Sanon sen ääneen

• Viestiketjun aloittaja Shakespearinna
  • Ensimmäinen viesti
Shakespearinna
Joskus
tuntuu että minusta puuttuu
pala

Ei ole lupaa olla
lähellä
koskettaa
kohdata

Kiireessä
ohitamme toisemme
muka välinpitämättöminä
heilautamme
kättä ja kaulaliinaa
tervehdykseksi

Silti
katseet kohtaavat,
ja minä tiedän
muistan
mikä on totta

Tunnen tyhjän paikan
ja toivon
että uskaltaisin koskettaa

Ihan kivalta, tai ei nyt kivalta vaan hyvältä muuten vaikuttaa mutta ehkä mä takerrun liikaa yksityiskohtiin.... Mitä tarkottaa kun heilutamme kättä ja kaulaliinaa tervehdykseksi ? Mä en oikein snaijannu... :ashamed:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
Ihan kivalta, tai ei nyt kivalta vaan hyvältä muuten vaikuttaa mutta ehkä mä takerrun liikaa yksityiskohtiin.... Mitä tarkottaa kun heilutamme kättä ja kaulaliinaa tervehdykseksi ? Mä en oikein snaijannu... :ashamed:
No siis että näytellään että mitään ei ole, ollaan hyvänpäiväntuttuja vaikka oikeasti ollaan paljon enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No siis että näytellään että mitään ei ole, ollaan hyvänpäiväntuttuja vaikka oikeasti ollaan paljon enemmän.
Niin, mutta tosielämässä en mä ainakaan heiluttele kaulaliinaa kun nään jonkun.....
Runoon se varmasti voi kuulua, mä en vaan sitten ymmärrä moista taiteen lajia.. :snotty:

ap
Niin, mutta tosielämässä en mä ainakaan heiluttele kaulaliinaa kun nään jonkun.....
Runoon se varmasti voi kuulua, mä en vaan sitten ymmärrä moista taiteen lajia.. :snotty:
Älä nyt, en vaan keksinyt muutakaan tarpeeksi arkista toimintaa, mitä voi tehdä, kun kävelee kadulla toista vastaan. Ja sitten ajattelin asiaa niin, että kaulahuivin sisään voi mennä ikään kuin ikävää piiloon.

Mutta ei vika ole sinun vaan minun :).

Minusta runo kuulostaa sellaiselta itseterapiaoinnilta. Enkä tarkoita sitä negatiiviseksi määreeksi, vaan sellaiseksi, joka on syntynyt kenties kirjoittajan omien kipeittenkin tunteitten pohjalta.
Sellaiseksi, jonka tunnelma on helposti tavoittava ja voi koskettaa lukijaansa tämän omien tuntemusten pohjalta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Minusta runo kuulostaa sellaiselta itseterapiaoinnilta. Enkä tarkoita sitä negatiiviseksi määreeksi, vaan sellaiseksi, joka on syntynyt kenties kirjoittajan omien kipeittenkin tunteitten pohjalta.
Sellaiseksi, jonka tunnelma on helposti tavoittava ja voi koskettaa lukijaansa tämän omien tuntemusten pohjalta.
Oikeassa olet. Mutta aukeaako ulkopuoliselle?

ap
Joskus
tuntuu että minusta puuttuu
pala

Ei ole lupaa olla
lähellä
koskettaa
kohdata

Kiireessä ohitamme toisemme
muka välinpitämättöminä
heilautamme kättä
tervehdykseksi

Silti
katseet kohtaavat,
ja minä tiedän
muistan
mikä on totta

Tunnen tyhjän paikan
ja toivon
että uskaltaisin koskettaa

ap
Onko parempi ilman?
ei ole. Minä pidin siitä kaulaliinasta. =)
Ja minulle runo ainakin aukesi. Mutta kai runon aukeaminen onkin kiinni siitä, voiko aihe sivuta lukijansa sisintä.
Minustakin se kaulaliina oli tärkeä, mutta olen itse kaulaliinafriikki. Ne luovat turvallisuutta.

Onko parempi ilman?
ei ole. Minä pidin siitä kaulaliinasta. =)
Ja minulle runo ainakin aukesi. Mutta kai runon aukeaminen onkin kiinni siitä, voiko aihe sivuta lukijansa sisintä.
Minustakin se kaulaliina oli tärkeä, mutta olen itse kaulaliinafriikki. Ne luovat turvallisuutta.
niin =) ja ehkä kaulaliinan heilatuksessa on sellainen tietynlaisen tuttuuden
aste/ tai voisin kuvitella heilauttavani kaulaliina, jollekin joka on tuttu, ja jonka saatan ohittaa lähietäisyydeltä useinkin.
Ihan puolituttututulle heilauttaisin vain ehkä hyvin nopeasti kättäni.

juu
ET vaihda kaulaliinaa!!!!

Siitä tulee tunne, että näette talvella, joka symboloi kylmyyttä, mikä taas symboloi suhteenne pintatasoa, ulkokuorta.

Kaulaliina merkitsee myös ohimenevää hetkeä, nopea heti, kaulaliina heilahtaa, kun kättäsi nostat. Et siis pysähdy ja viipyile, vaan kuljett ohi ja muina miehinä tervehdit. Kaulaliinan heilahdus tarkoittaa liikettä.

Yhteistyössä