Sanokaas nyt ostanko Cybex Pallas-istuimen vai en?

..
Mahtaako Chefillä tai jollain muulla olla päivitystä tähän pienten lasten sopivuuteen Pallakseen tai Kiddyyn?

Onko kellään Pallasta vain siinä 70cm tai vähän yli olevalle?
 
Alkuperäiselle kysyjälle.
Olen saanut kokeilla molemmissa autoissamme bmw henkilöautossa ja nissan qashkaissa seuraavia istuimia. Besafe isis, akta graco xtp ja cybex pallas fix mikä siis isofix kiinnitteinen. Besafe ja graco olivat ihan mielettömän kömpelöitä asentaa. Tukijalkojen ja extra voiden kanssa kikkailu oli kyllä ihan syvältä. Kumpaankaan autoon ei mahtunut etupenkille enää istumaan paljon yli 160 senttinen aikuinen, kun penkit oli asennettu kiinni selkä menosuuntaan. Eli se siitä perheutoilusta kun mies on 188 pitkä.

Myös noinden 5 pistevöiden kanssa leikkiminen, kun pehmusteet ovat tiellä ja vyöt jokakerta solmussa ei tuo lisää turvallisuutta. Samoin pistin merkille, että noissa molemmissa tuoleissa lapsen pää roikkui valtoimenaan rinnan päällä, kun neiti nukahti.
Että ihan sama, mitä täällä arvostellaan ja tapellaan noista palkki-istuimista vs vyöistuimista niin en ikinä enää osta muita kuin palkillisia. Lapsella on paljon paremmat suojat pään seudulla ja mielestäni pallas on lapselle parempi ja tukevampi.
Kyllä se vaan niin on, että nuo palkilliset ovat tulleet jäädäkseen, koska ovat oikeasti parempia. Autossa on myös lapselle ja aikuisille paljon enemmän tilaa. Lisäksi kun ajaja näkee lapsen kasvot niin vältytään vaaratilanteilta paremmin. Ei tarvitse vetää liinoja kiinni missään motarilla kun pelästytään onko lapselle tapahtunut jotain kun ei nähdä.
Vielä kun penkki on isofix kiinnitteinen on väärin asentaminen mahdotonta. Besafe ja varsinkin gracon asennus ei vakuuttanut minua. Vaikka ne olivat "oikein laitettu niin ne liikkuivat silti". Etupenkillä pitää niitata tuoli mahdollisemman kireälle. Ei hyvä.

Itse siirsin neidin 9kk tienoilla kun ei mahtunut enää turvakaukaloon. Nyt neiti täyttää vuoden ja on erittäin tyytyväinen tuoliinsa. Mielestäni ihmisillä on älyttömät ennakko asenteet näitä penkkejä vastaan, kun eivät ole itse kokeilleet. Itse tilasin tuolini kikiwelt nimisestä nettikaupasta saksasta, kotiinkuljetettuna n.230€ ja mukaan kesäsuoja lisäksi.
Tuoli on hyvä, todella viimeistellyn näköinen ja helppo asentaa niin eikä ole niin älyttömän painava. Mitä muuta sitä turvaistuimelta voi pyytää?
 
kokemuksia
Meillä on 1 v vanhasta ollut tuo cybex pallas ja se on aivan loistava. Lapsen saa siihen helposti kii kun ei tartte kuin se vyö napsasta kiinni, ja lapsi on siinä niin hvin nalkissa ettei pääse mönkimään ja kiemurtelemaan toppahaalarissakaan irti valjaista, mikä meillä oi ongelmana 5-pistevöissä tuon ankeriaan kanssa. Lapsi on nyt 74 cm ja pystyy hyvin olemaan istuimessa, nukahtaessa pää lepää turvatyynyllä eikä kaula mene kaksinkerroin.

Sellanen vika siinä on sen jalustan kanssa että pieneen focukseen se ei mahtunut se istuin jalustan kanssa kun se pääntuki on aika korkea ja leveä ja fokuksen katto kapea. Turvavyöt on riittänyt ainakin Meganessa ja Focuksessa ja Volvossa siihen hyvin.

Ja siinä on tosiaan se hyvä puoli että sillä samalla istuimella lapsi pärjää koko loppu turvaistuinikänsä, kun samasta tulee tavallinen turvavyöistuin.
 

Yhteistyössä