Sanokaas mitä on liitoskivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaa odotan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaa odotan

Vieras
Eli mulla raskausviikkoja nyt 19+1 ja alaselkää särkee paljon etenkin sivuilta. Varsinkin nyt istuessa se tulee esille. Särkylääke helpottaa asiaa, mutta silti pelottaa että mitähän tää on. Päättelin kuitenkin ettei tämä voi olla supistelua koska ei ala ja lopu vaan särkee koko ajan. Tarkemmin sanottuna särky kohdistuu lantion tienoille, mutta siis selkäpuolella ja siellä sivuilla. Hirveän vaikea selittää.

Auttakaa kokeneet mammat :)

No ne liitoskivut kyllä tuntuu tuolla iha siellä itsessään alakerrassa. Ja on muuten niin kivuliaat että kävely tekee pahaa, tai minulla ainakin oli. Selkäsärkyä tuo voi ollaa muuten.. Mutta liitos kivut tuntuu iha tuol alaosoitteessa.

Hormonit löystyttävät niveliä, jotta lapsella olisi sitten helpompi syntyä. Liitoskivut tuntuvat eniten lonkassa, mutta kun ne hormonit eivät erota niveliä toisistaan, niin ihan yhtä hyvin voi olla kipeänä polvet, sormet jne.

Mulla tuntui liitoskivut häpyluussa - tuntui että halkean :|

Niin ja tosiaan mulla se kipu oli niin paha että ei päässyt kyykkyyn saati ylös sieltä, autoon meno ja poistulo oli ihan kamalaa ja loppuajasta myös kävely alkoi kivun takia vaikeutua kun vihloi niin kovin. Portaiden nousu/lasku oli tuskaa. Ainoastaan paikalla maaten ei ollut kipua.. Vertasin kipua monesti siihen että joku sahaisi alapäätä keskeltä kahtia. Loppui sitten synnärillä se kipu.

niin ja tosiaan mulla se kipu oli niin paha että ei päässyt kyykkyyn saati ylös sieltä, autoon meno ja poistulo oli ihan kamalaa ja loppuajasta myös kävely alkoi kivun takia vaikeutua kun vihloi niin kovin. Portaiden nousu/lasku oli tuskaa. Ainoastaan paikalla maaten ei ollut kipua.. Vertasin kipua monesti siihen että joku sahaisi alapäätä keskeltä kahtia. Loppui sitten synnärillä se kipu.

tämä niiin peesi!

Yhteistyössä