Iltasatu se on meilläkin. Jätkä ei jaksa keskittyä moiseen, joten se on jäänyt. Lueskellaan sitt päivällä, tai iltasin jos mies on kotona.Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:Mä kans tunnistan ton "yhdeksän kipurajan"Mä haluun sen jälkeen päästä siivoomaan sotkut keittiöstä, syömään iltapalaa ja suihkuun - ja jos esikoinen juoksee ja pienempi huutelee vielä kauankin sen jälkeen, mulla alkaa kyllä savu tulla korvista.
Mites, pystytkö keksiin jotain tekemistä - ei välttämättä illalla, vaan pitkin päivää, johon kumpikin lapsista vois omalla tavallaan osallistua?
Mulla on äärettömän huono mielikuvitus, mutta jos sä keksit, kerro heti. Ikäeroa on 5 vuotta, neiti 6 ja jätkä 1v.
Onks jotain sellasta mitä ootte neidin kans ennen vauvaa tehneet yhdessä ja josta nyt on tarvinnu tinkiä? Meil esim. iltasadun lukeminen jäi väliin kun vauvan nukuttaminen oli välillä niin hankalaa. Sitten yks ilta otin vauvan toiseen kainaloon ja esikoisen toiseen ja kumpikin oli täysin tyytyväisiä. Ihme kyllä pienempi jaksaa edelleen kuunnella sen sadun, vaikka on kohta 1v.
Legoja meil rakennetaan niin, että esikoine ja minä rakennetaan ja 1v repii legoja irti toisesta alustasta tai syö niitä.
Leikitään laululeikkejä ja tanssitaan yhdessä. Usein esikoinen kans esiintyy meille ja me katsellaan.
Kylvetään yhdessä: minä suihkussa, vauva vadissa, esikoinen omassa ammeessaan.
maalataan sormiväreillä
tämmösiä meillä - ikäero tosin on vaan kaks vuotta, mutta sinänsä lähtökohta samantyylinen ja tunnistan noita tunteita joista kirjoitit
Mä oon koittanut noit leikkejä just yhdistellä silleen ett molemmat on: mutt toi tyttö on sen verran iso jo, että haluaa pitää omat juttunsa erikseen veikalta. Tietää ett vauva ei pahuuttaan riko ja hajota, mutta ei siedäkään sitä vaikka ymmärtää toisen pienuuden. On vähän vaikea siis ollut yhdistää tätä paria yhdessä leikkimään: keinuvat sovussa. Mutta se on kokolailla ainut. Kyll niillä kivaa on yhdessä, niin kauan kun kaikki menee niinkuin tyttö haluaa.