Tiedätkö mitä Päivi Hertzberg teki häissään?Alkuperäinen kirjoittaja tätä en tajua!;29252593:Mitä tarkoittaa ottaa asiasta vaari/vaarin?
vaarit tietää parhaiten ja niiden neuvoista kannattaa oppii opikseenAlkuperäinen kirjoittaja tätä en tajua!;29252593:Mitä tarkoittaa ottaa asiasta vaari/vaarin?
Sama...:ashamed:Tästä tulikin mieleeni huvittava juttu.
Pienenä oli tapana esim juoksukisoissa huutaa "ääään-yyyyyy-teeeee-nyyyyyt".
Tajusin vasta hyvin myöhään, että huudot "ääään-yyyyy-teeeee muodostavat sanan NYT.
Oletin että se oli vain joku värssy mikä huudellaan ennen tuota nyt sanaa (paikoillanne valmiit -tyyliin).:ashamed:
EhheheheTiedätkö mitä Päivi Hertzberg teki häissään?
- Otti tilanteesta vaarin
Kotimaisten kielten keskus :: Muori ottaa vaarinAlkuperäinen kirjoittaja tätä en tajua!;29252593:Mitä tarkoittaa ottaa asiasta vaari/vaarin?
Eli ota nyt tilanteesta vaarin neuvo? Tällä idealla vai? Miksei ota tilanteesta ukki, pappa, isoisä? Höh, ihan tyhmä sanontavaarit tietää parhaiten ja niiden neuvoista kannattaa oppii opikseen
Kiitos nyt tajusin Eli ruotsin peruja.
ei näemmä mun arvaus menny sinne päinkään mutta kiitos mynthoonin, olen taas piirun verran viisaampiAlkuperäinen kirjoittaja tätä en tajua!;29252686:Kiitos nyt tajusin Eli ruotsin peruja.
Aika monethan on Ruotsin peruja, mm. ne ettonet ja pullaeltti, joka tarkoittanee pullapitkoa.Alkuperäinen kirjoittaja tätä en tajua!;29252686:Kiitos nyt tajusin Eli ruotsin peruja.
niimpä, ja miksi se ruokapöytään lätkäistävä kankaanpala on myös tablettiMiksi tablettitietokone on tabletti?
Hämmentävää!niimpä, ja miksi se ruokapöytään lätkäistävä kankaanpala on myös tabletti
No ensinnäkin jos orava vaikuttaa vittuuntuneelta, niin se ei vain vaikuta siltä, vaan se on oikeasti vittuuntunut.Vituttaa kuin pientä oravaa!
Eikö keskikokoista tai isoa oravaa vituta ollenkaan? Vituttaako oravaa yleensä, vaikuttako se jotenkin vittuuntuneelta?
Vai onko tämä lyhenne sanonnasta: "Vituttaa kuin pientä oravaa pakkasella kun käpy on jäässä"
Tuossakin ihmetyttää se, että eikö isoa tai keskikokoista oravaa häiritse jäätynyt käpy.
Mä olen ajatellut niin, että kun pahastuu, niin tavallaan tuhahtaa nenällään Ja kun oikein kovin ärsyyntyy, niin siinä tuhahduksessa voi vaikka imaista jotain pientä (herne) nenäänsähttp://www.kysy.fi/kysymys/mista-tulee-sanonta-etta-vedetaan-herneet-nenaan
No pentele, ei alkuperää tiedossa. Oiskohan löytyny ensimmäinen tämän ketjun sanonta, jolle ei löydy oikeaa alkuperää? Spekuloisin, että hermostumisessa kasvojen ilme jotenkin muistuttaisi jonkin vetämistä nenään. Dunno.
Taulutietokone eli tablet computer.Miksi tablettitietokone on tabletti?
niin niin mutta miksi jenkit on nimenneet sen tablet computeriksiAlkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29253997:Taulutietokone eli tablet computer.
Aika kumma kyllä, mutta kai se pöytä (table) jotenkin tuohon liittyy.niimpä, ja miksi se ruokapöytään lätkäistävä kankaanpala on myös tabletti