Sanokaa nyt, että eläimiä ei voi haalia ihan rajattomasti!

MIIA
Alkuperäinen kirjoittaja Eläintarhako?:
Sen mää sanon, että kani ei oo kovin "helppo" lemmikki. Vaatii häkin puhdistusta vähän väliä tai haisee yököttävälle, vaatii seuraa ja vapaana juoksutusta, jolloin voi tehdä helposti tuhoa. Miten koirasi mahdollisesti sanoo vapaana juoksevasta kanista?

Kani on loppuviimeksi aika raskasta pitää. (meillä on ollut aikoinaan monia kaneja).
Häh?! Ei meillä kanit haise! Mä käytän niillä kakka-astiassa pellettiä. No tietysti jos heinänhajua vieroksuu.Mutta siis meillä on ollut koiria ja kirroja sekä marsuja,kaneja ja gerbiilejä,ja kyllä kani on helpoin,ei sen kanssa tarvitse ulos lähteä lenkille säässä kuin säässä,riittää kun päästää vapaaksi juoksemaan.Tuhojakaan eivät oo tehneet kun on muuta aktiviteettia tarjolla.
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Mineirva:
Voihan niitä haalia- raja tulee vasta kämpän koossa vastaan (tai koottomuudessa :whistle: ) :saint:

Mistä muuten ap olet ottamassa gerboja? Mulla kanssa tupsuhäntiä- 4kpl ja nyt tulee deguja kaveriksi (mulle siis :LOL: :whistle: )
Oi deguja :heart: Minä olisin halunnut degun, mutta niitä ei saa mistään suht läheltä :( Gerbiilit tulee kasvattajalta tuosta n. 100 km päästä.
Mullakin gerbat kasvattajalta- sain just sen värisiä kun tahdoin =) Tämä yksi on näyttelyssäkin ollut paras yksivärinen naaras- heh siis tosiaan gerbojen näyttelyssä :p :LOL:
Deguja siksi kun tahdon vähän aktiivisempia lemmikkejä, jotka ovat vieläpä älykkäitäkin ja niille voi kehitellä kaikkea kivaa :D
Kissat mahtaa olla onnessaan :whistle:
 
Eläintarhako?
Alkuperäinen kirjoittaja MIIA:
Alkuperäinen kirjoittaja Eläintarhako?:
Sen mää sanon, että kani ei oo kovin "helppo" lemmikki. Vaatii häkin puhdistusta vähän väliä tai haisee yököttävälle, vaatii seuraa ja vapaana juoksutusta, jolloin voi tehdä helposti tuhoa. Miten koirasi mahdollisesti sanoo vapaana juoksevasta kanista?

Kani on loppuviimeksi aika raskasta pitää. (meillä on ollut aikoinaan monia kaneja).
Häh?! Ei meillä kanit haise! Mä käytän niillä kakka-astiassa pellettiä. No tietysti jos heinänhajua vieroksuu.Mutta siis meillä on ollut koiria ja kirroja sekä marsuja,kaneja ja gerbiilejä,ja kyllä kani on helpoin,ei sen kanssa tarvitse ulos lähteä lenkille säässä kuin säässä,riittää kun päästää vapaaksi juoksemaan.Tuhojakaan eivät oo tehneet kun on muuta aktiviteettia tarjolla.
No kyllä kanit haisevat, jos häkkiä ei tarpeeksi usein siivoa -kuten kirjoitinkin viestissäni. Ihme, jos edes viitsit väittää tuollaista, jos sulla kani on.. Luulisi sullakin olevan tietoa. Kanin pissa siis haisee tosi voimakkaalle. Kun kerta on kyseessä aikuiset kanit, ne eivät välttämättä opi käyttämään pissakoppaa erikseen, tosin se on helppo opettaa aikuisellekin.

Kani ei kyllä ole helppo verrattuna esim. kissaan/gerbiiliin. Marsusta ei ole kokemusta, joten siitä en osaa sanoa. Koira toki on ihan eri luokkaa kuin joku kanin hoito, mutta ei kissan/gerbiilin/marsunkaan kanssa tarvi ulos lähteä. Monet kanit tekevät paljon tuhoja, vaatii erikoisjärjestelyitä huoneessa (johdot ylös yms.) joten ei sinänsä ole kovin yksinkertaisia. Gerbiilit on tsiljoona kertaa helpompia, kun terraakin pitää siivota n. 1kk välein. Kanen häkkiä siivotaan muutaman päivän välein, kakka-astia melkein päivittäin ellei sitten jaksa pissan lemua..

Joten en kyllä luokittele kania kovin helpoksi...
 

Yhteistyössä