SANOKAAS NYT SITTEN, onko järjenköyhää ostaa 850 euron vaunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
siis miten se onnistuu? homeen pesu pinnasta?

ei millään -siinäpä se.

Tai siis pinnasta saa homejälken ehkä pois mutta se homeen haittavaikutus on ja pysyy.

Ja minä en ole pessyt hometta pois, en todellakaan.
Homeiset saa lähteä, ei niitä edes myydä.
(viittaan nimim.Huom kommenttiin johon oli minulta lainannut "kukin taplatkoon tyylillään")
Vaunut meillä ainakin aina sisäsäilytyksessä.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä..:
[Ja minä en ole pessyt hometta pois, en todellakaan.
(viittaan nimim.Huom kommenttiin johon oli minulta lainannut "kukin taplatkoon tyylillään")

Sorry, se oli sitten joku muu, joka kehuskeli tällä asialla. Että pesi homeet pois eikä uusi omistaja tiedä sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Kukin taplatkoon tyylillään.

Kuten sinä, joka pesit vaunuista homeet pinnalta pois ja jätit kertomatta ostajalle, että vaunut oli homeessa? Aika reilua, sanoisin.

Jokainen, joka ostaa esim. vaunut tai turvakaukalon tai turvaistuimen käytettynä ottaa tietoisen riskin siinä ettei tiedä niiden historiasta mitään. Turvaistuinkin voi olla homeessa. Voi olla myös ettei myyjä itsekään tiedä sitä, jos ei ole vielä näkyviä merkkejä siitä. Turvaistuin voi olla myös ollut kolarissa, vaikka se myydäänkin eteenpäin jne jne. Ostaja päättää onko hän vamlis ottamaan riskin.

Ja minä vein ne vaunut kirpparille myyntiin joten en edes nähnyt ostajaa. Toki en kirjoittanut, että olen vaunujen kuomusta pessyt pieneltä alueelta homepilkut pois. Kangas oli liotettu piimässä vuorokausi ja pesty sappisaippualla puhtaaksi ja huuhdeltu hyvin etikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
siis miten se onnistuu? homeen pesu pinnasta?

ei millään -siinäpä se.

Tai siis pinnasta saa homejälken ehkä pois mutta se homeen haittavaikutus on ja pysyy.

Ja minä en ole pessyt hometta pois, en todellakaan.

homeen haittavaikutuksen saa kyllä pois, mutta niitä jälkiä ei yleensä mitenkään..

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
[Ja minä en ole pessyt hometta pois, en todellakaan.

Sorry, se oli sitten joku muu, joka kehuskeli tällä asialla. Että pesi homeet pois eikä uusi omistaja tiedä sitä.

En minä sillä mitään kehuskellut - totesin vain asian.

Ja en tosiaan juu heitä pois vaunuja joiden kuomussa on muutama homepilkku. Sain niistä 350 euroa.

Itselleni on käynyt kerran niin, että kirpparilta ostamani paita oli pienen hetken kosteana ja se meni ihan homeiseksi. Ei olisi siinä ajassa tapahtunut mitään, ei muuttunut edes tunkkaisen hajuiseksi normaalisti, mutta paita oli selvästi kärsinyt jo aiemmin koska niin homehtui. Se lensi toki roskikseen.

Yhteistyössä