Sanoisitteko anopille asiasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kekkebuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kekkebuu

Vieras
Elikkä meillä anoppi käy kyläilemässä noin joka toinen kuukausi ja tuo aina tuliaisia. Mutta mitä tuliaisia tuo, se onkin ihan eri juttu....

Lapsemme ovat alle 1-vee ja noin 3-vee pojat. Anoppi tuo tullessaan 122-128cm kokoisia vaatteita, sanoo aina vaan, että on sitten kasvuvaraa nauraen. Muutaman kerran on tuonut pienempiä, mutta ne ovatkin sitten olleet esim. kokoa 116 olevat tuulipuvunhousut, joissa on isoja kukka- ja perhoskirjailuja. Toinen kiva lahja nuoremman synnyttyä oli röyhelöhaalari kokoa 92 senttiä. Kyllähän nuo lapset tuosta kasvavat, mutta 128cm kokoon taitaa mennä vielä aika monta vuotta.

Asumme pienessä asunnossa, eikä säilytystilaa juuri ole. Minua on alkanut ärsyttää, olisi mielummin tuomatta mitään, kuin raahaisi noita jättivaatteita meille. En kehtaa anopille asiasta oikein sanoa, esikoinen oli vuoden, kun toi ekan kerran näitä vaatteitaan, silloin toi pienelle housuiksi 116 senttiset shortsit. Mies mainitsi asiasta äidilleen, mutta sitten siirryttiinkin tuomaan näitä yli 120 senttisiä vaatteita. Välillä kyselee, että oletteko käyttäneet vaatteita, ja olen kertonut, että isompi käyttää kokoa 98-104cm ja hukkuu näihin lahjavaatteisiin, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta. Kuunteleekohan se anoppi minua vai onko ymmärryksessä jotain vikaa?

Meillä oli vähän sama homma, tosin ne oli tytön kummeja, jotka toivat isoja vaatteita. Ja kun he kerran tulivat, niin sanoin tytölle että kokeilaanpas päälle kummitädin tuomaa mekkoa. Siitä tajusi että on hiukan isoja vaatteita.

[QUOTE="vieras";23850070]En sanoisi asiasta, laittaisin vaatteet päälle kun seuraavan kerran tulee vierailulle.[/QUOTE]

:D Tässä voisi olla ideaa!!

Eiku oikeesti, onko anoppisi ihan vajaa? Eihän tuossa ole mitään järkeä!! Sanoisin seuraavalla kerralla, ettei meillä ole enää liian suurille vaatteille säilytystilaa. Ja möisin surutta kaikki liian suuret vaatteet.

Joko se on tyhmä, välinpitämätön, itsekeskeinen tai pirullinen. Sano sille vaan suoraan ettei teillä ole tilaa liian isoille vaatteille. Jos jatkaa niiden kantamista niin mietiskele ääneen paljonko ko. vatteista saisi kirpparilta.

Mua tympii anopit jotka tekee oman päänsä mukaan välittämättä toisista. ja varmaan kuvittelevat tarkoittavansa hyvää, huoh.

[QUOTE="vieras";23850092]Luulen, et vähemmällä pääset, kun et sano mitään ja just vaikka huutonettiin myyntiin pikkuhiljaa siirtelet...[/QUOTE]

Miks pitää toimia selän takana? Onko vaikea sanoa, että kiitos, mutta meillä ei ole säilytystilaa?
isompi loukkaus on jos jälkeenpäin tulee kiertoteitse ilmi, että vaatteet on myyty.

Meillä anoppi oli ihan samanlainen! Se toi aina jotain vaatetta mukanaan ja ne oli just kokoa 140cm vaikka poika oli 74cm vaatteissa. Alkuun otin vaatteet hymyssä suin, laitoin huuto.nettiin myyntiin :D Ihan siistejä vaatteita ne olikin, ja olisin itsekkin käyttänyt jos olis ollut vaan vähän pienempää edes. Ei meilläkään ole tilaa säilöä vuosiksi yksittäisiä vaatekappaleita.
Sitten se alkoi menee yli, koko ajan oli ikea kassillinen vieressä joka olis pitäny huuto.nettiin naputella. Sanoin ihan suoraan, että nyt alkaa olee vaatetta ihan liikaa, että ei enää tai sitten säilököön hän omassa kodissaan niitä useamman vuoden. Aika hyvin meni perille se, että alkaa yksinkertaisesti tila loppumaan.. Ikinä en kyllä ole paljastanut että laitoin vaatteet eteenpäin. :D

[QUOTE="vieras";23850070]En sanoisi asiasta, laittaisin vaatteet päälle kun seuraavan kerran tulee vierailulle.[/QUOTE]

Se vasta olisikin viehättävä näky, meidän pieni ruipelo tulisi luultavasti kaula-aukosta läpi. Huutonettiin ajattelin vaatteet laittaa myyntiin, mua vaan tavallaan kiinnostaisi mikä vimma anopilla on noihin 122-128 kokoisiin vaatteisiin.

Mies ei ole oikeastaan ollenkaan tekemisissä/puheväleissä äitinsä kanssa, hyvät päiväät juttelevat, mutta minä lähinnä hoidan yhteydenpidon isovanhempien kanssa. Anoppi on vähän sellainen, että ei kuuntele ketään eikä voi toimia toisten mielen mukaan.

Mun anoppi taas osteli liian pientä :( Nyt sitten vasta tuonut isompaa ja pyydänkin sitten että tuo isompaa kun tyttö kasvaa niin hurjalla vauhdilla. Harmittelin vaan silloin ku tul liian pientä, mutta en ongelmaa tehnyt asiasta..kiittelin vain ja sitten pistin myyntiin.,

meillä onneksi anoppi kysyy mitä kokoa käytämme ja on ainakin vielä osannut tuoda suht sopivia ja aikas kivojakin vaatteita. Mutta jos voit vaikka vähän päivitellä että juu lapset käyttää nyt sitä ja sitä kokoa tai jos vaikka miehesi voisi asiasta sanoa jos anoppi ei siitä huolimatta halua tuoda lapsille sopivia vaatteita veisin kyllä itse kirpparille tai jonnekin.

Ymmärrän hyvin, että tosiaan tuotaisiin vaikka yhtä- kahta kokoa suurempia vaatteita, mutta eikös tuota kokoa käytä kuitenkin jo koulussa olevat? Olen maininnut anopille, että meillä ei tosiaan ole säilytystilaa, sängynalukset ovat täynnä ja sohvankin alla on laatikoita, jos meinaa tätä tahtia vaatetta tuoda, niin pulassa ollaan. Tuntuu vaan jotenkin pahalta laittaa tavarat huutikseen myyntiin, ei muuta vaihtoehtoa oikeastaan ole.

Toi kerran alle vuoden ikäiselle myös todella kalliin kauko-ohjattavan ja hetken päästä osti sellaisen sähkökäyttöisen ajettavan mopon. Silläpä paljon ajeleekin tässä miniasunnossa... Mies asiasta äidilleen sanoi, johon anoppi totesi, että menkää ulos ajamaan. No, me asumme ihan Hkin keskustassa, joten tuohon Stockan kulmalle on aika hyvä lapset päästää mopollaan kruisailemaan... Harmi, että käyttää niin paljon rahaa ihan turhiin juttuihin.

Meillä samaa ongelmaa.. Vauva on puolivuotias ja jo syntymästään lähtien anoppi on raahannut tänne jotain n.3-vuotiaalle sopivia vaatteita. Oon vaan sanonut tyyliin "jaa kiitos, nämä menee vintille vielä muutamaks vuodeks" tms. Anoppi kyllä tietää (kai?) et ne on ihan liian isoja vielä kauan aikaa, mutta kun sillä on kuulemma joku mielikuva meidän vauvasta vähän isompana ja ei millään malta olla tekemättä jo nyt vaatteita. :/ On muutenkin semmonen näpertelijä.

Meillä on iso ullakko, mutta kyllä se jo vähän ärsyttää kun on jo laatikollinen vaatteita nurkissa ihan vaan odottelemassa että vuodet kuluu. Puhumattakaan siitä paljonko niitä ehtii vielä kertyä lisää siinä ajassa.:O

Sinuna yrittäisin sanoa varmaan, et kivoja vaatteita, mut kun meillä ei oikeen oo tuota säilytystilaa niin ois kiva jos ois vähän sopivampia, joita vois nyt käyttää. Jos ei ymmärrä niin sit voisin ehkä laittaa johonkin huuto.nettiin..

Se vasta olisikin viehättävä näky, meidän pieni ruipelo tulisi luultavasti kaula-aukosta läpi. Huutonettiin ajattelin vaatteet laittaa myyntiin, mua vaan tavallaan kiinnostaisi mikä vimma anopilla on noihin 122-128 kokoisiin vaatteisiin.
Sitä suuremmalla syyllä laitat sen päälle, kun anoppi tulee käymään. Ja muistat myös selittää kovasti, että nyt otettiin käyttöön se SINUN ostamasi vaate :D

Meillä samaa ongelmaa.. Vauva on puolivuotias ja jo syntymästään lähtien anoppi on raahannut tänne jotain n.3-vuotiaalle sopivia vaatteita. Oon vaan sanonut tyyliin "jaa kiitos, nämä menee vintille vielä muutamaks vuodeks" tms. Anoppi kyllä tietää (kai?) et ne on ihan liian isoja vielä kauan aikaa, mutta kun sillä on kuulemma joku mielikuva meidän vauvasta vähän isompana ja ei millään malta olla tekemättä jo nyt vaatteita. :/ On muutenkin semmonen näpertelijä.

Meillä on iso ullakko, mutta kyllä se jo vähän ärsyttää kun on jo laatikollinen vaatteita nurkissa ihan vaan odottelemassa että vuodet kuluu. Puhumattakaan siitä paljonko niitä ehtii vielä kertyä lisää siinä ajassa.:O

Sinuna yrittäisin sanoa varmaan, et kivoja vaatteita, mut kun meillä ei oikeen oo tuota säilytystilaa niin ois kiva jos ois vähän sopivampia, joita vois nyt käyttää. Jos ei ymmärrä niin sit voisin ehkä laittaa johonkin huuto.nettiin..

Niin siis vauvan syntymästä lähtien..:D Ei anopin.

Ymmärrän hyvin, että tosiaan tuotaisiin vaikka yhtä- kahta kokoa suurempia vaatteita, mutta eikös tuota kokoa käytä kuitenkin jo koulussa olevat? Olen maininnut anopille, että meillä ei tosiaan ole säilytystilaa, sängynalukset ovat täynnä ja sohvankin alla on laatikoita, jos meinaa tätä tahtia vaatetta tuoda, niin pulassa ollaan. Tuntuu vaan jotenkin pahalta laittaa tavarat huutikseen myyntiin, ei muuta vaihtoehtoa oikeastaan ole.

Toi kerran alle vuoden ikäiselle myös todella kalliin kauko-ohjattavan ja hetken päästä osti sellaisen sähkökäyttöisen ajettavan mopon. Silläpä paljon ajeleekin tässä miniasunnossa... Mies asiasta äidilleen sanoi, johon anoppi totesi, että menkää ulos ajamaan. No, me asumme ihan Hkin keskustassa, joten tuohon Stockan kulmalle on aika hyvä lapset päästää mopollaan kruisailemaan... Harmi, että käyttää niin paljon rahaa ihan turhiin juttuihin.

Riippuu lapsen koosta, meillä eskarin syksyllä alotteleva on kokoa 128 ja on pitkä ikäisekseen. Jos teillä on lyhyet lapset niin sitten varmaan 128 menee 1-2 luokalla.

Sama homma, mutta anoppi tuo auna liian pieniä vaatteita! Ole onnellinen, ne isommat tulevat vastaan jossain vaiheessa mutta pienet on liian pieniä. Ja puhehan ei meidänkään anopille auta, viimeksi tuumasi että äitisi se ei taida haluta että mummo ostaa vaatteita. Rahasta tiukkaa ja sanoin jälleen kerran että olisimme kiitollisia vaatteista jotka mahtuisivat pojalle. Ratkaisuksi keksimme valehdella pojan vaatekoon, jotta tulisi oikeamman kokoisia...

Meillä aivan sama. Muutama vuosi sitten osti pojalle lenkkaritkin eikä ne vieläkään ole sopivat vaan liian isot. Sitten näitä tyttöjen little prinsess tekstillä yms. olevia vaatteita on paljon ja muita kukka ja perhosvaatteita. Mietin jo myyntiin laittamista, mutta nyt tuli tyttö ja ne jää sille odottamaan.
Eikä lapset ole ainoita. Mieheni on kokoa xl-xxl ja anoppi se vaan ostaa hänelle joulu- ja synttärilahjaksi m-koon vaatteita ja asiasta kyllä mainitaan, mutta näin vaan menee. Huutikseen olen lykännyt myyntiin nämä miehen vaatteet.

Tuli vaan vielä mieleen... Ettei ne vaatteet ole olleet yli-ihania ja anopin on ollut pakko ostaa ne vaikka ovatkin liian isoja. Itse ostan jotain yli-ihania lapsilleni esim. kirpparilta vaikka koko olisikin sopiva vasta vuoden tai reilunkin vuoden päästä. Näissä ratkaisee se hintakin jos joku tosi ihana on hintaan 1e ja kunto kuin uudelle niin varmaan se lähtee mukaan(ja mies sanoo ettei kotona ole enää tilaa). Esimerkkinä kirpparilla oli pojalle uudenveroiset Tommy Hilfigerin farkut hintaan 2e, mutta koko on sopiva pojalle 1-2vuoden päästä. Pakko ne oli ostaa kun halvalla sain. Mies alkanut sanoa minua Sulo Vileniksi...(siitä tankki täyteen sarjasta)

Yhteistyössä