Minua ei kyllä suoraan sanottuna kovin paljoa kiinnosta, mitä ystävilläni on päällä tai miten he hiuksensa laittavat (tai no kiinnostaa juu, mutta ei niin että kokisin tarpeelliseksi ilmaista oman mielipiteeni tai jotenkin häiriintyä niistä, jos ystävä itse on tyytyväinen).

Näin myös meillä.

Mulla on vahva usko siihen, että homssuinen itsestään iloitseva ja ylpeä ihminen näyttää paremmalta kuin viimeisen päälle puunattu epävarma ja olemassaoloaan anteeksipyytelevä tyyppi. Jos siis juhlimaan lähtiessä on tarkoitus näyttää hyvältä, niin ennemmin minäkin pyrkisin saamaan kaverin tuntemaan itsensä kauniiksi ja itsevarmaksi, kuin musertaisin omakuvaa haukkumalla tukan, vaatteet ja naaman.

Jos on oikeasti joku fataali epäkohta (esim. housut ratki takapuolesta), niin siitäkin voi sanoa monella tavalla. "Onpa sulla läski perse kun on housutkin revennyt." Toki riippuu sitten seurueen huumorintajusta, mikä tyyli milloinkin sopii.

[QUOTE="Vieras";26049562]Ei sano mut minä sanon. Puhun aina suoraan eikä kaikki tykkää siitä.[/QUOTE]

No ei ihme. Maailmassa kun noita ihmisiä riittää 6 miljardin verran, niin miksi hemmetissä yhden mielipiteellä olisi jotain väliä? Kannattaisi keskittyä omaan peilikuvaan ja jättää mielipiteet muista töräyttämättä, vaikka niiden julkituonti kovin nautinnollista oliskin.

Vessapaperista kengänpohjassa tai hameesta sukkisten sisäpuolella saa mainita, mutta muuten mä en tee kavereideni mielipiteellä mun ulkonäöstäni mitään. Jos haluan tietää, kysyn erikseen.

Jos mä kysyn, niin voivat sanoa suoraan. On eri asia siis kysyä "onko tämä mekko ok mulle tänään baariin?" Ja ystävä vastaa siihen "no on sulla parempiakin. Sun peppu näyttää tossa isolta", kuin että ystävä alkaisi ilman mun kysymisiä arvostelemaan.

[QUOTE="Vieras";26049562]Ei sano mut minä sanon. Puhun aina suoraan eikä kaikki tykkää siitä.[/QUOTE]Nää on näitä "sanon suoraan" -ihmisiä, jotka luulee suoraan sanomisen varjolla voivan sanoa mitä tahansa loukkauksia.

[QUOTE="juupa juu";26049555]Jos olette lähössä vaikka bilettämään ja olet laittautunut niin sanooko ystäväsi ettet voi laittaa noin hiuksia ja meikki on päin persettä jne...[/QUOTE]totta kai sitä vartenhan ne on ystäviä että kertovat jos näyttää petolinnun peräpäältä. tosin siihen ei paljoa tarvi:laugh:

En todellakaan puutu toisten ulkonäköön millään muulla kuin positiivisella tavalla, ellei oo just kyse noista revenneistä sukkiksista tms. jota asianomainen ei oo huomannu. Kehun ystäviäni monesti, siitä tulee itselle ja toiselle hyvä mieli. Olen hyvin suorapuheinen ja temperamenttinen muuten, mutta täytyyhän ihmisellä käytöstavat olla! Mutta! Jos mua tullaan arvostelemaan, annan tuplana takaisin. Mulle tuli kerran yksi kaveri ilmoittamaan, että hänen mielestään voisin kyllä käyttää vähemmän hiuslakkaa. No minä siihen vastasin, että hän voisi mun puolesta suksia vaikkaa vittuun torahampaidensa kanssa. Ehkä lapsellista, mut mulla ei hermo kestä tuollasta inisemistä.

Sanoo aina, esim "liian huora liian huora!" ja mä sit etin vähä pitemmä tunikan tms... ittekki sanon tollasist ja senki jos on iha tylsä homolehmän näkönen eikä TARPEEX huora...

Kyllä mä sanon jos toisella on tukka hassusti tai meikki rumasti. Toivon että mullekin sanotaan. Viimeksi opetin kaveriani meikkaamaan sen kulmat, kun se ei oikein itse osannut tehdä sitä nätisti. Ei se siitä suuttunut, kiitti vinkeistä ja alkoi tekemään jatkossakin niin.

Yhteistyössä