Milloin HCG viim. näkyy testeissä + muuta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minävain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minävain"

Vieras
Siinäpä se kysymys onkin. Milloin teillä on myöhäisimmillään näkynyt vasta testeissä, että raskaana olette olleet (ja kenties todistekin tuhisee vieressä)?

Onko omassa tapauksessani mahdollista olla raskaana, jos edellisen yhdynnyn jälkeen (heinäkuu) on tulleet kahdet normaalit kuukautiset ja sen jälkeen eivät ole tulleet (lokakuussa ei ainakaan, mutta tätä kuuta tietysti vielä jäljellä), viisi kotitestiä näytti negatiivista ja yhteen tuli todella haalea haamu, mutta seuraavan päivänä tehty uusi testi oli selvä nega (kaikki tehty viimeisen viikon sisään aina seuraavana aamuna) ja tänään lääkärissä pissakoe näytti negatiivista? Olisin jo jollain 17-18 vkolla tässä tapauksessa (olen pullea, ei näy, eikä kyllä mitään oireitakaan ole), joten luulisi raskaushormoonin kuitenkin näkyvän jo vähintään lääkärin testeissä? Ei lääkäri tiennyt miksi jäänyt kuukautiset pois, mutta ei sulkenut mahdottomaksi raskauttakaan (jota kyllä vahvasti silti epäili). Voiko kyseessä olla kenties kohdunulkoinen raskaus tai voiko mahdollinen kilpirauhasepäily jättää kuukautiset myös pois näin yhtäkkiä? Ensi viikolle varattiin uusi pissa- ja myös verikoeaika, joten siihen asti tämä on tietysti vain pelkkää spekulointia..

Voiko kohdunulkoisen/tuulimunan jotenkin tunnistaa?

Kilpirauhasongelmat voivat aiheuttaa menkkaongelmia. Näin minulla. En usko, että olisit raskaana. Kohdunulkoinen raskaus näkyy raskaustestissä, samoin kuin tuulimuna.

Kohdunulkoinen kipuilee kaiketi suurimmalla osalla. Omalla kohdallani puuttui raskausoireet kokonaan ja vaisto kertoi ettei kaikki ole kohdillaan. Kohdunulkoinen todettiin rv 6 tms.

Eli hcg:tä pitäisi näkyä tk:n pissakokeessa viimeistään jos olisi raskaana? Noudati lääkärin neuvoja, ei kuulema ultraan ennen verikokeiden tuloksia..

Kiinnostaa kyllä iha muutenkin, missä vaiheessa viim. hcg:tä pitäisi näkyä, samoiten pystyykö tuulimunan tai kohdunulkoisen tunnistamaan, vai huomaako vain tarkemmassa syynissä.

Epäilen kyllä itsekin että raskaana olisin, mutta suvussa paljon ollut tuota, että normaaleja kuukautisia tullut raskaudesta huolimatta jopa pitkälle ja testit näyttäneet silti negaa.

Kiitos TrueBlood tiedosta :)

ihmetyttää vaan, miten yhtäkkiä kilpirauhasetkin voi sitten alkaa temppuilemaan.

On täysin mahdollista olla raskaana ilman positiivista raskaustestiä. Se on TODELLA harvinaista mutta mahdollista, meilläkin on 10-vuotias todiste.

Mutta sinun tapauksessasi siitä ei ole kyse, jos lääkärillä olet käynyt. Tekikö lääkäri sinulle sisätutkimuksen? Siinä lääkäri huomaa hyvinkin pienillä viikoilla jos kohdussa on tapahtunut kasvua.

Menkkojen poisjäänti on ihan normaalia, sitä tapahtuu ja siihen ei pahemmin puututa jos ei ole mennyt vasta kun pari kuukautta.

^ ei tehnyt kääkäri muuta kuin kyseli, kysyi neuvolan puoleltakin ja pisti pissakokeeseen. Negaa näytti, mutta neuvolan puolelta kehoittivat vielä varaamaan ensi viikolle uuden pissakokeen + verikokeen. Samalla tuli sitten puhe kilppareista, jotka myös ensi viikolla testataan. Mitään sisätutkimuksia ei tehty (vaikka kyllä odotinkin sellaista, en tajunnut siinä tilanteessa sitten enempiä kysellä) ilmeisesti negan takia.

Mie vähän mietinkin, että ei se mahdotontakaan ole jos testit negaa näyttää, mutta varmasti tod. harvinaista. Mutta jos hcg:tä ei tk:n pissatestissäkään näy "näillä viikoilla", niin tuskimpa vain sentään verikoe antaa enää toisenlaista vastausta?

Sanottiin vain, että aamulla (ei tarkempaa kellonaikaa, mutta ajattelin kyllä mennä heti kun labra aukeaa, ettei tarvitse kauaa jonotella eli kahdeksan maissa) ja pitää olla syömättä/juomatta. Onkohan vielä joitain muita ehtoja?

Jos verikoe näyttäiski jotain, niin epäilisin ettei ole kyse normiraskaudesta.

Kerrottiinhan sinulle, että jos käyt kilpparikokeessa, niin siellä pitää käydä ennen klo: 10?

Sori ot:
Täh? Mä oon kilpparivaivainen ja viimeksi tänään kävin kontrollissa mutta ei mulle tuosta ajasta ole kukaan sanonut!? Tänäänkin ehdin labraan vasta iltapäivällä. Lääkitys on mutta tänään en tietenkään ottanut.

Ja ap, kilpirauhasongelmat usein aiheuttavat häiriöitä kuukautiskiertoon, kyllä noilla viikoilla jo missä tahansa testissä näkyisi.

Jos olisit viikoilla 17 tai 18, niin silloinhan vauvan syke kuuluisi jo ja ehkä tuntisit liikkeetkin, onpa todella kummallinen tilanne:o Veikkaan kuitenkin ettet ole raskaana. Kerro sitten meillekin miten kävi.

Mulla oli kotitestit negaa, terkkarin pissatesti negaa, lääkäri teki sisätutkimuksen - ei havainnut raskautta - menkat yli 3 viikkoa myöhässä tuossa vaiheessa.
Sitten aloin oksennella, ja lääkäri teetti tutkimukset sisätutkimusta myöten uusiksi ja totesi, että mulla on joku ohimenevä suolistohäiriö..
raskaana mä kumminkin olin.

En tiedä onko täällä enää ketään mutta mun masussa taitaa olla ja näen ja tunnen liikkeet sekä päältä että sisältä. Kaikki mahdolliset muutkin raskausoireet löytyy paitsi myöhästyneet kuukautiset. Niiden oletettu alkamispäivä ois n. 12.1. Pillereitäkin oon välillä syönyt mutta mahdollisesti raskaus on alkanut jo ennen kuin aloitin ne (parin kk:n tauon jälkeen). Oon syönyt niitä välillä jonkun kuukauden-kaksi ja jättänyt pois ja taas seuraavista luomumenkoista aloittanut. Parisuhde-elämän muutosten takia. Kaks kotitestiä oon nyt tehnyt ja negaa näytti. Tod.näk.kuitenki oon raskaana. Tiedän kokemuksesta miltä oireet ja liikkeet tuntuu/näyttää koska mulla on 1,5 v.poika. Huomenna soitan ja varaan ajan lääkärille.

Yhteistyössä