Sanokaapas mielipiteenne, ihan huviks vaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
Olen 90%:sen varma, että olen raskaana. Olo on juuri sitä. Menkkojen aikakin oli vasta ja hieman vain tuli tuhrua pyyhkiessä -mitä lie oli, mut menkkoja ei ole vieläkään tullut...testasin eilen päiväpissasta ja sanoin miehellekin, että kai se oli nega, vaikka jotain pientä, aavistuksen verran siinä näin ja lupasin testata maanantaina uudelleen.
Jos todella olen raskaana, raskaus olisi tänään enimmilläänkin kestänyt 13 päivää. Ei kai ihan ihme, jos ei selvää plussaa vielä näy? Kurkkasin sitä testiä vielä tänä aamuna ja nyt siinä näkyi selvä plus, joskin haamu edelleen, mutta selvä kuitenkin. En vain tiedä onko sillä enää mitään merkitystä.
Testaan siis huomenna vielä aamupissasta, mutta mietin vain, joko tuohon uskaltaisi vähän uskoa...=)

Lisäkysymys: imetän vielä osittain meidän 1-vuotiasta. On varmaan parempi lopettaa heti, jos/kun raskaus varmistuu? En haluaisi keskenmenoa, en.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
En osaa auttaa, mut mun kaveri ainaki imetti, vaikka oli raskaana. Ja ihan terve poika sieltä syntyi.
Kerrotko tyhmälle mikä siinä keskenmenon aiheuttaa? Mä luulin, et imettämisen pitäis estää ovulaatio.

kohtu supistaa imetyksen aikana, siitä johtuen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
En osaa auttaa, mut mun kaveri ainaki imetti, vaikka oli raskaana. Ja ihan terve poika sieltä syntyi.
Kerrotko tyhmälle mikä siinä keskenmenon aiheuttaa? Mä luulin, et imettämisen pitäis estää ovulaatio.

Imetys voi pitää menkat pois, mutta ei suinkaan välttämättä.
Minulla pysyi menkat pois vuoden ja kun vähensin imetystä, heti tulivat ja on ilmeisesti tärpännyt sitten eka kierrosta...=)
Imetys voi tehdä supistuksia, joskin sanotaan, että normaalissa raskaudessa voi imettää. Itse kuitenkin tunnen, että olen imettänyt poikaani riittävästi ja olen valmis lopettamaan. Enkä oikein jaksa uskoa siihen, että raskaus+imetys olisi ihan täysin turvallinen yhdistelmä. Lisäksi koen sen liian kuluttavana itselleni. =) Ehkä jatkaisin kuitenkin imetystä vielä jonkin aikaa...mutta vain siinä tapauksessa, etten olisi raskaana. Ehkä tuo kysymys imetyksestä oli turha, näköjään tiedän jo mitä teen!

"...sinulla voi olla kuukautisia muistuttavaa niukkaa vuotoa, vaikka olisitkin raskaana. Se on vain hormoonien oikkuilua." (Liberon sivuilta)

Joko uskaltaisin vähän uskoa tuohon haamuun, jonka saattoi nähdä vain hyvällä mielikuvituksella? ;) Vointi kyllä puhuu satakympillä plussan puolesta.

Yhteistyössä