Sanokaa viisaammat mistä saisin töitä...alkaa olla jo epätoivoinen olo :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Noora

Vieras
Olen jo puolivuotta yrittänyt työllistyä, mutta turhaan. Olen hakenut töihin noin 70-100 eri paikkaan ja parissa haastattelussa käynyt. Ei tätäkään loputtomiin jaksa...

Alkuperäinen kirjoittaja toinen työtön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no jos olet valmis tekemään mitä tahansa niin siivoustöitä aina löytyy

Mutta löytyykö niitäkään? Just luin lehdestä että niihinkin nykyään paljon hakijoita.

kyllä siivousfirmoista kannattaa kysellä vaikka ei olis hakuakaan

Työkkärin "tehokkaasti työelämään" ja vastaavat kurssit ovat todella hyviä. Koita päästä sellaiselle. Siellä nimittäin neuvotaan työnhakuun liittyviä erittäin tärkeitä seikkoja. Itse olen saanut vastaavilta kursseilta tosi paljon. Esim. että työhakemus kandee todellakin räätälöidä työpaikan mukaan ja kannattaa osaamislistojen tilalle laittaa konkreettisia esimerkkejä miten ko. asiat ovat tulleet ilmi työelämässä. Ansioluettelon ulkonäkö on myös erittäin tärkeeä ja siihen kannattaa panostaa. Se kannattaa myös pitää mielessä, että vaikka olisi työtön, niin kannattaa samalla kehittää itseään (esim. työttömien yhdistysten kurssit), joista saa täytettä ansioluetteloon ja mikä tärkeintä osoittaa näin, että on ollut työttömyysaikana aktiivinen ja kehittänyt itseään, jotta pysyy ajassa mukana.

Moni vaihtaa tänä päivänä myös ammattia. Ja miksi tosiaan kärvistellä työttömänä kotona, jos työtä ei kerran ole todellakaan tarjolla. Paljon järkevämpää on hakeutua opiskelemaan ja hankkia samalla myös ehkä uusi ammatti. Ensi vuonna voi mennä opiskelemaan ja saaden samalla päivärahaa + ylläpitokorvausta, joka sekin nousee ensi vuoden alusta.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/181209114607ML?OpenDocument

Uudelleen opiskelua miekin jo hyvin vakavasti harkitsin kun tuntui ettei työtä avaudu sitten millään ikinä ja valmistunutkin jo vuosia sitten. Mut joku ihme lykky tuli kohdalle ja tulin valituksi siitä huolimatta että siihen asti sain aina kuulla samaa virttä ettei riitä kokemus jne...
Sisko tekee nyt aivan muuta kun koulutus on, kyllästyi siihen ikuiseen rumbaan että korkeintaan pätkiä sai. Ei se todellakaan ole nykyään itsestäänselvyys saada töitä. Edes sijaisuuksia tms.

Alkuperäinen kirjoittaja näin se menee:
Työkkärin "tehokkaasti työelämään" ja vastaavat kurssit ovat todella hyviä. Koita päästä sellaiselle. Siellä nimittäin neuvotaan työnhakuun liittyviä erittäin tärkeitä seikkoja. Itse olen saanut vastaavilta kursseilta tosi paljon. Esim. että työhakemus kandee todellakin räätälöidä työpaikan mukaan ja kannattaa osaamislistojen tilalle laittaa konkreettisia esimerkkejä miten ko. asiat ovat tulleet ilmi työelämässä. Ansioluettelon ulkonäkö on myös erittäin tärkeeä ja siihen kannattaa panostaa. Se kannattaa myös pitää mielessä, että vaikka olisi työtön, niin kannattaa samalla kehittää itseään (esim. työttömien yhdistysten kurssit), joista saa täytettä ansioluetteloon ja mikä tärkeintä osoittaa näin, että on ollut työttömyysaikana aktiivinen ja kehittänyt itseään, jotta pysyy ajassa mukana.

Moni vaihtaa tänä päivänä myös ammattia. Ja miksi tosiaan kärvistellä työttömänä kotona, jos työtä ei kerran ole todellakaan tarjolla. Paljon järkevämpää on hakeutua opiskelemaan ja hankkia samalla myös ehkä uusi ammatti. Ensi vuonna voi mennä opiskelemaan ja saaden samalla päivärahaa + ylläpitokorvausta, joka sekin nousee ensi vuoden alusta.

täh. voiko jo vuoden opiskellut saada myös jotain muuta rahaa opintotuen lisäksi?

Se myös usein paistaa työhakemuksista, että ei hae paikkaa intohimoisesti. Jos vaan laittaa persoonattomia hakemuksia pakon vuoksi, niin se on luettavissa niistä hakemuksista.

Onko sulla alan koulutus? Työkokemusta minkä verran?

On koulutus alalle ja työkokemusta useita vuosia sekä yrittäjänä että työntekijänä. Lisäksi opiskelen parhaillaan uutta tutkintoa itselleni eri alalta ja olen käynyt lukuisia eri kursseja.

Mielestäni CV:ni pitäisi olla melko hyvässä kunnossa :(

Alkuperäinen kirjoittaja toinen työtön:
no jos olet valmis tekemään mitä tahansa niin siivoustöitä aina löytyy

Mutta löytyykö niitäkään? Just luin lehdestä että niihinkin nykyään paljon hakijoita.

Ei niihin vaki hommiin edes oteta ketä sattuu. Laiva siivoukset ja muut on erikseen, mutta niissä on paska palkka samoin, kuin työajat.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Alkuperäinen kirjoittaja näin se menee:

täh. voiko jo vuoden opiskellut saada myös jotain muuta rahaa opintotuen lisäksi?

Kannattaa tarkistaa kelasta tai työkkäristä (en tiedä kummasta, ehkä kelasta enemmänkin)