N
Noora
Vieras
Olen jo puolivuotta yrittänyt työllistyä, mutta turhaan. Olen hakenut töihin noin 70-100 eri paikkaan ja parissa haastattelussa käynyt. Ei tätäkään loputtomiin jaksa...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:no jos olet valmis tekemään mitä tahansa niin siivoustöitä aina löytyy
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Missä kaupungissa? Millä alalla?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:no jos olet valmis tekemään mitä tahansa niin siivoustöitä aina löytyy
Alkuperäinen kirjoittaja toinen työtön:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:no jos olet valmis tekemään mitä tahansa niin siivoustöitä aina löytyy
Mutta löytyykö niitäkään? Just luin lehdestä että niihinkin nykyään paljon hakijoita.
Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:hanki joku toinen koulutus.
Alkuperäinen kirjoittaja toinen työtön:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:no jos olet valmis tekemään mitä tahansa niin siivoustöitä aina löytyy
Mutta löytyykö niitäkään? Just luin lehdestä että niihinkin nykyään paljon hakijoita.
Alkuperäinen kirjoittaja -.-:Lama.
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:http://www.mol.fi/paikat/
Alkuperäinen kirjoittaja näin se menee:Työkkärin "tehokkaasti työelämään" ja vastaavat kurssit ovat todella hyviä. Koita päästä sellaiselle. Siellä nimittäin neuvotaan työnhakuun liittyviä erittäin tärkeitä seikkoja. Itse olen saanut vastaavilta kursseilta tosi paljon. Esim. että työhakemus kandee todellakin räätälöidä työpaikan mukaan ja kannattaa osaamislistojen tilalle laittaa konkreettisia esimerkkejä miten ko. asiat ovat tulleet ilmi työelämässä. Ansioluettelon ulkonäkö on myös erittäin tärkeeä ja siihen kannattaa panostaa. Se kannattaa myös pitää mielessä, että vaikka olisi työtön, niin kannattaa samalla kehittää itseään (esim. työttömien yhdistysten kurssit), joista saa täytettä ansioluetteloon ja mikä tärkeintä osoittaa näin, että on ollut työttömyysaikana aktiivinen ja kehittänyt itseään, jotta pysyy ajassa mukana.
Moni vaihtaa tänä päivänä myös ammattia. Ja miksi tosiaan kärvistellä työttömänä kotona, jos työtä ei kerran ole todellakaan tarjolla. Paljon järkevämpää on hakeutua opiskelemaan ja hankkia samalla myös ehkä uusi ammatti. Ensi vuonna voi mennä opiskelemaan ja saaden samalla päivärahaa + ylläpitokorvausta, joka sekin nousee ensi vuoden alusta.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/181209114607ML?OpenDocument
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko sulla alan koulutus? Työkokemusta minkä verran?
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:Alkuperäinen kirjoittaja näin se menee:Työkkärin "tehokkaasti työelämään" ja vastaavat kurssit ovat todella hyviä. Koita päästä sellaiselle. Siellä nimittäin neuvotaan työnhakuun liittyviä erittäin tärkeitä seikkoja. Itse olen saanut vastaavilta kursseilta tosi paljon. Esim. että työhakemus kandee todellakin räätälöidä työpaikan mukaan ja kannattaa osaamislistojen tilalle laittaa konkreettisia esimerkkejä miten ko. asiat ovat tulleet ilmi työelämässä. Ansioluettelon ulkonäkö on myös erittäin tärkeeä ja siihen kannattaa panostaa. Se kannattaa myös pitää mielessä, että vaikka olisi työtön, niin kannattaa samalla kehittää itseään (esim. työttömien yhdistysten kurssit), joista saa täytettä ansioluetteloon ja mikä tärkeintä osoittaa näin, että on ollut työttömyysaikana aktiivinen ja kehittänyt itseään, jotta pysyy ajassa mukana.
Moni vaihtaa tänä päivänä myös ammattia. Ja miksi tosiaan kärvistellä työttömänä kotona, jos työtä ei kerran ole todellakaan tarjolla. Paljon järkevämpää on hakeutua opiskelemaan ja hankkia samalla myös ehkä uusi ammatti. Ensi vuonna voi mennä opiskelemaan ja saaden samalla päivärahaa + ylläpitokorvausta, joka sekin nousee ensi vuoden alusta.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/181209114607ML?OpenDocument
täh. voiko jo vuoden opiskellut saada myös jotain muuta rahaa opintotuen lisäksi?
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Olisitko valmis muuttamaan työn perässä?