sanoista 1v6kk ikäisellä

Eli kysyisin sellaista että lasketaanko puolitoista vuotiaalla sanoiksi myös ne sanat, joista puuttuu esim alkukirjain, mutta jotka lapsi hallitsee hyvin? Ja tällä hallinnalla tarkoitan, että lapsi tietää mitä tarkoittaa ja käyttää näitä sanoja päivittäin. Esimerkiksi: ukke=nukke, ikaa=likaa, ello=kello.... Typerä kysymys, mutta olisi mukavaa jos joku tietäisi.
 
No kyllähän ne ovat sanoja kun lapsi kerran tietää mitä ne tarkoittaa! siis jos osoittaa kelloa ja sanoo ello... hän ei vaan osaa vielä sanoa sitä oikein. Meillä esim. leipä on pelkkä pä. ja mä kyllä tiedän kun tyttö tulee keittiöön ja sanoo pä. että hän haluaa leipää. samoin iskä on kä. tulee myös ihan oikeita sanoja kuten äiti, mummo, ukki, kukka ym.....
mutta myös nämä "vajanaiset" sanat kuuluvat osaamiseen kun kerran tietää tarkoituksen! Siis minun mielestä ja näin meillä.....
 
anjuusa
Minä lasken sanoiksi kaikki mahdolliset sinnepäin yrityksetkin! Kissa on esimerkiksi aina "tsii" ja lamppu "paappu". Mahtavaa aikaa tämä puhumaan opettelu! Meillä tyttö aloitti vasta nyt puolitoistavuotiaana.
 
Mun mielestä tuomoiset laksetaan,koska se ihan selvästi tietää mitä tarkoittaa ja kirjain sinne tai tänne =)

Mutta niitä en ymmärrä ku jotku sanovat että minun lapsen eka sana oli esim. tii ja se tarkoittaa vähän sitä sun tätä, niin ku tä?

Onhan ne toki lapsen omia sanoja mutta eivät tarkoita mitään eikä omasta mielestäni lakseta sanoiksi,meni vähän ohi aiheen,mutta sanoinpa kuiten.
 

Yhteistyössä