V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MiuMau:Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
se menee oikeesti:joka toiselle kuoppaa kaivaa,se itse siihen lankeaa!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja MiuMau:Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Jäi ku paska Junttilan tuvan seinään. Tosta tulee mieleen, että missähän se Junttilan tupa on ja kenen paska sinne jäi ja miksi....
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Semmonen sanonta, ku pitäkää tunkkinne on mun mielestä aika hauska. Siihen liittyvä tarina on suunnilleen tämmönen:
Mies ajoi synkkää metsätietä ja yhtäkkiä auton rengas puhkesi. Mies ei pystynyt vaihtamaan rengasta, koska hänellä ei ollut tunkkia. Hän lähti kävelemään eteenpäin ja noin viiden kilometrin jälkeen hän näki maalaistalon ja käveli sen pihaan. Mies jäi miettimään: - "Ei niillä varmaan ole tunkkia, ja jos niillä on, niin lainaisivatkohan ne sitä minulle"? No, mies tuli siihen tulokseen, että talossa on tunkki, mutta asukkaat eivät taatusti lainaisi sitä miehelle. Mies tempaisi maasta kiven, paiskasi sen ikkunan läpi ja huusi: - "Pitäkää tunkkinne perkele!"
Tää on Kummelista! Ei mikään vanhan kansan sanonta.
:xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja buttercup:Alkuperäinen kirjoittaja liperi:Alkuperäinen kirjoittaja buttercup:äiti tapasi sanoa:
"paskata rattaisiin ja pistää pyörimään"
täh?
Jotain sellasta siinä on että kun paskaa rattaseen ja pistää pyörimään niin se paska todennäkösesti lentää jokapuolelle... mutta missä tilanteessa tätä vois käyttää???
Ettei kannata juoruta toisten asioista?
Alkuperäinen kirjoittaja Bayan Fare:Kun joku tekee jotain pystymetsästä. Ymmärrän kyllä mitä tarkoittaa, mutta mistä se pystymetsä oikeen tulee?
Tää ei oo mulle oikeen auennu: lintu vai kala. Hän ei oikein tiedä onko lintu vai kala.
Tarkoittaako se jotain ettei tiedä omaa paikkaansa maailmassa, ei tiedä mitä elämältään tahtoo tai jotain sellasta?
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Kädet käy kuin turkkilaisella vitunsuolaajalla.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Kädet käy kuin turkkilaisella vitunsuolaajalla.
No tätä en ole koskaan kuullut. Taisit ihan ite keksiä? Suolataanko Turkissa vittuja, vai?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja MiuMau:Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
se menee oikeesti:joka toiselle kuoppaa kaivaa,se itse siihen lankeaa!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:katsoa lahjahevosen suuhun???
Alkuperäinen kirjoittaja mie:kiva taappaa vanha tuttu, tullee murteiden vääntelystä joka murteettomana olisi tapaa.
Entä mistä tulee sitä ei syö Erkkikään.
Kyllähän sanonnat yleensä ymmärtää, jos joku niitä käyttää että pystyy yhistämään siihen asiaan, moni asia sopii moneen paikkaan, muttei sitten tarkoitakkaan enää samaa..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:KIMPPU = syli (vanha mittayksikkö) esim. sylillinen halkoja = kimppu halkoja. Kukkakimppu = sylillinen kukkia. Kävi erkin kimppuun = kävi erkin syliin; käydä on tässä negatiivinen sävyn omaava ilmaisu.
Katsoa lahjahevosen suuhun. Tarina tulee Troijan Hevosesta, jonka viholliset antoivat troijalaisille "sovinto"lahjaksi. Sen hevosen sisään oli kätkeytynyt vihollisia jotka yöllä purkautuivat hepon suusta ja valloittivat Troijan.
Alkuperäinen kirjoittaja Lispetti:Happamia - sanoi kettu pihlajanmarjoista!
Aisopoksen tarina ketusta ja pihlajasta.
Olipa kerran kettu, joka etsi syötävää. Se tuli pihlajan luo ja näki mehevät, punaiset marjat. Ketulle herahti vesi kielelle. Se kohottautui takajaloilleen ja yritti kurkottaa niin korkealle kuin suinkin, mutta ei ulottunut pihlajan marjoihin.
Kettu istuutui hännälleen ja katseli vihaisena herkullisia terttuja. Olenpa minä tyhmä, kun näen näin paljon vaivaa muutaman pihlajanmarjan vuoksi. Ne ovat varmasti happamia joka tapauksessa, sanoi kettu itsekseen.
Tämän tarinan mukaan on tapana sanoa: "Happamia, sanoi kettu", kun joku ei tahdo tunnustaa, ettei ole selviytynyt jostakin.