Sanokaapa, onko ihminen näillä mitoilla mielestänne ylipainoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IlmanNikkiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IlmanNikkiä

Aktiivinen jäsen
20.08.2009
2 218
1
36
Äitini laihduttaa jatkuvasti kahta kiloa.. tekee raskasta ruumiillista työtä (maatila) päivittäin, liikkuu muutaman kerran viikossa tarkoituksella (jumppaa ja jotain muuta, en tiedä mitä kaikkea).

Mitat n. 160cm ja 63 kg. Minusta ei ole yhtään ylipainoinen ja väsyttää välillä kuunnella tuota laihdutusjuttua :ashamed:

Riippuu niin henkilöstä. Olen itse 165 cm pitkä ja 63 kiloisena tursuan raamistani. 10 kiloa kevyempänä kaikki justiinsa nappiin, ei liian laiha eikä ylimääräisiä vararenkaita tai selluliitteja.

Alkuperäinen kirjoittaja iv:
Riippuu niin henkilöstä. Olen itse 165 cm pitkä ja 63 kiloisena tursuan raamistani. 10 kiloa kevyempänä kaikki justiinsa nappiin, ei liian laiha eikä ylimääräisiä vararenkaita tai selluliitteja.

Sama homma kyl täälläkin. Tällä hetkellä... :/. Vois jo viitisen kiloa helpottaa tätä oloa. Tuntuu, että kaikki on vyötäröllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Paljonko sen vyötärönympärys on, se ois tärkeempi kysymys.

M-kokoa käyttää vaatteissa tai 38. On ns. päärynämalli :D Mutta lihasta enimmäkseen. Oon yrittänyt ihanalle äidilleni selittää, että lihas painaa enemmän kuin läski :whistle: muttei kuuntele :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja nii-i:

Sama homma kyl täälläkin. Tällä hetkellä... :/. Vois jo viitisen kiloa helpottaa tätä oloa. Tuntuu, että kaikki on vyötäröllä.

Kyllä on liikaa tosiaan jos on omppuvartaloinen, itellä on tiimalasi niin ei tule sitä pallovatsaa vaan ennemmin paino tulee reisiin ja takapuoleen.

No mä kokisin olevani liika pullea, mut mulla onkin ajatusmaailma tolta osin ikuisesti vinksallaan...
Ei varmasti ole ylipainoinen, kuulostaa järkevän korvaan ihan hyvän painoiselta :)

Vitsit sä tuollon mikään ylipainoinen oo.
On eri juttu olla löysä ku ylipainoinen.
Treenaa ittees niin et tursua tuonkaan kokoisena

Mun mielestä pelkät luvut ei kerro paljoakaan. Kuten joku kirjoittikin, niin lihas painaa enemmän ja paljon on merkitystä myös ruumiinrakenteella. Yks mun lähimmistä ystävistä esim. on pitkä 170cm ja painaa 70kg, mutta on ihan superhyväkroppainen: kaikki tiukkaa lihasta. Ja joidenkin mielestä painaa paljon. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja niin helppoa:

Ystävä hyvä, treenauksen tulos on tämä timmimpi 53-kiloinen varsi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja niin helppoa:

Ystävä hyvä, treenauksen tulos on tämä timmimpi 53-kiloinen varsi. :)

Ja lisään vielä, että kuten joku yllä sanoi, ruumiinrakennekin vaikuttaa paljon. Minulla on lähes tarkalleen samanpituinen ystävä, joka 65 kg painossa näyttää erittäin hyvältä. Jos itse kasvatan painoa tuohon, niin saan joko ryhtyä steroidibodariksi tai syömään pullaa täysipäiväisesti. ;)

Pari senttiä pidempänä olisin tuon painoisena valas, vaikka treenaan. Mutta riippuu niin ruumiinrakenteesta. Olen hentorakenteinen, jos äitisi on ns. raskastekoinen, harteikas jne. niin sitten on varmasti ihan ok.

Jaa-a...vaikea sanoa. Itse olen 168cm ja 55kg, ja yli 60kg oon painanut ainoastaan raskaana. Eli itselleni tuo olisi liikaa, mutta aika vaikeaa sanoa toisen mitoista.

Bmi 24,6 eli alkaa olla siinä rajoilla, todennäköisesti pientä ylimääräistä on vähän jossain mutta ei nyt ylipainosta voi puhua.

Hassua kun nyt itse laskin, oma bmi oli ennen esikoisen syntymää 24,3, nyt se on 19,6 eli on hävinnyt 13 kiloa :o Käytän yhä paljon samoja vaatteita, tosin monet ovat jääneet isoiksikin. Kai siinä jotain perää on kun nykyään moni siroksi.. Kyllä minä itseni hieman pulskaksi tunsin kun bmi oli ylärajoilla, tosin olin sopusuhtainen tuolloinkin.

Mulla on pituutta 171 cm ja 63 kiloa on mun ololle ja itsetunnolleni liikaa. Ei äitisi ole ylipainoinen, enkä minäkään, kyse onkin siitä, minkä kokoiseksi itsensä kokee, ja millaisena on itsellä hyvä olla itsensä kanssa. Minä en ole sinut itseni kanssa kuin tietyn kokoisena, ja siihen siis pyrin.

Yhteistyössä