Sanokaa nyt yksikin hyvä syy miksi lapsella PITÄÄ Olla lassiteciä,ticketiä tms?

  • Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
Eihän ennenkään lapsille ollut kaikenmaailman hilavitkutin haalareita? Miksi nykyään on suurinpiirtein lastensuojelun paikka, jos lapselle ostaa 40e haalarin?
Mä käytin lapsena siskojen vanhoja toppapukuja talvella ja ne saattoivat olla monta talvea käytössä. Multa se sama haalari jatkoi vielä pikkusiskolle. Eli neljä siskosta käytettiin yleensä samaa pukua. Aina kun jäi edelliselle pieneksi, niin nuorempi sai. Mä en lapsena pahemmin sairastellut ja mulla ei ole mitään huonoja muistoja lapsuuden talvista tms.

Miksi on niin tärkeää nykyään, että lapsella pitää olla 200e haalari, jossa suuripiirtein yksi suojakerros sitä varten jos jääkarhu raapaisee + ne sata muuta.

PS: Munkin lapsilla on kyllä ticket ja lassietec tällä hetkellä. Ovat kalliita ja kestäviä, mutta mä ostin ne kyllä ulkonäön takia:D
 
Lassitec kestää hyvin vettä ja viimaa. Lisäksi se pysyy todella hyvänä ja lämpinä, vaikka pesisi koneessa monta kertaa.
Ticketillä on usein niin ihania kuoseja, että ostan siksi. Tosin sitä tähtikuosia inhoan. Ticketin fleecevuorelliset sadeasut ovat huippuja syksyisin ja keväisin.
 
"noo"
Ei ole yhtäkään hyvää syytä.

Ticket, lassietec, reimatec yms kestää konepesua todella hyvin. Haalarin "pinta" ei mene miksikään. Meillä oli vanhimmalla pojalla 2 talvea lassietecit ja nyt sama haalari pikkuveljellä.
Reimatecillä on taas ihania kuoseja ja laadukkaat haalarit.
Tytöllä on Ticket, koska kuosi sattui mielyttämään.
 
Kuka on sanonut että pitää olla tai että olisi lastensuojelun paikka jos hankkii jonkun halvemman haalarin?

Minulla on omat syyni miksi haluan omille lapsilleni kosteussuojatut haalarit, muttei se tarkoita että kaikkien muiden pitäisi mielestäni hankkia myös sellaiset.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Mä näen asian omien lasteni kohdalla niin, että miksi heillä ei olisi oikeutta nauttia toimivista ja säänkestävistä ulkovaatteista? Ulkoilla ilman ahdistavia kurahousuja? Miksi heidän pitäisi tietää miltä tuntuu kun villatumput kastuu läpimäräksi pulkkamäessä - siksikö että mä lapsena sain sen kokea? :)

Muiden muksujen vaatteet on mulle yks hailee. Kunhan suht sopivan kokoista ja vuodenajan mukaista olisi niin hyvä.
 
Monet edullisemmatkin haalarit ovat kosteussuojattuja ja pitävät viimaa. Lisäksi ovat lämpöisiä. Joten jos saa kosteussuojatun, tuulta pitävät ja lämpöisen haalarin, joka kestä hyvin pesuja 60eurolla, niin mikä on se syy miksi pitää silti ostaa 180euron haalari?
Mun tytöllä on kyllä Ticketin haalari ja se syy siihen oli neutraali väri ja ihana karvahuppu. Pienimmällä tytöllä on siskon vanha reimatec käytössä. Pojalle ostin lassitecin siksi, koska se oli hienoin haalari mitä pojalle löysin.

Eli ymmärrän kyllä sen, jos haluaa ulkonäön takia ostaa tietyn haalarin.
 
"pix"
No ei niillä nyt pakko ole sellaisia olla :) Itse ostan tikettiä, mutta käytettynä. Sama haalari on ensiksi ollut 1-2 lapsen käytössä, sitten siirtyy meille, meiltä tuttavan lapselle, ja sieltä takaisin meidän nuoremmalle lapselle. Viisi lasta siis käyttää sitä samaa haalaria... En usko, että halvemmat haalarit kestävät tuollaista kierrätystä. Eivät ainakaan ne, mitä olen nähnyt lähipiirissä käytössä.
 
"vieras"
Mutta vedenkestäviä ja hyviä haalareita saa halvemmallakin? Lähinnä naurattaa vaa, jos joku oikeasti kuvittelee että ne halvemmat eivät oikeasti kestäisi vettä ja viimaa. Kyllä ne kestää. Meillä on lindexin vettä ja tuulta pitävä lämmin toppahaalri jo toista talvea käytössä. Hyvä on ollut. Taisi maksaa 50e.
 
"kotiäiti"
Päivä rymyttiin tänäänkin ulkona lumitöissä - kahteen otteeseen - eikä mennyt ticketin tai molon puvuista märkä läpi. Mallitkin mukavat. Siksi meillä nämä merkit. Lapsia kolme, vanhin 5.
 
"mamiska"
Mä ostan lassieteciä, koska se on niin kestävä! Pitää vettä, vaikka olisi ollut monella lapsella käytössä ja usein pesty. Meilläkin kiertää haalarit lapselta lapselle ja ainakin lassietec ja myöskin Reman haalarit ovat hyvin kestäneet.
 
"joojoo"
Mä maksoin mun vauvan Ticketin haalarista 40 euroa kun alennusmyynnistä ostin. Mikä oletus se on, että ne tecit olis aina huippukalliita? :O Itse ostan pääosin teccejä vain ja maksimissaan oon maksanu 70e haalarista.

Mutta jos joku syy pitää olla niin ne kestää kulutusta, pitää vettä ja niistä saa rahaa vielä kun itse ei niitä enää tarvi.
 
"vieras"
Jos tärkein ominaisuus sille haalarille on se, että pitää vettä ja pystyy hyvänä useamman talven, niin siihen kyllä riittää halvemmatkin haalarit? Ymmärrän, jos kuosin takia haluaa jonkun tietyn. Itse ostan haalarin aina ulkonäön perusteella. Tottakai sen haalarin pitää kestää vettäkin.
 
WienMamma
Meillä on kaupungille ja kyläilyyn erikseen vaatteet. Pojilla Burberryn untuvatakit ja tytöllä Gantin villakangastakki.
Haalareita käytetään ihan arkena ulkona leikeissä ja tietenkin päiväkodissa. Olen todennut itse lassitecin ja reimatecin parhaiksi meidän lapsille. Pidän tärkeänä, että haalari kestää vettä ja tuulta. Lisäksi plussaa, jos voi huoletta pestä koneessa ilman että haalari "lässähtää".
 
kikkana
Onko tää Lassitec joku uusi merkki? Mä tiedän Lassietecin ja se on ihan OK kosteudenpitävä haalari, mutta ei nyt tosiaankaan mikään merkkihaalari... Lassietec-haalarit saa Löytötexin alesta 40 eurolla eli ei kyllä mitenkään kallis.
 
nojoo
Meillon vaikka mitä haalareita ja toppahousuja ja toppapukuja.

On noita "hienoja" ja "uusia" ja sitten on parilla lapsella jo kiertäneitä remuja ja tutta-tuotteita.

Kaikki on oikein hyviä. Lämpimiksi tarjkoitetut pitää lämpimänä ja kosteussuojatut pitää samaam tavoin vettä. Ei ole saumat ratkeilleet tms.

PS. Pä'iväkodissa ne pistää kurahousut kuitenkin - ihan sama, onko kosteussuojattu vai ei....
 
Jos me lapsuudessa kärsimme märistä talvivaatteista tai käytimme kuravaatteita, niin miksi nyt pitäisi tehdä samoin, jos pienellä investoinnilla saa vedenpitävät kuteet.

Siis jos kysymys oli, miksi lapsilla pitää käyttää erityisiä kalvohaalareita, eikä halvin mahdollinen kelpaa?

Miksi ihmiset ostavat kahvinkeittimen, vaikka ilmankin voi kahvia keittää? Tai miksi ihmisillä on mikroaaltouuni? Miksi tarvitaan DVD-soittimia?

Flunssa tarttuu viruksesta eikä kylmettymisestä eli sinun vaatetus ei määrää altistusta flunssaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"isosisko"
Pienenä oon aina pitäny isosiskon vanhoja haalareita, nyt samoja haalareita vielä pienemmillä. Neljä tyttöä ja kaikki ollaan käytetty osittain samoja vaatteita, jotain uuttakin on kaikki kyllä saanu. Nyt ku on poika tullu, niin ostettu kirpparilta halvalla ja pojalla on jo neljä hyvää toppahaalaria tälle talvelle... Uutena saanu talvitempeistä barbapapa liivin hmltä alesta. Ei missää nimes tartte olla kalliita. Ennen on pihalla oltu ihan vaa sukkikset, mekko ja joku takki talvellaki. Jos vaan haalarit on niin hyvä on. Joka vuosi joutuu kuitenki hankkii uudet niin kantsii myös kierrättää toiselta toiselle ja nuorimman jälkeen serkulle, tutulle tai myyntiin. :)
 
"vieras"
Kyllä mä ainakin muistan miten ikävä oli kun pienenä kastu polvet ja peppu jos oli loskakeli ja kuinka kankeaa oli liikkua toppahaalarissa ja kurahousuissa. Siinä syy :)
 
"hehee"
Mun mielestä ei tarvitse olla. Enkä ole niitäkään ihmisiä, jotka kuluttavat päivät katselemalla, onko jonkun pennulla liian pienet tai liian isot vaatteet, merkistä puhumattakaan. Mulle on AIVAN TÄYDELLISEN YHDENTEKEVÄÄ minkälaiset vaatteet kenelläkin on.

Ei kiinnosta paskaakaan. En edes tiennyt ennen kuin tällä palstalla olin ollut vähän tiiviimmin, nyt parisen vuotta, mitkä merkit ovat tyyriimpiä ja mitkä halvempia. ja mun lapset sentään jo koulussa. Että niin paljon kiinnostaa.

Mutta jos mun lapsella sattuu joskus olemaan kalliimpi vaate, niin se johtuu siitä että on sen valinnut kaupassa käydessämme. Annan valita itse. Sen muistan että lapsena joskus otti kovasti päähän ja oli vaikea olla, jos oli epämieluisan vaatteen joutunut pukea päälleen. Joten lapset valitsevat. Merkeistä eivät tiedä eikä raha tai merkit kiinnosta heitäkään. Kirppiskin käy.
 
"vieras"
No meillä siksi, että meillä on monta lasta ja mulla heikot hermot. Haluan, että ulkoilu sujuu, joten meillä sujuu kaikki muukin paremmin. Liikkuva lapsi = virtaansa kuluttava lapsi = rauhallisempi lapsi.
 

Yhteistyössä